O jee wat nou? Mijn paard sprint steeds weg!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 21:35

Mijn paard gaat soms in de galop ineens heel hard weg sprinten. Ok dan zou ik zeggen zet haar op de volte want dan moet ze vaart minderen maar als ik dat doe glijd ze uit. De vorige keer ook al bijna en dat wil ik niet echt laten gebeuren. Ik ben namelijk al ooit eens een keer uitgegleden met paard en al (een ander paard) en toen had ik mijn teen gebroken. En het paard had toen niets gelukkig. Maar ik wil niet dat zoiets ook met mijn paard gebeurd. Hoe kan ik haar rustig houden???? Help me als je wat weet! Verward

_________________
I love Imposante my sweet horse!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Imposante op 2001-07-26 21:37 ]</font>
[edit Zep]titel duidelijker gemaakt[edit/]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Zep op 2001-07-28 14:39 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:45

gewoon inhouden en als ie gaat bokken met zijn kop omlaag moet je zijn hoofd omhoog trekken en ik weet ook wel wat je bedoelt dat je paard dan valt, heb ik ook hoor met expensive. ik hou hem in, en spoor hem dan weer aan als ie weer in draf is, gaat ie weer, weer hetzelfde liedje

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:00

weet je ook waarom hij ineens wegsprint? Als hij bijvoorbeeld telkens in een bocht op dezelfde hand wegspringt, kan het zijn dat ie ergens pijn heeft Haha!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 22:09

Nee, het is niet altijd dezelfde hand. Soms gewoon rechts en soms weer links. Volgens mij is ze gewoon ondeugend.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:11

Ik denk ook dat ie ondeugend is. Gewoon veel voltes enzo in galop rijden, lekker bezig houden, dan heeft ie minder tijd om streken te bedenken.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:13

Hallo!
Wat ook kan helpen is aan te springen in galop wanneer je paardje het helemaal niet verwacht. En dan niet lang galopperen. Gewoon een paar passen en dan weer terug. Dat kan je dan vaak herhalen en steeds opbouwen dat je wat langer kan. Blijf je paardje lekker bezighouden! Succes ermee!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:31

Een thiedeman helpt misschien ook wel.Kan je je paard makkelijker terug nemen.
En wat Brando-S zei kan denk ik ook wel helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:47

Als je zeker weet da het ondeugendheid is en je bent niet in staat om haar snel netjes terug te nemen dan zou ik het volgende doen: Hand goed naar voren en been geven.
Waarschijnlijk is ze door jouw reactie zo overdonderd dat ze het kunstje snel niet leuk meer vind. Door je hand goed naar voren te doen kan ze zelf haar balans vinden in de bochten en hoeft ze niet uit balans te raken en uit te glijden.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 23:08

Altijd belangrijk: wees zelf vooral rustig en ga diep en zwaar zitten,maak de teugels iets korter...Dat moet helpen Haha!

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 17:42

Gewoon zelf rustig blijven en zwaar gaan zitten. Praten kan ook helpen, Hoooooooo zeggen ofzo. Of je er niets van aantrekken, dan vind ie het misschien niet leuk meer. Mischien helpt het.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 17:49

Hihi eigenlijk best een leuke titel. In de Tina staat ook een rubriek die zo heet. Sorry dat ik een beetje off-topic ga, maar ik moest het even zeggen. Ik ben het wel met de rest eens. Lekker bezighouden en succes!

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 18:22

Bedankt, ik wist eigenlijk niets anders. Hihihi. *LOL*