2 of meer paarden hoe vaak rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

2 of meer paarden hoe vaak rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-03 13:48

Hoe vaak rijden jullie elk paard? Rijden jullie ze b.v. om de dag of allebei elke dag.

Ik heb een 4 jarig paard en daar rijd ik het meest op. Zo af en toe ga ik met mijn pony van 23 een buitenritje maken. Helaas lukt het me niet om haar vaker te rijden.


parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:49

Ik zit met het zelfde probleem, mijn paard is bijna wedstrijd klaar op een paar minpuntjes na.
Dus daar ben ik bijna altijd mee bezig, maar probeer ook veel tijd vrij te maken voor mijn andere merrie.
Rij ze nu dus zo ongeveer om de dag, maar soms lukt dat ook echt niet dus dan gaat ze ff los in de bak of in het land Lachen

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:52

Op maandag rijd ik de 1 op dinsdag rijd ik de ander en longeer ik de 1.
woensdag doe ik er weer maar 1 en donderdag weer 2.
Op vrijdagmiddag ook 2 en vanwege de verhuizing in het weekend geen.
Straks staan ze aan huis en dan heb ik tijd om er 4 op een dag te rijden mocht het nodig zijn of het lukt is een 2de Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 13:53

pff, dat wou ik dus ook doen 3 op een dag doen.
Maar dat hield ik niet vol, komtook doordat je school erbij hebt enz..

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:19

Jaike rijd ik 5 dagen in de week (of longeren) Ilet loopt
2 dagen in de les mee en dan rijd/longeer ik hem zelf nog 3 dagen
en hij heeft ook 2 daagjes vrij.
Maar ik heb ook wat meer vrije tijd dan jou.
Laatst bijgewerkt door Barb op 27-03-03 15:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 14:22

als ze alletwee blessurevrij zouden zijn, had ik dit programma in gedachten:

ma vrij
di en vr rijdt (of longeert) mijn moeder
wo beide paarden 45-60 minuten dressuurtraining
do eentje 30-45 min les, ander 45-60 min dressuurtraining
za beide paarden 45 min springles
zo wedstrijd, buitenrit, whatever

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 15:54

Ik rij Sandor 3 x in de week waarvan 1 x les. (sinds oktober onder het zadel)
2 dagen longeren (soms zonder, vaak met Pessoa) en 2 daagjes mag hij los.. Hij staat 2 uur per dag of op het land of in de paddock..
Het ligt ook aan mijn humeur of het weer of ik hem wel of niet rij.. meestal zit er wel 1 dag tussen het rijden.

sorry ik heb er maar 1 Knipoog
Laatst bijgewerkt door MirandaB op 27-03-03 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:00

ik rijd per paard zo'n 3 dagen achter elkaar, daarna krijgen ze een longeerdag. Een dag in de week mogen ze naar buiten of in de stapmolen. Dat verdeel ik dan over de drie paarden, zodat er elke dag wel eentje gelongeerd wordt, of los gaat. In de weekenden is het natuurlijk wat makkelijker. Het ligt er ook net aan of ik les en/of wedstrijd met 1 of meerdere paarden heb.... Ze gaan er sowieso elke ochtend uit in de stapmolen, krijgen dus 2 x per dag beweging.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 16:20

Den gaat bijna elke dag aan het werk, dit kan longeren, rijden, mennen, vrijheidsdresuur of fietsten zijn. Het hangt er van af hoe veel zin ik heb. Ik heb eigenlijk nooit behoefte om ergens anders op te stappen dan Den en rijd de rest(op het moment is dat Tamaartje en Dien, en Pauleen alleen mennen) dus zelden terwijl er de mogelijkheid is om het bijna dagelijks te doen als ik zou willen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Kitty

Berichten: 7694
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:11

Toen ik drie paarden reed, zorgde ik ervoor dat ik er twee per dag reed en ze dus twee dagen liepen en één dag rust hadden. En die rustdag kon het ook zijn dat de eigenaresse eens longeerde.
Daarnaast kwamen ze ook dagelijks in de stapmolen en in de wei.

