Paard lijkt Houdini wel: wat doe je er tegen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Paard lijkt Houdini wel: wat doe je er tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 11:41

Mijn paard heeft een hekel aan dekens en scheurt ze het liefst van zijn lijf. Nu heeft ie het in het weekend gepresteerd om zijn canvas deken af te doen met alles nog vast: dus voorkant dicht, kruissingels nog dicht en bilkoorden vast. Ik snap er niets van hoe hij dit voor elkaar krijgt. Iemand een idee? Gelukkig was de deken dit keer nog heel.
Eigenlijk wil hij zonder, maar hij zit al redelijk in zijn zomervacht, dus is het nog te koud voor 's nachts zonder deken...


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:53

Nou dat is inderdaad erg knap..... Misschien heeft iemand hem geholpen?

Ik smeerde sambal }> op de plekken waar ze met hun tanden de deken kapot probeerde te trekken. Hoef je trouwens maar een paar keer te doen. Paarden kunnen ove rhet algemeen slecht tegen sambal }> Extreme duivel Haha!

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:00

Een paard op mijn vorige stal had ook die neigingen. Heeft ook alle dekens verscheurd. Van goedkoop tot de slijtvaste en dus duurste.

Op een gegeven moment waren de eigenaren het zat en hebben een vrij brede baan dik plastic op de deken laten naaien. Dit kunststof of plastic liep van voor naar achter en op de onderste helft van de deken. Hoger had geen zin, want dat kon ie toch niet vastpakken. Door die gladde kunststof erlangs had ie met zijn tanden geen grip meer, dus hij heeft verscheidene jaren met de deken opgestaan. Normaal gesproken vrat ie er een paar per seizoen op.

Met dat plastic moet je natuurlijk wel uitkijken. Je moet het echt sterk hebben, hij moet er geen stukken af kunnen halen en op kunnen eten. Daarnaast moet het ook niet helemaal bekleden, anders ademt het niet meer.

Rockes <3

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:28

Hahaha, sambal. Dat vind ik echt geniaal. Sorry, off-topic.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:36

je hebt ook een speciale plastic klep, voor onder zijn mond, die je aan het halster vastmaakt. Hij kan niet meer zijn deken vast pakken, maar wel eten en drinken. Informeer eens bij je ruitersportzaak.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:14

Je hebt ook een houten latjes rek wat om de nek gaat, dan kan hij de nek niet meer zo ver naar achteren buigen.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:35

Ik vindt het wel een beetje crue om je pony de hele dag met zo'n muilkorf of rek op stal te zetten!!!! We doen mensen toch ook geen nare dingen om hun hals als ze ergens niet van af kunnen blijven. Je hebt van dat anti-bijt spray. Misschien helpt het als je je deken daarmee insprayt...? Anders er nog een dekensingel er bij om (of een anti-rol singel)


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 20:44

Ik gebruikte ook een anti-bijt spray. Dit hoef je echt niet iedere dag te doen maar alleen de eerste keer dat je het erop legt nadat je je deken gewassen hebt of er een nieuwe oplegt.

Pas wel op waar je je deken inspuit (de ruimte waarin) want het stinkt behoorlijk. Ook goed je handen wassen!

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-03 07:24

Een muilkorf en zo'n rek doe ik liever niet; dat vind ik echt zielig. Het inspuiten heeft niet zoveel effect: antibijtspray interesseert hem niet zoveel en zelfs de antipikspray voor kippen moet je dan om de dag herhalen.
IK WAS TROUWENS OOK BENIEUWD OF JULLIE SNAPPEN HOE HIJ DIE DEKEN AF KAN KRIJGEN EN DAT DAN ALLES NOG VAST ZIT...

Jet

Berichten: 11942
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 07:45

Als het een deken zonder bilkoorden en zonder koordje onder zijn staart langs is, is het vrij eenvoudig. Dan trekken ze hem naar voren, over hun hoofd en stappen ze er uit. Dit heb ik buiten ook wel eens gezien als het waaide, dan waaide het dek naar voren en ging het zo over het hoofd uit. Als er wel bilkoorden of staartkoordje aan zitdie niet te los zitten, zou ik het niet weten.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 07:52

AnkeRietveld schreef:
Een muilkorf en zo'n rek doe ik liever niet; dat vind ik echt zielig. Het inspuiten heeft niet zoveel effect: antibijtspray interesseert hem niet zoveel en zelfs de antipikspray voor kippen moet je dan om de dag herhalen.
IK WAS TROUWENS OOK BENIEUWD OF JULLIE SNAPPEN HOE HIJ DIE DEKEN AF KAN KRIJGEN EN DAT DAN ALLES NOG VAST ZIT...


ik zal je vertellen ik heb hier ernstig over nagedacht maar ik kan gewoon geen manier vinden waarop dat zou kunnen. De enige mogelijkheid is dat iemand de deken afgedaan heeft?

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 14:36

Had je de bilkoorden gekruist vasgemaakt? Lijkt me haast niet mogelijk, maar ja je paard bewijst dat het dus wel mogelijk is.

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 14:57

Een paard heeft 22 uur per dag om hier mee bezig te zijn. Als ze erop uit zijn, dan krijgen ze het voor elkaar.
Overigens heeft een paard het niet zo makkelijk koud. Het is ons gevoel dat een paard het koud heeft. Een paard is echter gebouwd op warm blijven en heeft daar een aantal zeer goede tools voor, veel beter dan wij.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:08

mss heeft hij helemaal zn deken niet nodig. of anders verveelt hij zich echt steendood. probeer hem eens met iets anders bezig te houden in zn stal. mss dat hij dan niet aan zn deken denkt. lukt dat niet dan zou ik dat deken aflaten denk ik. want het is behoorlijk gevaarlijk als je paard op stal staat met een deken tussen zn voeten.

Yesterday is history, tomorrow is mystery, today's a gift, that's why it's called present!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 bezoekers