RIJDEN OP VEULEN VAN 4 MAANDEN WALGELIJK!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 16:54

Ben ik aan het bladeren in het blad Battie van de tinkers kom ik een foto tegen van een kind dat zit op een 4 maanden jong veulen. EROP!!!!! zet de lieve trotse moeder erbij dat dat het bewijs is dat de tinker zo betrouwbaar is.

Ik heb helaas mensen wonen in mijn omgeving die weinig verstand hebben van paarden en nu opeens een tinkerveulentje voor hun jonge dochtertje willen kopen. Terwijl je toch voor ieder paard een juiste opvoeding nodig hebt en deskundige begeleiding tinker of niet. Zo'n stukje wekt dan toch problemen op.

Ik heb een mail naar de redactie gestuurd met mijn bezwaren. Verder is het een heel leuk blad maar ik vind dat het niet kan.

Groetjes,
Merilyn

Sandra_H

Berichten: 2714
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 17:40

Nee, ben inderdaad met je eens dat dat niet kan!!
En dan nog: de tinker promoten is natuurlijk prima (geweldig ras Haha! ) maar ik vind wel dat benadrukt moet worden dat de tinker ook gewoon een paard is, dat hoewel braaf en betrouwbaar ook z'n rarigheidjes kan hebben en een duidelijke baas. Daar zijn de paarden zelf ook bij gebaat, dan vallen ze misschien iets minder snel in verkeerde handen. Zie ook het topic "modegril" van Stef van deze week (sorry weet ff niet zo snel meer waar ie staat, zal zo ff kijken).
Ik zie de laatste tijd steeds meer tinkers te koop staan als ik zo es op internet rondsnuffel...

Sirius_

Berichten: 10948
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 17:47


Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 18:14

Wel ******* je gaat toch niet op een veulen van vier maanden rijden? Als ze dat vaker doen verpesten ze dat beest voor de rest van z'n leven!!!!! grrrrrrrrrrrrrr!!!!!!! Boos! Boos! echt belachelijk dat mensen zo met paarden omgaan Verdrietig ik schaam me diep voor de mensen die dat doen.
Je kan best 1keer ofzo op een tweejarige zonder zadel zitten maar pas echt gaan beleren op zn derde! Maar al met vier maanden~!!!! TSSSSSS
ze zouden is een ander kind op dat kind moeten zetten als het vier is,dan gaat de rug ook naar de klote (sorry bart dat ik het zo zeg maar ik ben Boos! )

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 20:00

Dit is gewoon te vreselijk voor woorden!! Worden de stukjes van tevoren niet gelezen ofzo?? Ik bedoel, als je een blad maakt neem ik aan dat je ook wel wat van paarden weet, dan zet je zoiets er toch niet in???
Ik kan ook zo boos worden om mensen die eerder eens vroegen of hun kindje even op mijn shet mocht zitten, terwijl toch wel heel duidelijk te zien was dat het nog een veulentje was! Boos! Hoe vaak heb ik al wel niet moeten vertellen dat Foxy nog te jong is om er op te rijden, laat staan er op te gaan zitten! En nu nog vragen waarom ik er niet op rijd. DUH, ik loop er voor de gein naast wilde je zeggen Verward Bah, om moe van te worden, Gaaaap als je er dan toch geen verstand van hebt vind ik dat ze er ook maar beter niks over kunnen zeggen. Nou, weer ff on topic
Nee, ik vind niet kunnen dat zoiets in een blad wordt gezet. Verdrietig

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 20:02

aaaaaah WAAAAT verschrikkelijk dierenbeul
vraag dat adres van die mensen anders en schrijf een brief ik word hier zo Boos! Boos! om!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 20:17

Ik neem toch maar aan dat dat geen volledig zadelmak gemaakt veulen is, maar dat ze er gewoon voor de foto eens een kind op hebben gezet, idd als bewijs van braafheid. Dat vind ik nogal meevallen hoor!!

Maar het geeft wel een vertekend beeld, zodat niet-paardenmensen kunnen denken dat het normaal is om op veulens te gaan zitten, en dat is heel verkeerd, dat ben ik met je eens.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 21:48

Nou ja als echt paardenmens zet je echt niet ff een kind op een veulen voor de foto. Dat is zowieso een zeer zieke gedachte. Ik heb al naar de redactie gemaild dat het een zeer slechte invloed heeft op veel leken en een blad als Battie ligt gewoon voor het oprapen van leken.

Merilyn

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:58

Hihihi, zou wel grappig zijn, mits het niet zo fout was. Zie mijn neefje al op Udinde zitten.
Ik kan zo een zadeltje op die kleine gooien, zij us ook nergens van onder de indruk.
Maar hallo! Doe je toch niet? Al is het veulen nog zo lief, kan je toch niet maken. En al helemaaaaal niet op de foto in een blad. Geef je wel een errug slecht voorbeeld!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 22:03

Ach gut, arm beessie.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 00:16

Goeie actie Merilyn, die e-mail! Ben het ook helemaal eens met Zep, misschien maakt het voor een foto nog niet zoveel uit als er heel ff een kind op zit, maar leken kunnen inderdaad denken dat het de normaalste zaak van de wereld is dat je op een veulen rijdt. En ja, laten we zo'n jong paardje voor ons kind kopen, kunnen ze leuk samen opgroeien... Yeah right. Hoop dat je een schuldbewuste reactie krijgt op je mail!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 22:11

ik ken degene die verantwoordelijk is voor de brieven in de battie. en toen ik er haar naar vroeg zei ze dat zij hem er niet in heeft gezet (en dat meisje kennende is dat ook zo, echt schat van een meid is zelfs bang dat haar 4 jarige tinker neervalt na 2 rondjes galop)hij is er perongeluk tussengeslopen. en ze heeft er ook al wat van gezegd. volgens mij zou ze de mailtjes die ze kreeg doorsturen naar hem. aangezien ze zelf er niet verantwoordelijk voor is

kiki_oud
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 23:21

ocharme dat veulentje!
Die mensen moeten er wel echt niets van kennen, verschrikkelijk gewoon!!! Boos! Boos! Boos! goed dat je gereageerd hebt!

groetjes,
kiki Boos!

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 14:19

Hey Merilyn, goed van je zeg!!! Dat is inderdaad walgelijk, mag er niet aan denken!!!

Wel, misschien kunnen wij ook allemaal reclameren? Als je ons dat e mail adres geeft, kunnen we ook allemaal een mail sturen, dat heeft misschien nog meer effect??

Dan zullen ze het wel weten voor de toekomst!!!!!

groetjes,


Aglaranna