werd net gebeld..er is iets ergs met Lyfke...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

werd net gebeld..er is iets ergs met Lyfke...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 20:19

Ik werd net gebeld door een van de eigenaren van mijn verzorgpaarden.
Vanmiddag is M met Lyfke het bos in geweest en eigenaar J fietste ernaast. Er is een stuk over de hei waar je een rondje kan galloperen van een km ofzo. J ging lekker in de berm zitten en M ging een stukje galloperen. Toen is Lyfke van het een op andere moment knettergek geworden. Ze ging als een razende tekeer Extreme duivel . M eraf en Lyfke er van door. Die kwam dus langs J en die greep haar. Nog helemaal woest en gek doen. Zo konden ze haar niet thuis krijgen dus trailes erbij. Daar is ze met iets kalmerend in gegaan. Thuis weer helemaal gek. Dierenarts erbij. Die denkt aan gebroken been maar weet het niet. Ze gaat zo tekeer. Ze mag niks kalmerends zodat ze niet op dat been gaat rusten. Morgen komt de dierenarts weer kijken. Vooral voor M en J is dit schrikken maar ben nu zelf ook wel nerveus. Lyfke heeft zo ontzettend veel pijn. Echt heel zielig.. Huilen
Hopen op een goed bericht morgen.......


tukker
Berichten: 158
Geregistreerd: 27-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:24

Heel veel sterkte. Maar heeft ze zich dan verstapt ofzo dat ze ineens haar been breekt?

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 20:47

Is dus niks bekend wat er verkeerd is gegaan. M heeft er niets van gemerkt zo van het een op andere moment

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 20:58

Wat een raar iets. Een been breekt toch niet zomaar?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:00

Bah, wat naar. Ik vind het zelf soms ook wel eng met buitenrijden. Bij ons aan het zandpad hebben ze de paaltjes weggehaald. Ik ben altijd bang dat hij in zo gat komt met zn been.

Ook bekend als Kim20!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:13

Ik zou als de sodemieter naar de dierenkliniek gaan. Paard platspuiten en inladen. Als je vermoed dat het paard wat gebroken heeft laat je hem toch niet nog een nacht staan? Als het paard zoveel pijn heeft dat hij helemaal door het lint gaat, laat je hem toch niet nog een nacht staan?

En Jurga, een straal- hoef- of kootbeen kan wel van het een op het ander moment breken...als er zwakke plekken in het bot zitten kan het zomaar gebeuren...

Je suis Charlie.

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 11:20

Ik vat dus zelf ook niet waarom die dierenarts hem heeft laten staan....vanmiddag hoor ik meer......

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 17:58

Dierenarts is geweest....hij weet nog steeds niet wat er is. Hij vond het net niet erg genoeg lijken voor gebroken maar voor iets anders leek het te erg??? Verward Ze heeft nu toch verdoving tot morgen en dan moet ze naar kliniek foto's maken...hopen op een meevaller.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:13

Wat erg! Zielig voor dat paardje... maar wel vreemd... waardoor is ze zomaar ineens geflipt dan?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:19

Wat erg zeg Verdrietig
Dat vind ik ook niet echt normaal van die dierenarst.
dat hij het paardje zo laat stana Boos!.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:40

Jeetje, wat rottig Lobke Verdrietig ! Balen dat ze niet even met d´r naar de kliniek zijn gegaan!! Nog een nachtje spanning en dan weten jullie hopenlijk meer !! Sterkte!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:20

Heeft hij haar nog een dag laten staan? Onverantwoord...als er straks wel wat gebroken is, en hij heeft haar twee dagen laten staan.... Frusty

Dan is dat geen dierenarts meer, maar een dierenbeul! (Oh, en voor het geval dat iemand zich afvraagt waarom ik daar zo kwaad over wordt...heb het dus wel een keer meegemaakt dat een paard een nacht met een gebroken been heeft gestaan....verkeerde diagnose van de arts....)

Je suis Charlie.

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:25

Ik hoop dat het morgen meevalt in de kliniek. Snap ook niet dat de dierenarts hem niet meteen op de foto wou. Als een paard echt helemaal uit zijn dak gaat vd pijn, is het toch wel handig om meteen te weten wat er is en wat er aan te doen is. Sterkte!

