De derde keer op Razinda - nu helemaal los!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 23:05

Ik was net Jur aan het opzadelen toen mijn stalgenoot aamkwam. Hij vroeg of ik weer op Razinda wilde, maar ik wilde eigenlijk Jur doen. Maar hij zei dat ik wel lekker aan de gang moest met Razinda en morgen kan hij niet en het weekend ook waarschijnlijk niet. Dus ik Jur in haar box gezet en Razinda opgezadeld. De boer en zijn vrouw kwamen ook kijken.

Eerst gelongeerd, ze was weer braaf. Toen ging ik er weer op. Het opstijgen vond ze nu wel iets enger, maar het ging wel goed. Toen weer aan de longe gestapt en ik heb overgangen van stap naar halthouden en weer in stap geoefend. Halthouden ging goed, als ik mezelf zwaar maakte en 'ho' zei en licht druk op de teugels nam, ging ze keurig stilstaan. De rem begint het dus redelijk te doen, alleen het gas nog niet zo! *LOL* Ze is gewend om naar de gene die longeert te luisteren, en niet naar iemand erop! Ook heb ik gestuurd, van hand veranderen enzo, en daarbij licht contact met haar mond gehouden. Ze nam het bit best goed aan en schuimde ook lekker. Op het laatst heb ik ook nog los gereden, mijn stalgenoot bleef er wel vlakbij hoor, maar ik was toch los! De boer en zijn vrouw waren onder de indruk van hoe braaf ze was! Nu moeten het gas en het stuur het gaan doen, en dan kan ik eens gaan draven! Lachen

Ik ben weer trots op mijn spookje! Lovers

Arme Jur wel weer verwaarloosd maar die komt morgen weer aan de beurt!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 10:18

aaahhh arme jur kijk uit dat ze niet jaloers wordt hihi

Je neemt Jur toch mee op vakantie Verward

Fijn dat het goed gaat en dan nu even een pauze zodat ze alles kan verwerken Lovers .
Toch maar eens een keer komen kijken naar je 2 toppers. Leys gaat tot van 10 aug tot eind Sept op rust dus het moert lukken dan toch??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 10:30

Gaaf Maartje!!!!!!! Ik ben erg benieuwd hoe het verder gaat met Razinda! Ik kom denk ik ook wel een keer je paardjes bewonderen hoor! Als het mag dan haha..Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:12

f
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 12:06

Galopje over het strand dat zal er nog voorlopig niet inzitten! *LOL*

Ja leuk als jullie komen kijken! Waarom gaat Leys eigenlijk zo lang op rust en waar gaat hij heen dan?

Jur gaat inderdaad mee op vakantie. Voor Razinda vind ik dat nog te vroeg, die mag volgend jaar mee, dan wil ik ze het liefst allebei mee, waar ik ook heen ga.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 12:13

NOu ik heb voorlopig geen wedstrijden en wil even wat anders gaan doen dan rijden in de bak. Dus probeer ik hem vlak bij huis te zetten voor wat buitenritten enz.. samen met Thirza hoop ik *LOL* .

Vanaf oktober begint het Indoor seizoen dan heb ik ieder weekend wedstrijd dus hij mag even opladen Lovers .

Maak zelden tot nooit ritten met hem wil ik nu wel gaan doen even lekker ontspannen....
Heb veel bereikt met hem afgelopen maanden. Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 12:16

Wat goed Maartje! Zie je nu wel dat het een topper is! Party!!

Navragen is beter dan afvragen.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 12:24

ja joh! paarden inrijden is het leukste en meest dankbare dat er is! Zeker je eigen paard!

Hoe voel je je nu? (on top of the world waarschijnlijk?!) Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 13:10

Ja ik vind het heel gaaf en spannend en ik ben zo benieuwd hoe het verder gaat enzo! Jur heb ik vanaf dat ze 3,5 jaar was en dus wel voor het grootste gedeelte 'beleerd' maar Razinda moet ik helemaal vanaf het begin doen en de laatse weken is het wel heel hard gegaan! Een paar weken geleden had ze nog niet eens een zadel op haar rug gehad!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 13:53

en je cappie?
Wel heel goed hoor! Ik weet nog dat ik de eerste keer op Joop zat. Ik wilde niet eens draven (hij kon t best), ik vond stappen al spannend genoeg...
Met Voltrack ben ik gelijk aan de slag gegaan, dat was zo'n (is eigenlijk) eigenwijs wonder op 4 pootjes, die moet je gewoon laten draven ed...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 14:28

Cap had ik weer niet mee, was ook niet mijn bedoeling om weer te gaan rijden Bloos

Ik denk dat ik haar nog niet eens in draf zou krijgen, het gas doet het nog niet zo heel goed *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 14:44

Voltrack reageerde alleen op een brul van mijn kant. Dat staat ook niet zo netjes he? Zit je er daar op te brullen. Maar been: deedtie niet.
Volgens mij had ik gewoon een starthokje van de rennen moeten kopen. Hij deed echt niets. En als hij dan draafde dan ging het in een tempo van lik-me-reet.
En natuurlijk had hij ook zo zijn verrassingen, dan ging hij opeens aan de ren... *bibber* dat is echt eng, zo'n racer in een 40x20 bakje helemaal in zijn element, en er dan nog op zitten. Ben toen ook héél erg kwaad geworden....
Joop deed t allemaal wel, vooral op stem. Drrrrraf, en dan huppel huppel. Galop was ook leuk. GAAAAlop, *cataclop*, hoekje hier hoekje daar afsnijden (doet Voltrack nog steeds *zucht*), en dan met hoooooo, in één keer op de noodrem en stil staan. Aan de longe deed hij niet zo idioot, maar met iemand erop moet je natuurlijk extreem goed je best doen... *grijnz*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 17:12

Oh dus Razinda is niet de enige die dat doet! Ik moet gewoon met mijn stem en been laten weten dat ik wil draven denk ik. Maar ik heb geen idee of ik daar nu al mee kan beginnen of dat ik beter even kan wachten en alleen stappen. Ik zal nog eens wat boekjes doorlezen! *LOL*

Ik denk dat Razinda wel zo'n paardje is dat vreselijk kan ontploffen en aan de kletter gaat! Jur is precies zo. Maar goed, dat zien we wel!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 21:55

Zo te lezen gaat het hardstikke goed met haar! Zo braaf als ze is, ondanks dat ze het toch allemaal maar vreemd en een beetje eng zal vinden hihi. Goed gedaan hoor.
Ik hoop ooit een van mijn verzorgpony's te kunnen inrijden, maar dat moet ik dan wel met behulp van dat andere meisje doen, en die kan niet zo vaak...
Wie weet dat ik tegen die tijd iemand anders mag vragen om te helpen.
Veel succes, zowel met Jura als Razinda!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, ALiuvv, AmyJamess, Dartel, Dido2316, fjord_brucht, Pova, Rex_Rolfo, Sababber en 88 bezoekers