Brabant geteistert

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mauve
Berichten: 8
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-01 09:17

ik las in de krant gisteren dat paardrijden bijna onmogelijk is in Brabant. Alleen de binnenbak is nog te doen, zo erg is het met de vliegen en de muggen.
Zelfs een buitenbak is niet te doen. Een buitenrit , zo schreven ze, is alleen mogelijk tussen 4 en 8!!! Het schijnt zo te zijn dat de vliegen en dazen aantallen nog nooit zo groot zijn geweest.
Nou moet ik zeggen dat ik in het centrum van de stad woon, en heb voor het eerst vliegen in mijn huis! Nou ja, maar hopen dat het allemaal maar een eenmaig gebeuren is...
als het krantenverhaal klopt..sterkte voor alle ruiters en paarden die lekgestoken worden


Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 09:41

Ik weet er alles van, Barbiano staat op een manege in Eersel en die gaan gelukkig 's nachts op de wei anders worden ze helemaal gek. Er komen nu zelfs dazen in de bak. Tja als je de deur niet openzet ga je met dit weer echt kapot in de binnenbak. Pffffff ik ga het vanavond weer proberen maar rustig aan dan.


Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 10:12

Twee vriendinnen van mij zijn gister het bos in geweest. Ik ben mee gegaan en we hebbebn bijna geen dazen of vliegen gezien Verward . Terwijl we van 1 tot 3 weg zijn geweest.

Ik had mijn paardje toen we vertrokken buiten in de wei gezet. Had al een waarschuwing gehad dat er zoveel daze zaten, maar hij heeft onverstoorbaar 3 uur lang door gegeten. En toen ik hem uit de wei moest halen kon ik hem helemaal achter in gaan pakken. Heb er dus erg weinig last van gehad Lachen

Denk wel dat het met rijden in de buitenbak een stuk vervelender zal zijn. Al dat geschud met zijn hoofd en gezwiep met de staart.

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 10:58

Dat klopt. ik heb mijn paarden in Breugel, vlakboven Eindhoven en we kunnen niet meer buiten rijden. Ik moet met iones elke dag een half uur stappen en nu ga ik maar de woonwijk in. Anders is het niet te doen.

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:00

Mijn pony staat in Stiphout, vlak bij de bossen. Gister op het heetst van de dag gaan rijden en bijna geen daas gezien, misschien was het zelf voor die beestjes te heet.
Ook bij ons gaan de paarden nu lekker s'nachts naar buiten en staan ze overdag beschermd tegen die rotbeesten in hun stal te soezen. Dat vind ik een heel fijn idee, lang leve onze pensionhouder!

Wat niet is kan nog komen...

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:29

Het stikt hier (midden nederland) ook van de dazen hoor en ze komen nu inderdaad ook de stal binnen. Pokke beesten zijn het. Boos!

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 12:26

weeh..ben net trug van vakantie,maar voor dat ik weg ging kon ik alleen maar 's avonds rijden, zelfs in de bak was het overbevolkt zeg maar...rotbeesten..

LindaM

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: Raamsdonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 13:05

Ik hoorde laatst iets over een perfect middeltje. Kruidnagelen uitkoken en azijn toevoegen.... en dan dus op je paard smeren...Ik weet het recept niet precies, maar het wordt veel gebruikt tijdens trektochten enzo Verward

Mer1980

Berichten: 18811
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 19:40

Ik woon in Nieuwegein en onze paardjes staan op het land en ik heb welteverstaan sinds in woensdag terug kwam van vakantie 1 daas doodgemept en 1 zien vliegen. Maar het stikt hier van de strontvliegen daar word ik echt gek van. BLEHHHHH die beesten kriebelen. Misselijk Misselijk Misselijk

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

gillian

Berichten: 4412
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 21:03

inderdaad errug kl*te die horzels ed.
waar ik sta en werk in veldhoven is het ook verschrikkelijk.
wij beginnen om 8 uur s'morgens en dan gaan de paarden ook meteen de wei op.
een uur later kunnen we alles zeiknat binnenhalen.
vol vliegen, horzels en ander ongedierte Misselijk
helemaal gek wordt je ervan Verward
die rotbeesten zitten zelfs binnen.
we hebben een gloednieuwe buitenbak en hij wordt amper gebruikt, alleen s'ochtends vroeg of s'avonds laat en dan kun je nog aan het smeren blijven tegen die rotbeesten.
ik denk dat dit komt omdat we maar een zachte winter hebben gehad ofzo.
iig heel erg kl*te...
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 20:31

nou..heb vanochtend dus weer gereden,ging heel goed maar er zaten idd veeel dazen was 's ochtend s vroeg gegaan en had flink gespoten maar Spot en ik werden nog lastig gevallen...drie tegelijk op mijn gezicht..ieh!!ga nu 's avonds maar es probereb en Gillian, bij ons gaan de paaarden al lang niet meer overdag naar buiten, dat kan echt niet..ze gaan 's nachts, als het donker is naar buiten en voor 9 uur weer binnen.. Scheve mond\ vanmiddag bij het zwembad zaten ze ook..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 20:57

Je moet half thee en half azijn erop spuiten helpt super goed!!! (stond in de krant *LOL* )

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 21:00

ow ja..heb ik ook gelezen!houdt volgens de krant wel 10 dagen als het maar niet regent Haha! Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 21:01

Ja klopt!!! Party!!

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 21:06

helpt die thee ook voor vliegen?
Hier hebben we niet zoveel last van dazen, 2 per uur, ongeveer Lachen

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 22:26

Ik heb tot nu toe de meest krankzinnige middeltjes op mijn pony gespoten en het helpt allemaal nul komma nul!
Ik heb azijn met knoflook en kruidnagelmengsel gemaakt op aan raden van een vriendin en nog helpt het niet echt, diegene die iets uitvindt dat echt helpt is binnen, dat weet ik zeker Lachen .

Wat niet is kan nog komen...

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 22:29

In de krant stond dat dat echt goed hielp.. een sprayer vullen voor de helft met thee en voor de helft met azijn ff schudden en sprayen en klaar Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carin0903, Dartel, Irma77, meggiemeg, MyWishMax, Poety, Sanet, sterregoud, StonedRomy, supervon78, vordur, XladyX, xSimonee, Yontheke, Zinzi_jewel en 84 bezoekers