Lange Teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-01 23:47

Hoi allemaal,
Is er ook iemand aanwezig die met zijn paard/pony aan de lange teugel werkt? Dan bedoel ik dus het erachter lopen en niet het geven van de teugels tijdens het rijden. ik ben nu al een tijdje bezig met onze pony's maar het blijft een beetje moeilijk om ze aktief te houden in de draf (die wel weer verzameld/verkort moet zijn zodat ik niet hoef te rennen Knipoog)


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 07:51

Hoi!
Sanderijn doet het wel eens, die beleerde haar pony (mennen) en liep er dus achter.
Ook longeerde zij met dubbele longe. Misschien zou je het haar eens kunnen vragen, een pb-tje sturen?
Groetjes, Dorine.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:08

Isolda en Berber heb ik ook weleens in de lange lijnen. Heel eenvoudig is het draven, gewoon commando Drrrraf! geven.
Ik heb altijd mijn menzweep bij me, je hebt immers verder helemaal geen cntact en die zweep werkt dan een beetje als je been.
Snappie?

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:34

hoi!
In het blad Baroque schrijft mijn oude instructeur, Piet Bakker, maandelijks een stukje over het Lange-Teugel-Werk! Je mag me ook pb'en. wellicht kan ik je tips geven (hoewel ik zelf niet de allerbeste langeteugelaar ben hoor!!!

Dorine en Jantina: ik bedoel het niet banketstaaf hoor, maar lange-teugelen is echt iets heel anders dan voorbereiden op mennen! De basis is uiteraard hetzelfde, maar lange-teugelen is echt dressuur zonder erop te zitten!

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:36

Dat doen wij altijd met de shetlanders, tegen de tijd dat ze voor de kar zijn zijn ze namelijk overal al aan gewend omdat we ook zo het bos ingaan, en het is goed voor je conditie Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 13:47

Mijn zus doet dat met haar Lipizzaner, ze heeft de basis geleerd van Piet Bakker waar Tender het hierboven over heeft.
Als je interesse hebt zal ik haar e-mail adres geven in een PB-tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 19:35

Hoi Tender & Cody, dit soort lange teugelen bedoelde ik inderdaad. Dus niet enkele meters achter het paard lopen (heb ik wel gedaan voordat we gingen mennen), maar naast/direct erachter. Met onze Black ben ik sinds kort opnieuw begonnen nadat hij er een maand geleden de brui eraan had gegeven. Nu is hij redelijk werkwillig zolang ik het maar ontzettend gevarieerd houdt. Dus tien minuutjes werken, dan even naar buiten, kwartiertje werken, dan weer iets anders doen... Ik zit er trouwens over te denken om in september bij Piet Bakker een clinic te volgen. Hoe is hij als instructeur (het wordt een groep van tien personen)? En dan nog een dom vraagje; Wat is pb-en? Lachen

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: xyzutu2 op 2001-07-20 19:37 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 14:32

PB-en is een Persoonlijk Berichtje sturen. Je klikt dan op de naam van iemand op bokt en dan kun je die een persoonlijk bericht sturen.

Als je de kans krijgt om een clinic bij Piet te volgen zal ik je dat zeker aanraden. Hij legt goed uit en je zult zeker veel van hem leren. Waar ga je die clinic volgen (Rosworld?)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 14:37

Ja, je hebt gelijk, dat is idd heel iets anders dan wat wij doen.
Ik had dat niet helemaal begrepen uit het eerste berichtje. Van echte dressuur- dingen aan de lange teugel heb ik geen kaas gegeten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 00:02

De clinic die ik wilde gaan volgen wordt op een manege in Leusden gegeven. Het fijne weet ik er niet van, behalve dan dat ik op die dag (9 september) niet kan omdat ik dan net terug kom van een andere clinic.... Flink balen dus. We doen nu trouwens nog niet echt hoge dressuurdingen, hoor. op dit moment ben ik vooral bezig om Black te laten luisteren naar kleine teugelhulpen (zelfs daarover kan hij flink zeuren!) en we hebben een beginnetje gemaakt aan de zijgangen.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 00:17

Gaaf zeg, een clinic bij Piet! kan ik je echt aanraden! Ik heb zelf ook langeteugellessen van Piet gehad, en je leert er veel van. Hij kan dingen ook heel goed uitleggen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 16:03

Hoi allemaal,

Omdat ik graag met mensen wil mailen over het werken aan de lange teugel heb ik een e-group opgericht bij yahoo; http://groups.yahoo.com/group/lange_teugel.
Kom vooral even langs (er staat nog niets anders dan een welkomsberichtje van mij), meld je aan als lid (erg simpel Knipoog) en laat even een teken van leven achter. Ik heb de hoop dat de mail-group levensvatbaar is omdat er de laatste tijd toch steeds meer interesse is voor Barokke paarden en Klassieke dressuur. Denken jullie ook niet?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers