Bitschijf met spikes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Bitschijf met spikes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 21:58

ja precies, die plastic(of zijn ze rubber?) schijven met de stekels aan de binnenkant.
de eigenaresse van Restigne wil deze gaan kopen omdat lieve tines tijdens koersen en snel werken ontzettend z'n kop naar links gooit en zo onstuurbaar wordt en moeilijk uitgalopeerd
we hebben hem medisch gecontroleertd, niks mis maar onze clown(geboren op 1 april wat verwacht je) houdt gewoon van dat soort spelletjes, ze heeft al geprobeert met hem een enorme knal voor z'n kop te geven als hij naar buiten gaat hangen maar dat hielp maar voor een paar passen.
mijn vragen zijn dus, of deze schijven
ene langdurige werken hebben
of ze scherp zijn of juist zacht(van matteriaal)
of het paard er snel aan went en dan gewoon met dat ding in z'n wang verder gaat met hangen
meer vragen komen vanzelf wel weer Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies


ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:11

Ik schaar dit onder de kategorie dierenmishandeling PUNT!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:17

PARDON???? Lees ik dat goed??? Spikes op je bit???? Ik denk dat als niets mis met je paard is, het toch echt aan de africhting ligt....


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:20

Lips are sealed Frusty

:evaw:

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:32

...lieve mensen die dingen zijn te koop, bij divoza, voor paarden die vreselijk naar een bepaalde kant hangen, wij mishandelen echt geen paarden wacht ff foto zoeken.
even ter verduidelijking misschien heb ik het ene beetje mislukt opgeklad hier, met verkeerde woord keuze, maar willen jullie dat dan is ff niet gaan afschepen als dierenmishandeling, en nee ze zitten op het bit, het zijn losse bitschijven, net als gewone maar dan met puntjes, of die hard of zacht zijn kan ik niet zeggen aangezien ik niet weet of ze van plastic of rubber zijn

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:34

Afbeelding
dank u voor uw tijd en medewerking, al was die ver te zoeken

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:35

Als je al zo agressief gaat beginnen, dan eindig je in het niets.
Ga niet met zweepjes slaan als hij vervelend, grappig of eigenwijs doet.
Ga eerst met een zachte hand werken en niet met een harde hand!
Hoe zou jij het vinden als je spikes hardhandig in je mond getimmerd worden?!? Als ze bestaan en toch eigenwijs wilt gebruiken, kan je er nooit meer zonder, net als slofteugels.
Begin er alsjeblieft niet aan, dit is een vorm van dierenmishandeling!!!
Probeer het probleem te achterhalen. Bijvoorbeeld hem te gaan longeren en dan kijken of hij hetzelfde doet. Doet hij dit niet dan ligt het dus zeker niet aan het paard!

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:43

Ik denk toch dat het eerder te maken heeft met zijn evenwicht dan met alleen maar onwil!!!

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:47

okay lieve schat wij hebben het hier over een volbloed die geld moet verdienen op de baan, onze lieve tinez is 7 en had op gegeven moment een leuke arabier dat zien doen, en zo onder enorm hard lopen uit kwam, sindsdien doet hij dat ook. met longeren buiten rijden en canteren helemaal niks, heel rustig koppie zelfs de andere kant op namelijk naar rechts.
een volbloed is ene intelligenter dier dan menig normaal dressuur of spring paard, als hij doorkrijgt dat hij zo ergens mee kan wegkomen, dan blijft hij het dus ook wel degelijk doen, dus als je hem niet aanpakt krijg je ene paard waar niemand iets mee te maken wil hebben
en een knal voor z'n harsens verkopen werkt dan bij deze dieren gewoon het beste, wij meppen ze niet in tienen 1 aandachts tik of een knal om het voor eens en altijd af te leren
voor mensen die gewend zijn eerst zo lang mogelijk lief en aardig proberen en dan langzaam aan harder worden, klinkt dit vreselijk in de oren, maar tinez die lacht je gewoon vierkant uit als je met spierpijn van hem afstapt, kan die nog wel een paar rondjes

als we al van plan waren de dingen te gebruiken werd het alleen op koersen, zodat hij er niet te veel aan went en op het gegeven moment er doorheen loopt

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 22:48

shasta schreef:
Ik denk toch dat het eerder te maken heeft met zijn evenwicht dan met alleen maar onwil!!!


sniff ik vind dit zo moeilijk, om tussen dressuur mensen te zitten....hij heeft enorm veel onwil in m'n verhaal hier boven staat uitleg sinds wanneer hij het doet....