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 23:58

Jeetje Lobke...wat erg voor dat paardje en voor jullie natuurlijk! idd een beetje raar van de DA...als het paard zoveel pijn heeft, waarom dan niet meteen foto's maken?? Baat het niet dan schaadt het niet, toch?
Ik wens jullie heel veel succes morgen!!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:08

Oei das erg

So close,
no matter how far.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:03

En wat zei de DA vandaag? Zijn jullie eindelijk foto's wezen maken?

Je suis Charlie.

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:07

Ja, ik ben ook wel nieuwsgierig wat er vandaag is gebeurd!!

XANTHA

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 21:30

Morgen gaat Lyfke naar de DA voor foto's. Ik snap ook niet waarom dat zaterdag niet is gebeurd Verward . Het is ook niet onze 'eigen' dierenarts maar eentje uit Putten. Lyfke heeft sinds dat ze zaterdag in de stal staat geen stap meer verzet. Ze heeft nu pijnstillers en heeft geen pijn meer. Ze eet weer iets. Ze is wel helemaal bezweet en ademt als een wilde.
Hoe ze haar morgen gaan vervoeren is een grote vraag. Met verdoving in ieder geval.
Morgen horen we of haar hak is gebroken en of ze dus afgemaakt moet worden of niet.
Vanmiddag ben ik bij haar geweest. Misschien was dat wel voor het laatst....... Verdrietig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 21:55

En als er wel een breuk is, heeft dat paard intussen DRIE dagen met pijn gestaan.

Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?

Je suis Charlie.


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 23:23

Ik vind het erg sneu voor je, maar ik ben het wel met Cassidy eens. Als er idd wel een breuk is staat ze al sinds zaterdag MET PIJN!

Waarom accepteren die eigenaren dat?????? Verward Verward

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 10:56

Vandaag weet je dus meer! Ik hoop voor je op een goeie uitslag! Wat zullen jullie allemaal zijn geschrokken! En nog steeds waarschijnlijk...

Ben het wel heel erg met Cassidy eens... Lijkt me verschrikkelijk als je nu te horen krijgt dat het WEL gebroken is en je dan dus je paard 3 dagen voor noppes met heel veel pijn hebt laten rondlopen! Volgens mij kan je jezelf dan je hersens wel inslaan... Misschien moeten die eigenaren volgende keer dan toch wat stelliger zijn??

Hou je ons op de hoogte??

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:10

Cassidy schreef:
En als er wel een breuk is, heeft dat paard intussen DRIE dagen met pijn gestaan.

Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig?


Ik vind het ook heel erg voor je maar ik vind het schandalig dat dat paard nu sinds zaterdag met pijn staat en vandaag pas wordt onderzocht in de kliniek Lips are sealed Ik kan alleen maar hopen dat het meevalt voor het paard. Echt heel zielig.

Choice (Jazz x Dublin x Purioso) B+10, L1+2/ Sportpredikaat dressuurmerrie (Z2+1)
Omar geniet van zijn pensioen!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 11:49

Jeetje, is ze nog niet in de kliniek geweest Verdrietig , wat zijn dat voor eigenaren, dat ze er niet op staan dat het dier eerder in de kliniek gebracht kon worden Boos! Lips are sealed !!!!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:38

Ik had direct een andere DA gebeld om te vragen of hij/zij iets meer kan zien weet!?!!!
Ik vind het niet normaal dat je zolang moet wachten voordat je foto's kunt maken.
Stel voor dat het ernstig is maar moet binnen een bepaald aantal uur behandelt worden anders is het moeilijk te genezen!!
Dan hang je mooi met zo'n dierenarts!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 13:49

Weet je al iets meer. Ik vind het echt een heel eng verhaal.
En wat die veearts betreft; die hoefde bij mij niet meer op het erf te komen. Je laat een paard met pijn toch geen twee dagen staan!!!!
Ik had hem dezelfde dag nog helemaal binneste buiten laten keren. Stel dat het wel een gebroken been is, dan had ik hem liever dezelfde dag nog afgemaakt dan twee dagen later!!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pasje03 en 109 bezoekers