Welk hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Welk hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 20:13

Omdat Eldientje dr hoofd vast niet meer groeit, en ze maar net in mn full hoofdstellen past, wil ik graag een ander hoofdstelletje voor haar kopen. Ik wil niet meer dan 100 euro uitgeven (maar een goedkoop hoofdstelletje dat een beetje netjes blijft is ook okee). Wat raden jullie me aan? Welke merk? (kieffer, B-merk van stubben (hoe heeeet ut ookalweer), iets anders?)
Ciao! Tong uitsteken

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:25

KIEFFER IS THE BEST Haha!

Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:32

Idd Kieffer!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:56

Ik heb een mooi zwart hoofdstelletje van Imperial Riding, met fijn leer en koperkleurige gespjes. En dan niet met dat nep-koperkleurige wat een Kieffer-hoofdstel wel heeft. Kostte iets van 59 euro.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 20:59

Zelf ben ik een enorme Stubben-fan, daar heb je gegarandeerd jarenlang plezier van !
B-merk van Stubben ?
Nooit van gehoord, maar ik ben ook wel benieuwd !

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:02

Ik heb zelf ook een kieffer hoofdstel en dat is echt een super goed hoofdstel wat heel lang mooi blijft. Dat raad ik je ook aan, die van mij koste 89,- euro ongeveer volgens mij.

Siësti van de Rythpluim

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:05

Ik had er een fijn van Imperial Riding ook wel fijn, met een brede neusriem. Nu heb ik er een van Kieffer, 100 euro, superzacht leer, en die riem die normaal onder het kopstuk doorlopen hebbeb ze er nu over heen gedaan, zie je niets van en eronder hebben ze ook van dat zachte leer gedaan. Zit vast lekker achter zijn oren.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:44

ik heb een wedstijdhoofdstel van kieffer. kostte geloof ik 94 euro. superzacht leer. ik heb hem nog nie zo veel gebruikt dus kan je nie vertellen of ie mooi blijft Lachen

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 21:47

Ik heb een heel mooi hoofdstel van Döbert, model Stallmeister. Is echt goede kwaliteit, gaat lang mee en ijzersterk. Kostte iets van 100 euro...

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 00:02

Kieffer was altijd heel erg goed, maar qua hoofdstellen hoor ik nu alleen maar dat alle onderdelen stuk gaan, en dan vooral bij de Silverline. De Goldline vind ik trouwens ook prut.. alles wat eerst 'goud'was is nu blauw/zwart, terwijl het altijd goed onderhouden was..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 07:15

Kieffer is FLUT!
De kwaliteit rent steeds meer achteruit van dat merk.

Imperial Riding zijn voor dat geld wel nette hoofdstellen, en als je een Dobert voor dat geld kan krijgen heb je daar ook een heel goede koop aan!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 08:22

Imperial Riding heeft fijne hoofdstellen voor een redelijke prijs. Ze blijven erg mooi en zijn erg soepel van kwaliteit.

Toos paardloos

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 09:07

Sjuimpje schreef:
Kieffer is FLUT!
De kwaliteit rent steeds meer achteruit van dat merk.

Imperial Riding zijn voor dat geld wel nette hoofdstellen, en als je een Dobert voor dat geld kan krijgen heb je daar ook een heel goede koop aan!


Sjuim, maak me niet zo bang, heb hem net nieuw! Haha!

Nee effe serieus wat gaat er niet goed dan?

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 09:32

Sjuimpje heeft wel gelijk...
De afwerking van Kieffer is op zich wel netjes en als ze nieuw zijn zien ze er best goed uit, maar die hoofdstellen zijn niet echt bestand tegen gebruik lijkt het wel. Net als met de zadels, heb je een wat oudere Kieffer, dan is het waarschijnlijk onverslijtbaar, de nieuwe zijn beduidend minder. Niet heel slecht, nog altijd beter dan merk X uit verweggistan, maar voor het geld dat je ervoor betaalt is echt wel wat beters te krijgen!
Als je net nieuwe hoofdstel knapt (dat mooie dunne fijne leer ) als je eens wat steviger in moet komen omdat je paard het kruispunt op dramt, dan ben je echt niet blij!

