dressuurhoedjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-01 13:58

In deze regio van het land is het gebruikelijk als je Z1 gaat starten je pas met een hoedje gaat rijden daarvoor rijd je altijd met een cap dat doet eigenlijk iedereen dan ook (NBVR)
Ik start voorlopig nog geen Z1 maar wilde toch al wat ifo over hoedjes hebben wie rijd er mee en waar heb je 'm gekocht wat voor'n soort en wat zijn de kosten??
alvastbedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 14:04

Ik heb een hele mooie hoed al zeg ik het zelf.
Jaren geleden heb ik die gekregen van mijn vader (al bijna 10 jaar geleden).
Het is een hoed met opstaande randen, zoiets als Anky heeft dus. De stof glanst lichtelijk, geen hoogglans dus. Het is geen vilt, want hij is wel 'harig'zeg maar. ALs ik m gebruikt heb dan moet ik m weer gladstrijken.
mijn vader vond de hoeden hier in NL niet mooi genoeg voor zoveel geld en omdat hij voor zijn werk veel in Londen zat heeft hij er daar een voor mij gekocht, bij Harrods.
Erg trots op mijn hoed dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 14:28

Je mag de mijne wel op hoor Lov, als het zo ver is. 't Is een zwarte wollen, maar eh.... eigenlijk wel een cowboyhoed...... Hahaha, zouden ze dat kunnen waarderen op een dressuurwedstrijd?
Van dressuurhoedjes heb ik geen verstand, heb alleen maar M gestart, gewoon met een cap. Grtz!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 15:19

c
Laatst bijgewerkt door janna op 07-02-22 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-01 22:07

Hmmm... Ik heb er eens naar gekeken, geen gekocht, maar een zijden hoedje is echt absurd duur. En een wollen hoedje (vilt) is dan al gauw 100 piek goedkoper. Die dingen zijn (een paar jaar geleden) van 300 tot 400 gulden normaal gesproken, als er een naampje aan vast kleeft is het geloof ik wel meer...
Maar ik ben geen kenner, in de Divoza gids staan er altijd wel wat met prijzen. Heb je die niet thuis?

Laui

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 01:22

Hoi Nimber

Grappig want bij ons rijdt de KNF pas vanaf Z met hoedje en juist bij de NBVR rijden ze al vanaf B met hoedje (KNF zijn van oorsprong 'boeren' en NBVR meer de 'kakkers'. Ik reed KNF en nu NBVR (alleen maar omdat het zoveel goedkoper is) en ik rij pas vanaf de Z met hoedje, ik wil het eerst 'verdienen'. Ik heb niet zo'n dure, gewoon vilt, een Horka ofzo van iets van 200 gulden dacht ik.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 01:27

Hoi,

Nou ik vind dat je een hoedje moet verdienen. Klinkt misschien raar maar in de B vind ik het echt geen porum. Ze kunnen vaak niet in de goede galop aanspringen en dan hebben ze een hoedje op. Daarbij is het mensen nodeloos op kosten jagen. Nee lekker in de Z met hoedje rijden.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 14:06

Hoi Kim,
Nou, het is hier inderdaad zoals Jura zegt. In de NBVR vanaf de B met een hoedje en bij de Federatie ongeveer vanaf de M2. Ik ben omdat ik toch al veel NBVR wedstrijden reed vanaf de M1 met hoedje gaan rijden.
Ik heb zo'n dure Wegener van zijde, maar die had ik dmv mijn prijzengeld zelf verdiend dus het mocht wel een mooie zijn. En je doet er tenslotte jaren mee, dus het is een eenmalige uitgave.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-01 18:22

haha wat grappig hier is de KNF de kakkers en de NBVR de boeren Bij de KNF wordt je hier ook erg vreemd aangekeken als je met een pony bij de paarden start en bij de NBVR rijd echt alles Lachen
Daarom wou ik dus perse geen KNF starten maar NBVR lid zijn en starten hier hebben ze zelfs zoiets van in de L met een hoedje jeeetje denk zeker dat ie heel wat kan een hoedje moet je echt verdienen vind ik ook maar het grappige is dat de 'profs' hier met hun jonge paarden in de L en M ook weer met cap rijden grappig...
maar je doet wel lang met een hoedje dus.. en wat is het verschil tussen vilt en zijde?

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 23:28

Ik vind zijde persoonlijk mooier, het glimt ook meer dan vilt, maar ja, het is ook meteen f 100,- duurder. Dus ik denk een kwestie van persoonlijke smaak en je portemonnaie Lachen. Maar je hebt nog even de tijd om erover na te denken en te sparen als je pas vanaf de Z met hoedje wilt gaan rijden!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 13:40

Het lijkt mij best stoer, zo'n hoedje. Maar ik doe het ook pas als ik Z (of M2) ben. Ik vind een cap nu nog prima (in de L) en daar blijf ik ook mooi een tijdje mee doorrijden.
Ik zie iedereen nu ook nog gewoon in de L met cap rijden (KNF).

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 12:08

Ik moet nog één winstpuntej en dan mag ik Z.....dus toen ik laatst bij Divoza was maar even hoedjes gepast, voor de gein.
Wat zijn die dingen schrikbarend duur zeg!
je hebt dan hoge en lage, die lage blijft bij mij echt niet zitten.....maar zo'n hoge vind ik minder mooi.
Dus, eerst rijd ik gewoon nog met m'n capje....ach, ik ga ook nog niet naar het Z, eerst de M2 volmaken....

grtx, Rieja

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 22:58

ja, bij ons ( en ik dachr dus dat dat overal wel zo was) zijn de knf-ers ook de 'boeren' en de 'nbvr' niet zozeer kak ( ook wel een groot aantal!), maar meer de 'bijna profs': mensen die vrij serieus met hun hobby of sport als beroep bezig zijn. De meeste profs rijden ook nbvr en niet knf, nkb of wat dan ook.
Toen ik 2 jaar terug wilde starten, zou dat ook de nbvr geworden zijn. Nu wacht ik weer tot ik zeker wet dat ik ook daadwerkelijk wat ga doen.
haha, zie me al rijden in de B met leo en een hoedje op.. die zou ik bij de eerste de beste bocht al kwijt zijn Knipoog *LOL*
Hier is het zo, dat de meesten vanf de M met een hoedje rijden, dat kan ook net, vind ik.