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:55

Zou je dan niet rijtechnische dingen gaan doen, zoals bijvoorbeeld wijken of schouderbinnenwaarts.

Citaat:
tinez die lacht je gewoon vierkant uit als je met spierpijn van hem afstapt, kan die nog wel een paar rondjes


dan is het zwak van degene die heeft gereden. Zo lacht hij je inderdaad uit, omdat hij gewonnen heeft en zo elke keer zijn zin krijgt. Dat is ook niet helemaal goed

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:16

Ik heb geen ervaring met die bitringen,
maar ik denk dat ze er naar verloop van tijd aan wennen. Ik denk
ook dat hij dan een dikker eeltlaagje krijgt waardoor hij niks meer
voelt. Ik denk dus dat dit een oplossing voor tijdelijk is. Pling

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:21

In de drafsport zijn die dingen verboden Woogy, en dat is niet voor niets...

Extremely rare and Beyond Compare

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 23:31

Ook al zijn het bitringen, ik keur het af. Het is toch een dwangmiddel! Als je zo je paard voor moet stellen??? En dat je paard centjes moet verdienen, ligt daar helemaal buiten. Het welzijn van het dier gaat voor, ongeacht of dit nu een dressuur- spring- of renpaard is....
Bah!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 07:12

De "spikes" op de bitringen zijn of van rubber of van borstelharen, niet erg scherp en niet echt mishandeling vind ik.
Ik denk dat, als dit werkt voor dit paard, het een veilige en goede oplossing is.
Een onbestuurbaar renpaard is nogal een gevaar tijdens een koers.
Tijdens een koers ben je natuurlijk niet echt dressuurmatig aan het rijden en je kunt hem natuurlijk geen been geven om rechetrstelling te vragen.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 07:19

dank je wel voor de normale reactie, en even ter verduidelijking, tinez is een renpaard en geen draver.
erg zwak van de gene die hem heeft gereden?, see for yourself ga daar maar ff twee rondjes mee in volle gallop terwijl hij je gewoon omtrekt reken maar dat ja 4 km kappot bent
wijken en schouder binnenwaarts wordt er dus ook niet geoefent, enige wat volbloeds die koersen moeten kunnen is stap draf gallop op commando en uiteraard snel zijn.
hmmm eeltlaag naast z'n wang?, bah maar hij koerst niet zo vreselijk veel dus ik hoop maar dat het werkt, zodra hij eraan gewend is moeten we dus ene andere oplossing zoeken

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Esther

Berichten: 4141
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:03

Nou het lijkt mij dat zelfs een renpaard in balans moet kunnen lopen, zeker als hij al 7 is.
En dat paarden dingen van elkaar afkijken geloof ik niet in, ook een engels volbloed niet. Ik denk toch dat er in zijn opleiding een rijtechnisch probleem is ingeslopen. Mijn ervaring is dat veel paarden met bloed juist tegen dwangmiddelen in gaan zoat het probleem alleen maar groter wordt in plaats van dat het opgelost wordt.

Sprakeloos

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:06

Net zoals jij, blijf ik bij mijn standpunt. Als dit soort praktijken geregeld bij de rensport voorkomen, kijk ik hier anders tegenaan dan voorheen!
Jammer...
Toch blijf ik van mening dat je ZELFS een renpaard heus wel kan africhten ZONDER dwang! Schouderbinnenwaarts is inderdaad gekkigheid, maar om nu meteen een klap voor zijn smoel te geven....

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:24

Woogy schreef:
dank je wel voor de normale reactie, en even ter verduidelijking, tinez is een renpaard en geen draver.
erg zwak van de gene die hem heeft gereden?, see for yourself ga daar maar ff twee rondjes mee in volle gallop terwijl hij je gewoon omtrekt reken maar dat ja 4 km kappot bent
wijken en schouder binnenwaarts wordt er dus ook niet geoefent, enige wat volbloeds die koersen moeten kunnen is stap draf gallop op commando en uiteraard snel zijn.
hmmm eeltlaag naast z'n wang?, bah maar hij koerst niet zo vreselijk veel dus ik hoop maar dat het werkt, zodra hij eraan gewend is moeten we dus ene andere oplossing zoeken