Stubben is kwaliteit, Dobert ook. Passier is ook goed, maar achterlijk duur, niet echt in verhouding vind ik.

Nulla tenaci invia est via

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 09:44

Nou ja heb hem nu al gekocht dus ik wacht het wel af.
Als hij toch kapot gaat dan ga ik heel hard klagen bij de ruitersportzaak.
Daar heb ik voor een vermogen gekocht dus..

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-03 20:38

Dat B-merk van stubben heet CTD, schoot me ineens weer te binnen. die zijn ook 100 euro.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 20:58

Imperial Riding vind ik een goed merk. Fijn leer en het blijft het lang goed uitzien.

CTD??? Nog nooit van gehoord.

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-03 21:17

Lemetex hoofdstellen zijn super, mooie kwaliteit en maar 90 euro, erg goedkoop als je ze vergelijkt met stubbens van 200 euro!
Bij ons op stal hebben we 8 lemetex hoofdstellen en ze blijven allemaal erg mooi...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-03 00:07

Ik heb een hoofdstel van premiere......bevalt me prima Haha!

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Zwartje

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-03-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 21:43

Concorde schreef:
Omdat Eldientje dr hoofd vast niet meer groeit, en ze maar net in mn full hoofdstellen past, wil ik graag een ander hoofdstelletje voor haar kopen. Ik wil niet meer dan 100 euro uitgeven (maar een goedkoop hoofdstelletje dat een beetje netjes blijft is ook okee). Wat raden jullie me aan? Welke merk? (kieffer, B-merk van stubben (hoe heeeet ut ookalweer), iets anders?)
Ciao! Tong uitsteken


zou het niet weten maar kent iemand van jullie ingrid van berlo daar hebben ze iniedergeval goedkope en mooie hoofdstellen.

Zwartje Loves Horses Lovers

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-03 23:20

Ik vind lemetex dus echt niks he?! Ik heb sinds een maand of 6 een kieffer voor mijn paard en die bevalt me goed, als je er normaal mee omgaat en m gewoon onderhoud is er niks mis mee. Passier vind ik ook goed, maar idd 'achterlijk duur' Boos! BR vind ik ook goed en ook stubben wel. Voor mijn pony heb ik een of ander western hoofdstel zonder merk maar dat is echt een super hoofstel, ik heb m 2e hands gekocht maar het is nog zo soepel en zacht als wat en ik heb t inmiddels ook al zo'n anderhalf jaar (en aangezien ik niet zo'n invetter ben, blijft ie lang soepel voor dat ie zo weinig word onderhouden (voor de kieffer geld dat ook trouwens) )

boemel

Berichten: 8269
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 13:40

Op stal hebben ze voor een pony een Hubertus hoofstel. Kostte ca. € 90,00 en de kwaliteit is super. Ik zag laatst in de paardenzaak ook een hele mooie van Hubertus, maar die kostte € 140,00 en is dus aan de dure kant. Wel heel erg mooi. Weinig poespas, maar zo te zien veel kwaliteit.

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 17:47

ik heb pas een nieuw hoofdstel van premiere. Ik vind hem wel heel mooi, maar ik weet dus niet of hij goed blijft!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:26

tja, ik vind Chetak ook niet slecht. Bij divoza heb je voor 25 euro een chetak hoofdstel. En mij is verteld dat eht om hetzelfde leer gaat als bij kieffer.
Dobert en Stubben zijn gewoon het beste, maar mij te duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-03 20:44

Sjuimpje schreef:
Kieffer is FLUT!
De kwaliteit rent steeds meer achteruit van dat merk.

Imperial Riding zijn voor dat geld wel nette hoofdstellen, en als je een Dobert voor dat geld kan krijgen heb je daar ook een heel goede koop aan!


Kieffer is helemaal geen flut; althans de hoofdstellen niet. Ik heb een heel net Kieffer hoofdstelletje wat het prima doet! Ben er zeer tevreden mee.

En anders Passier, ook vrijwel altijd nette hoofdstellen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fee1976, Joanne_, Kyno en 37 bezoekers