(te) strakke laarzen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

(te) strakke laarzen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 12:49

Mijn leren laarzen heb ik nu twee jaar. Ze zitten al van het begin erg wisselend. Meestal zitten ze goed, niet te strak, gewoon lekker. Maar soms kom ik er bijna niet in en zitten ze erg strak. De volgende dag gewoon zere kuiten (spierpijn denk ik). Vaak is dat als ik 's avonds rijd. Zijn mijn laarzen nu gewoon te klein of ligt het aan je benen? (Dat je 's avonds meer vocht vasthoudt dan normaal?)
Wat is nu verstandig: laten oprekken of niet. Ik ben bang dat als ze opgerekt zijn, ze misschien weer veel te groot zullen zijn, juist omdat ze maar af en toe zo strak zitten!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 12:55

's Avonds zijn je benen altijd dikker. Ik kan niet voor je bepalen wat verstandig is. Ik weet niet wanneer je het meest rijdt, overdag of 's avonds.

Amiro

Berichten: 108
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:28

Tip: koop chaps, zit lekker, en vaak zit er elastiek in

He? Daarnet was ik nog bezig met een boekverslag..... nu zit ik in eens hier...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:34

Ik heb ritsen in mijn laarzen laten zetten. Ideaal!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:37

Ik heb hetzelfde probleem!!

In het weekend heb ik er geen last van en passen mijn laarsen wel.

S'avonds krijg ik ze niet eens dicht!!
Het doet ongelooflijk veel pijn als ik ze toch dicht krijg met het rijden.

Ik denk er ook aan om ze te laten uitrekken.

Groetjes: Corina

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:44

ja, ;'s avonds zijn je benen inderdaad dikker dan 's ochtends!
soms zitten ze bij mij zo strak dat ik kramp krijg tijdens het rijden, maar dat is dan ook een signaal dat ik weer 'ns wat kilo'tjes af moet vallen hoor Haha! zit natuurlijk niet echt lekker.

Je kunt ze op laten rekken, je kan volgens mij zelf ongeveer zeggen hoeveel je dat wilt. een heel klein beetje, iets meer, of het maximale....

succes!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 17:45

Het is niet anders, waarschijnlijk zijn je benen in die twee jaar dat je je laarzen hebt veranderd en zetten je kuiten gewoon op als je veel hebt gelopen en kan je dus je laarzen niet meer aan.

Als ik je ene tip mag geven.............niet meer aan doen die laarzen . Van zulke knellende laarzen kun je trombose krijgen, levensgevaarlijk dus! Ik had precies hetzelfde en heb daardoor nieuwe laarzen moeten aanschaffen. Als je dit dan mocht gaan doen ga ze dan passen als je een hele dag flink hebt gelopen en als je benen dus opgezet zijn, dan heb je een objectief beeld of je nieuwe laarzen wel echt goed passen Knipoog

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 18:23

Bedankt voor alle adviezen, ik denk dat ik ze maar eerst eens ga laten oprekken, nieuwe kopen vind ik meteen weer erg drastisch! Ze zijn twee jaar oud en pas verzoold enz. Zien er ook nog picobello uit! Dus oprekken lijkt me dan beter. Nieuwe kopen kan altijd nog!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:26

LadyJane schreef:
Bedankt voor alle adviezen, ik denk dat ik ze maar eerst eens ga laten oprekken, nieuwe kopen vind ik meteen weer erg drastisch! Ze zijn twee jaar oud en pas verzoold enz. Zien er ook nog picobello uit! Dus oprekken lijkt me dan beter. Nieuwe kopen kan altijd nog!


Tja ik had er ook bij moeten zeggen dat ik die van mij wel eerst heb laten oprekken maar dat dat geen effect heeft gehad, vandaar mij nieuwe laarzen Knipoog Succes met die van jou, hopelijk zitten ze straks weer heerlijk.


LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 18:44

Kunnen je laarzen na het oprekken ook weer terug ´krimpen´?

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 18:59

ja lady jane, dat schijnt te kunnen, MAAR pas als je ze weer een hele tijd laat staan zonder gedragen te hebben.
Oprekken heb ik 2 keer gedaan, en beide keren met succes!!!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 19:09

MirageGidran schreef:
ja lady jane, dat schijnt te kunnen, MAAR pas als je ze weer een hele tijd laat staan zonder gedragen te hebben.
Oprekken heb ik 2 keer gedaan, en beide keren met succes!!!


ga ik dan ook maar proberen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Facebook en 41 bezoekers