Renpaard of geen renpaard, ik zou toch een keertje iets anders gaan oefenen, dan racen op de renbaan. Gewoon langzaam beginnen. Doet ie het ook als je "gewoon" rijdt? Je zegt "zodra hij eraan gewend is"... dan moet je ervoor zorgen dat ie er NIET aan went! Ik weet natuurlijk niet hoe het precies gegaan is, maar het klinkt alsof het met dat slaan ontzettend snel is opgegeven. Ik las hierboven iets van dat het maar voor een paar passen hielp. En daarna, als je het NOG een keer doet? Dan moet ie toch op het laatst wel gaan inzien dat ie echt iets fout doet (als je zeker weet dat er verder niks met hem aan de hand is, medisch of stijf of wat dan ook). Dus niet 1 keer een tik geven en dan zeggen: o, het helpt niet zo lang, dus dit is ook geen oplossing. Maar misschien was jou verhaal gewoon de korte versie Haha!
Het klinkt alsof ie gewoon niet nageeft op de teugel. Ik zou gewoon simpele oefeningetjes doen om hem los te krijgen. Met of zonder bitringen. Wat ook kan helpen is met een touw zwaaien aan de linkerkant van zijn hoofd, dan wijkt ie (als het goed is) naar rechts.
In ieder geval succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 09:31

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Als dat dier het alleen met koersen doet, dan doe je toch ook alleen in een koers die bitringen erop?
Ik snap alle Pennyreacties wel, maar het gaat hier niet om een paardje dat alleen maar lief moet zijn, maar stomweg om eentje die voorlopig nog even geacht wordt om wat centjes bij elkaar te lopen. Ik vind het idee van die bitringen eerlijk gezegd zo stom nog niet.

Ik denk dat je het kunt vergelijken met een dressuurruiter die effe een spoortje omdoet om 'm wat attenter te maken.
En eelt op de mond? Als je die ringen alleen met koersen gebruikt? Haha! Hoe snel ontstaat eelt bij jou dan Verward

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:37

De opmerking "pennyreacties" vind ik nu niet bepaald gegrond....
Dit is een mening, net zo goed als dat Woogy een mening heeft....
En nogmaals, het feit dat een paard zijn "centen moet verdienen", rechtvaardigd nog niet dat je met enige dwang je paard zou moeten laten lopen....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 10:54

Tyrza schreef:
De opmerking "pennyreacties" vind ik nu niet bepaald gegrond....
Dit is een mening, net zo goed als dat Woogy een mening heeft....
En nogmaals, het feit dat een paard zijn "centen moet verdienen", rechtvaardigd nog niet dat je met enige dwang je paard zou moeten laten lopen....


Helemaal mee eens.
En waarom zou je met een renpaard ook niet wat 'dressuurmatige' training kunnen doen?
Dan heb ik het niet meteen over schouderbinnenwaarts oid.

:evaw:

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:03

de renpaarden die ik ooit gereden (2 weken lang, pretendeer geen expert te zijn) werden in de winter wel degelijk dresuurmatig getraind, en dan mn op recht richten en gewoon reageren op een eenzijdige kuitdruk. Dus de basisprincipes van dressuur, en dat lijkt me hier ook niet slecht. Met die bitschijven heb ik geen ervaring, en kan er dus weinig over zeggen. Ik zou ze alleen wel als tijdelijk hulpmiddel zien, en ook de oorzaak aanpakken.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:31

Als ik het me goed herinner stond er in de Sport section van News of the World (UK) een foto van Best Mate, die net de Cheltenham cup gewonnen heeft, een artikel over hoe hij wekelijks dressuur lessen krijgt van zijn trainer...

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:41

Als je die bitringen als trainingsmiddel gebruikt vind ik het niet zo'n probleem. Ik heb vroeger ook een paard gehad die het erg leuk vond om met mij de ring uit te springen. Ik was toen 15 en kwam net van de pony's en kon hem absoluut niet houden. Met deze bitringen en een scherp bitje was hij voor mij redelijk te sturen en later werd het allemaal wat makkelijker en kon ik ook zonder.
Maar ik vind jou instelling om een ander midsdel te zoeken als hij hierop afgestompt is wel wat kortzitchtig. Probeer hulpmiddelen als trainigshulp te zien en niet als oplossing.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelance, maudjip en 36 bezoekers