Paarden bezighouden op stal, Paultje!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 10:15

Ik heb maar even een nieuw onderwerp aangemaakt als vervolg op 'paard sloopt stal'.

Enkele dingen die ik heb gevonden:
Een 'open' bal, hier stop je hooi in en je hangt het op zodat de bal vrij kan bewegen. Het paard moet dus zijn best doen om het hooi te kunnen pakken en op te eten. (Zie deze bal maar als een soort hooinet.)
Een bal om mee te spelen in zijn stal.
En als laatste de houten stokken waarover we het hadden. Dit zijn DIKKE takken van de WILGEN. Deze zijn met bast. De bast trekken de paarden ervanaf. Zodra zo'n tak kaal is vervang je het door een nieuwe. Ik denk alleen dat deze dus standaard niet te koop zijn. Je moet ergens een adres vinden van iemand de wilgen knot of zo.

Paultje, speciaal voor jou, als je dit met die wilgentakken wil uitproberen moet je even bellen naar de -C-tweeling (jij weet wel wie ik bedoel he). Zij hebben een stapel takken liggen, misschien kun je vragen of je er een paar mag hebben om het uit te proberen. Jij bent toch vaak zat in het Brabantse dus misschien kun je wat afspreken met ze.

Groetjes,

Paultje
Berichten: 5
Geregistreerd: 23-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 19:36

hoi gis.
je heb inderdaat te maake met het blondje.
onder paul zijn naam.
ik heb het al geprobeert te verandere maar dat werkt niet.
ik heb voor bob al een skippie bal ge probeert en die smijt hij zijn stal weer even hard uit.
geen nut dus.
carbeleum heeft ook geen zin en een hooi noet heeft hij.
maar dat van die takke zal ik wel eens an de 2c vragen dat is een super ide van je.
Pling

Gisela
Berichten: 1513
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-01 10:21

Goh Paultje, (hahaha), dat had ik toch aardig geraden dat jij het was.

Die wilgentakken schijnen ze dus echt heel lekker te vinden en ze zijn er lange tijd mee zoet om al die bast eraf te pulken. Dat zou dus zo de oplossing kunnen zijn.

Is Bob, als je hem gewoon los buiten zet, heel lastig of druk? Ik zou, als hij gewoon rustig blijft, toch proberen om hem even buiten te zetten. Beatle blijft ook heel rustig als zij buiten staat dus die gooien we toch met regelmaat even los, ook al is ze een wedstrijdpaard.
Aan de andere kant, je herinnert je misschien onze Mea nog wel, die kon je dus absoluut niet buiten zetten. Wel een wedstrijdpaard maar die verwondde zichzelf alleen maar als je haar los gooide en dan heb je alleen maar meer problemen.
Als Bob ook zo gek doet buiten zou ik hem niet los doen. Daarentegen, als hij gewoon braaf is, waarom niet?

Groetjes, Gies