Vaak werd het ene paard opgezadeld terwijl ik de andere aan het afspuiten was. Dan kon ik zo van het ene op het ander paard stappen.
En ik reed ze eigenlijk nooit een uur. Als het na een half uur super ging, stopte ik en anders reed ik ze drie kwartier.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 17:13

Allebei 4 keer in de week (meestal). Tijdsduur verschilt aan de hand van oefeningen en motivatie van ruiter/paard. Met beide paarden 1x in de week les.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 18:45

in de vakantie heb ik wel eens de verantwoording over iets van 8 paarden. ze lopen dan iedere dag 3 kwartier ofzo. toen ik nog een pony had reed ik die 6 dagen en en mijn paard 3. mijn moeder reed mijn/haar paard 3 keer.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 22:39

Ik rij Eldientje zo'n 5 keer per week. Soms longeer ik haar ipv rijden, maar daar hebben we allebei de schurft aan Tong uitsteken

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 11:03

Mijn ideale week is als volgt.
Jumper (KWPN 12 jaar, concours dressuur en voorbereiden conours springen): maandag: buiten stappen of longeren, dinsdag: dressuuroefenen thuis ong. 3 kwartier, woensdag: met de trailer naar het bos, donderdag: springles, vrijdag: dressuurles club, zaterdag: dressuurpriveles, zondag: concours of buitenrit met de hele familie.
Kiri ( KWPN, 11 jaar,recreatie en fokmerrie): maandag niet, dinsdag: dressuur thuis ong. half uur, woensdag niet, donderdag dressuur thuis ong. half uur,vrijdag niet, zaterdag longeren, zondag buitenrit met de hele familie.
Insley (New Forest, 3 1/2 jaar, Bixie): maandag niet, dinsdag priveles, woensdag groepslesje, donderdag niet, vrijdag thuis ong. half uur of buitenrijden, zaterdag ponyclubles beginners, zondag concours of buitenrit met de hele familie. (Insley word door Rick gereden, mijn zoon van 9)
Verder komen ze iedere dag van ong. 10 uur 's morgens tot ong. 1/2 5 's middags buiten in de paddock of wei, allemaal tegelijk (dus bij elkaar in) zowel 's zomers als 's winters.
O ja, ik heb dus geen baan... Haha!

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:06

Tjsa het ligt eraan. Armanda pak ik 3 x per week even. Meestal in het weekend een keertje en doordeweeks 2x. Bijvoorbeeld Dinsdag en Donderdag. Metel rijd ik 4 dagen in de week. De andere dag in het weekend en maandag, woensdag en vrijdag. De dagen die voor beide paarden overblijven longeer ik ze of hebben ze vrij en gooi ik ze los. Sandro rijdt ik gelijk met Metel dus 2 op een dag heb ik er sowieso. Maar ik zit wel iedere dag op het paard.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:06

Het wisselt bij mij per dag en is van heel veel afhankelijk...Ik ben soms laat terug uit Amsterdam en als het dan ontzettend regent/stormt ga ik er geen twee rijden...Bloos
Het paard wat mee op wedstrijd gaat rijd ik ongeveer 5 keer per week. De drie-jarige merrie ongeveer 3 keer(soms longeren ipv rijden) en die pony meestal ook een keer of 3/4 Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 13:45

Ik rijd mijn ruin 6 keer per week (dressuur, springen, bosritje, ...) en mijn hengst 5 keer per week. Dat wil zeggen dat ik zeker 5 keer per week 2 paarden op 1 dag moet doen. Als ik echt een keer een baaldag heb of ik ben te moe dan longeert mijn vriend ze voor mij.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-03 17:36

Ik heb nu uitgevonden dat ik eerst op het paard moet rijden en daarna pas op de pony anders voegt het niet Haha! .

De overgang van een drippel pony van 1.45m naar een paard van 1.65m gaat niet. Andersom gelukkig wel .

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:19

Ik rijd mijn pony meestal 3x per week...en op de andere dagen komt soms een verzorgster rijden of mijn zus...en hij staat sowieso overdag de hele dag op wei en s`avonds in de kleine binnenbak met mijn zus haar twenter.

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:20

Ik rij er 3 tot 4 paarden per dag. Zit ook op 4 vwo. Kwestie van plannen denk ik...

Haha!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 18:24

Ik rijd Bunny en elise allebei 5 dagen in de week allebei. Als ik weinig tijd heb dan doe ik er maar 1.
Ik vind het soms wel lastig met de tijd hoor, vooral omdat ik er sávond niet naar toe mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 19:13

Ik heb geen vast progamma maar zie gewoon hoe het uitkomt.
vandaag zou ik bijv. de hele dag vrij zijn en wilde ik ze alle drie gaan rijden.
Gisteren om 22:15 gaat echter de telefoon en kon ik vandaag weer de hele dag op pad met de M.E.
Gelukkig lopen de paarden de hele dag in het land en krijgen ze hun beweging toch wel maar een consequent rooster zit er dus niet in.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Bytespider, Eliana, Flubberboot, Joanne_, Rainer, Suor, Swift, Symke, Tellie en 111 bezoekers