moeder met fibromyalgie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 20:38

jakkes, ik begrijp hoe je je voelt. Mijn moeder heeft spierdystrofie, gaan de spieren steeds slechter werken, dat eindigd dus ook in een rolstoel. Ik wens jullie veel sterkte.
Tip uit de praktijk: spijker je rechtspositie dicht, zorg dat je de instanties baas kunt voordat ze jullie inpakken. Heb net weer een akkefietje aan de hand met mamma's hulpmiddelen. Ze doen geen reet voor je totdat je met publiciteit en advocaten dreigt, dan worden ze plotseling heel vlug.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:04

ja de verzekering is ook poedersuiker
ik snap dat je je heel nutteloos voelt echt erg van je moeder joh. ik zou het ook niet weten maar het is fijn dat je het even eruit hebt geschreven allemaal, heb ik ook nu ik me vriendin zo ver weg heb, dan plaats ik et effekes op bokt
veel succes en ik vind het heel erg dat ze in een rolstoel moet wat erg dat dat nog wel op vakantie gebeurde!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:50

Bah wat oliebol voor je zeg!
Ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Mijn moeder heeft namelijk ook fibromyalgie. Nou, dat is geen pretje, echt niet!
Ik hoop voor je moeder dat het binnenkort weer beter met haar gaat.
En je hebt gelijk, je kunt weinig of niks voor haar doen, alleen zorgen dat ze het zo makkelijk mogelijk heeft.

Groetjes Patricia

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:53

Jeetje... wat erg voor haar. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Sterkte jullie allemaal!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 23:49

Jeetje wat erg zeg! En zo jong... Kan het niet genezen of beter worden? Sterkte voor je moeder, en voor jou.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 14:32

tja, mijn moeder heeft ook fybromyalgie!
Kan me voorstellen hoe rot je je moet voelen! Maar 1 ding: dat zou je moeder niet willen! Het is niet jouw schuld en je kan er ook niets aan doen! Dus probeer je niet schuldig te voelen o.i.d.!

Bij mijn moeder is het heel erg verbeterd toen ze psychische hulp heeft gekregen ivm een burn-out. Een deel bleek bij haar dus veroorzaakt door psychische problemen. Het gaat nu een stuk beter met haar, maar idd, het zal nooit meer overgaan, het kan alleen maar erger worden.

Dat klinkt erg en dat is het ook, maar je kunt het beter accepteren dan ertegen te gaan vechten, je wint het toch niet, het vreet alleen maar (kostbare) energie!!

Suc6!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 14:48

tja, dat is eigenlijk ook zo!

Ze weten nog maar zo ontzettend weinig over de ziekte, ze weten niet hoe of wat of waarom, dus goed beschouwd is je moeder ook een proefkonijn; haar eigen proefkonijn!!

Ook mijn moeder heeft anti-depressiva geslikt, en bij haar heeft het gelukkig wel heel goed geholpen (in combinatie met die therapie!). Ik hoop dat jouw moeder ook snel een oplossing kan vinden! Belangrijk is dat ze alleen dingen doet waar ze zich goed bij voelt!!! En mocht ze er interesse in hebben: schuw dan de "alternatieve" hoek niet! (homeopathie, acupressuur, reiki)

Veel sterkte!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 13:14

sterkte!

Voor je moeder, maar ook voor jou en de rest van de familie!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-01 14:48

Wat rot voor je! Ik denk idd dat het absoluut niet de bedoeling is dat jij je ook nog eens rot gaat voelen. Klets hier op bokt zodat je t een beetje kwijt kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 12:11

Wat naar zeg, heeft ze de ribben gebroken met die val in Frankrijk.
Ik snap dat je hele verdrietig bent, zou ik ook zijn.
Bok maar veel.
Heel veel sterkte! Ik hoop echt voor je dat het straks weer beter gaat met je moeder.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:06

He Malle Babbe,

Wat rot voor jullie dat het zo slecht met je moeder gaat. Volgens mij zijn de onderste twee ribben van ieder mens zwevende ribben, omdat die alleen aan de achterkant vastzitten en niet aan het borstbeen. Misschien hadden ze het daarover, maar misschien is daar dus eentje van gebroken en zit dat losse stuk nu los. Volgens mij zit jij nu vol met vragen, probeer ze in het ziekenhuis aan de juiste persoon te stellen en er achter te komen hoe alles met je moeder nu echt zit. Geneest ze nu slecht door die Fybromialgie, of door medicijnen die ze heeft gebruikt? Is dit misschien weer iets anders, zoals Posttraumatisch Stress Syndroom? Ik hoop voor je met heel mijn hart, dat je moeder hier goed doorheen komt en dat jullie nog lang bij elkaar mogen blijven. Kan je met je broers praten, of vluchten die ervoor weg? Ik vind trouwens ook, dat jij niet heel het huishouden op je nek moet nemen, probeer daar iig ook over te praten en het wat meer te verdelen. Heel veel sterkte toegewenst!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 14:38

Carmen, ik zat nog te denken he. Als jij (alleen of met je hele gezin) eens behoefte hebben aan een goed luisterend oor; mijn moeder is net weer begonnen met haar praktijk. Ze is psycholoog en ze woont in Enschede. Ze doet veel met trauma's maar ook gewone gezinsproblemen. Het kan soms heel fijn zijn om eens met een buitenstaander te praten over je problemen. Zeker jullie hebben met zijn allen nou toch flink wat meegemaakt.
Mijn moeder werkt niet bij het Riagg oid, ze is gewoon lekker eigen baas en heeft een praktijk achter haar tuin (met aparte ingang dus je komt niet eerst door de tuin ofzo). Omdat mijn moeder voor zichzelf werkt wordt het niet vergoedt door het ziekenfonds maar ze is dus wel een echte psycholoog (Drs.)met heel veel jaren ervaring en volgens mij is ze wel goed. Ze heeft iig ook patienten gehad die door het Riagg waren afgeschreven en eigenlijk naar een inrichting moesten gaan zover kunnen helpen dat die nu weer een redelijk normaal leven kunnen leiden (bedoel ik niet mee dat jullie met zijn allen maar een plaatsje in het gekkenhuis moeten gaan reserveren hoor Haha! ).
Ook nog leuk voor jou misschien is dat ze ook paardengek is.
Maar goed als je haar telefooonnnummer wil weten dat pb je me maar even.
Je hoeft niet bang te zijn dat dan alles over jou op Bokt! komt te staan want ze heeft een geheimhoudingsplicht.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 17:08

sterkte wat zielig zeg voor je moeder.

Jet

Berichten: 11981
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 17:26

Toch goed dat jullie het werk in huis verdelen, in je profiel staat alleen dat je een broer van 16 hebt en een broertje van 17, dus daar was ik effe van uit gegaan. Ik snap zeker dat je een kind van 7 lekker wil laten spelen en kind wil laten zijn. Goed dat je bij een psycholoog loopt, dat helpt je alles op een rijtje te krijgen en te houden. Hou je taai en hou die vriend in ere!