Punten Indoor Brabant

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Punten Indoor Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 08:52

Ik ben erg benieuwd wat jullie (degenen die naar Indoor Brabant zijn geweest) vonden van de punten die per onderdeel bekend werden gemaakt.

Ik vond het super! Zo kon je tenminste zien wat de jury wel en niet waardeerd per onderdeel!

En jullie!


Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:05

Ja ik vond het ook wel makkelijk. Zo kan je gelijk zien wat de jury er op dat moment over denkt.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 09:18

was leuk want dan kreeg je een beetje overzicht
alhoewel ik het af en toe er niet mee eens was, maar ja wie ben ik

ORUN instructrice
KNHS jury B/L
FNRS jury F1 t/m F20, vaardigheid - zitcompetitie en A (aangepaste) proeven

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 09:34

Had ik af en toe ook wel, maar gezien het feit dat de juryleden (over het algemeen) dicht bij elkaar zaten, leg ik mij erbij neer dat het zo hoort. Leerzaam was het in ieder geval!

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:25

ik had bij ergens anders er ook wat van gezegd.
Ik snap namelijk niet dat een Richard Davison (tong hele tijd uit de mond) en die Australische ( weggedrukte rug en tegen de hand) nog zulke hoge punten kregen, 65% of meer.
Met dat soort fouten zou ik volgens mij nooit dat soort punten bij elkaar rijden (Z1) en zwaar worden afgestraft.
Dat vond ik jammer hoewel zo'n proef denk ik wel moeilijk te punten is als de oefening opzich goed zijn uitgevoerd. Alleen is er op die manier niet veel aan is om te kijken. Dan kijk ik liever naar een proef met een paar fouten waarbij het beeld mooier is zoals bijvoorbeeld bij Imke Bartels.
Daarentegen vond ik Marlies wel goed rijden en paard van Isabel was om te kwijlen. Bij de punten van Isabel kon je wel trouwens erg goed zien dat de punten kelderden op moment van verzet.
Wel erg leuk dat je punten kan zien. Ik vond het opvallend dat een goed begin echt de toon kan zetten en dat de deelnemer dan ook hoge punten kreeg. Dat weet ik weer voor de volgende keer, een flitsend begin is het het halve werk.

Ik ben een gelukkeling.

Loesje

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 10:32

Of bijvoorbeeld bij Kristy Oatley: die begon met 8-en en zevens, stond op zo'n 77 %. Had een paar keer verzet: punten kelderden meteen naar 63% op dat moment; tikt hard aan bij 5 juryleden!

Wat betreft Richard Davidson (Anky zei het trouwens ook op tv), is het inderdaad onacceptabel als hij zijn tong uitsteekt. Maar bij de kür krijg je natuurlijk ook punten voor muziekkeuze en choreografie. En als je van de jury afrijdt, terwijl je een oefening doet, kan deze natuurlijk niet zien dat de tong uit de mond komt.

Jong paard nog van Isabell: was nét 7 jaar! Wordt een goede concurrent voor Anky....
Waarom had Marlies trouwens een witte (rouw?) band om haar arm???

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:41

Die Australische en Richard Davidson mogen van mij in het vervolg thuisblijven Tong uitsteken . Ik was er bepaald niet gecharmeerd van. Ik vond Imke verrassend goed rijden.

De Prix St. Georges was trouwens ook leuk. Hierin startte Isabel ook een hele leuke 7-jarige! En Bart Bax reed een supermooie proef. Die won ie ook trouwens. Joyce Heutink reed ook een hele nette proef; zij werd tweede meen ik.

Marlies reed met een armband om haar arm omdat zij aan de leiding ging in een speciale Rabobank rubriek: The Leading Rider.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 10:44

Pava schreef:

Marlies reed met een armband om haar arm omdat zij aan de leiding ging in een speciale Rabobank rubriek: The Leading Rider.


Oh vandaar! Wij zaten al te kijken van ''huh wat betekend dat nou weer?'' maar bedankt! Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-03 10:47

Vrijdag was er overigens nog wat: Na de pauze van de Grand Prix, moest het hoofd jury lid door persoonlijke omstandigheden weg. Hierdoor kwamen alle punten die door haar gegeven waren vóór de pauze te vervallen. Had dus nogal een impact op je punten!
Ik vind het een mooie combinatie: Marlies en Idocus. Ze reed trouwens naar mijn mening minder gespannen in haar houding, wat het rustige beeld ten goede komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:07

De uitstraling van Marlies en Idocus is zoveel beter geworden, het ziet er nu echt veel fijner uit. Ik hoop maar dat het voor Marlies ook zo voelt, maar dat kan bijna niet anders.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-03 11:10

Marlies heeft zelf nog wat spanning in haar hoofd-halshouding Haha! en is nog wat strak in de armen,
maar het verbeterd de laatste paar maanden zo enorm!
Idocus begint ook echt voor haar te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 16:05

Tja Sjuimpje ze zal volgens jou wel errug "duits" rijden *LOL*
Kon het niet laten, sorry. Ik ben iig een grote fan van Marlies

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-03 18:28

Nee hoor, maakt mij niets uit, ik geloof dat beide systemen goed werken, ik vind het alleen zo jammer dat Marlies zelf zo'n gespannen beeld geeft terwijl de paarden zo super lopen.
Maar zoals ik al zei, het word steeds beter!
Ik begreep ook dat Hinneman haar ook laat springen, dat zal er ook veel mee te maken hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, kimmetje26, RoRo44, Soepkipje en 42 bezoekers