oren knippen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

oren knippen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 13:26

Zijn er foefjes om oren te knippen?Mabel heeft hele plukken uit haar oor daar wil ik vanaf maar je raad het al ze houd haar hoofd niet stil Knipoog Haha!
Wie heeft er een handigheidje ontwikkelt?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty



KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 13:30

er de hele dag voor uittrekken, niet het hoofd vastzetten, stevig krukje erbij en heel veel geduld hebben. Niet boos worden. Voor een paard is dat een hele enge plek om aangeraakt te worden, hijkan het immers niet zien. dus geef het paard vertrouwen door hem zo los mogelijk te laten staan. zo weinig mogelijk druk op het touwtje, hij mag zijn hoofd ook wegdraaien want jij hebt de hele dag de tijd. Dat is de enige manier of je pakt er een praam bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:19

Met een tondeuse ipv met een schaar. Met de schaar heb je kans dat je in z'n oor knipt, en dan heeft íe volgende keer pas echt een reden om te stuiteren Haha!

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:22

couperen van oren mag toch niet meer? Haha!
je kunt rustig gewoon iedere dag als je hem borsteld even met een schaar net doen alsof je gaat knippen zodat het paard aan het geluid wend, dan de oorschelpen tegen elkaar houden en er voorzichtig langs knippen...

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:30

Ik duw ook altijd de oorschelpen tegen elkaar. Dan met een schaar met botte punten afknippen en klaar. Maar ik masseer Baduhs oren vaak, omdat ie daar rustig van wordt, vind ie heerlijk. Hij is het dus gewend. Maar in het begin mocht ik niet eens naar zijn oren kijken. Eerst even lekker aaien en masseren voor je gaat knippen dus. Kan dat sowieso iedereen aanraden. Alle moeilijk plekker op het paardenlichaam regelmatig toch zachtjes aanraken en later masseren, zodat je als je er écht bij moet zijn veel minder problemen hebt.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:35

maar dan zit er in de binnenkant ook nogzoveel haar...en dat is helemaal lastig!
een hele dag uittrekken s inderdaad nodig Lachen

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:37

Mijn paardje vind het ook helemaal niet leuk en gaat dan ook steeds bewegen met zijn hoofd en dan lukt het helemaal niet.
Als handigheidje heb ik het zo gedaan: 1 iemand hou aan de andere kant van het hoofd het oor en het hoofd vast en trekt dat oor licht naar beneden. Het doet namelijk niet zo zeer ofzo bij hem maar hij houd wel mooi zijn hoofd stil en naar beneden.
Zo kan ik mooi zijn andere oor rustig doen omdat hij zijn hoofdje mooi naar beneden heeft.

Ik doe het tegenwoordig dus zo en het is een super oplossing voor mij, je kan de oortjes heel rustig en netjes knippen zo. Je hebt alleen wel twee personen ervoor nodig.

Siësti van de Rythpluim

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 14:58

Waarom het haar aan de binnenkant wegknippen. Het zit er niet voor niks. Die snor-plukken aan de buitenkant, ok, maar haar aan de binnekant weg knippen is heel irritant voor je paard omdat ie dan constant wind in zijn oor krijgt en dat voelt helemaal niet prettig.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:10

Veel oefenen is het enige wat gewerkt heeft bij Fitz. Veel zijn oren aanraken en idd een knippend geluid maken. Daar gaat wel even overheen, maar het resultaat is er ook naar: bijna probleemloos kunnen zijn oren geknipt worden, terwijl hij toen ik hem net had al door het plafond ging als ik naar zijn oren wees Haha!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:11

met de tondeuse?
Dat hoef ik bij veel paarden toch niet te proberen.

Borstel in de dagelijkse omgang ook de oren
dus raak ze veel aan.
Dan kun je vaak ook makkelijk de oren knippen.

Ik vouw ze dan ook dicht en knip alleen de uitstekende haren af.
helemaal uitknippen doe ik niet, ivm met vliegjes.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 15:38

runningkawa schreef:
met de tondeuse?
Dat hoef ik bij veel paarden toch niet te proberen.

Borstel in de dagelijkse omgang ook de oren
dus raak ze veel aan.
Dan kun je vaak ook makkelijk de oren knippen.

Ik vouw ze dan ook dicht en knip alleen de uitstekende haren af.
helemaal uitknippen doe ik niet, ivm met vliegjes.


Ben het het meest met jou eens!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:28

runningkawa schreef:
met de tondeuse?
Dat hoef ik bij veel paarden toch niet te proberen.

Borstel in de dagelijkse omgang ook de oren
dus raak ze veel aan.
Dan kun je vaak ook makkelijk de oren knippen.

Ik vouw ze dan ook dicht en knip alleen de uitstekende haren af.
helemaal uitknippen doe ik niet, ivm met vliegjes.

zo doe ik het ook.....je hebt van die speciale kromme paardenscharen, als je daarmee in een paard z'n oor kan knippen...dan zou ik het ook opgeven Haha!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 16:34

ik vouw ze ook dicht en voordat ze het door heeft ben ik al klaar, nou moet ik wel zegen dat het en redelijk braaf paard is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Grassh0pper en 153 bezoekers