Gogue

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 15:09

Wat een kl****ding is het zeg! Of ik heb weer een misbaksel uit de fabriek, maar hij gaat dus continu kapot, hij breekt gewoon af bij de musketons en nu werk ik dus met knoopjes.
Maar....beste bokkertjes die een gogue gebruiken...vertel nu eens Party!! hoe strak moet zo'n kreng. Je hebt nl (tenminste...ik..) een hele kluwen touw, als je dat zo laat dan kun je hem net zo goed niks omdoen. Dus je zorgt dat hij wat korter staat (daar komen dus de knopen Party!! ), maar dan loopt hij als een manegepaard lekker lang met zijn hals. Als je hem korter zet en hij is mooi rond met de hals en laag vanaf de schoft(en in deze houding ontspant de teugel) dan heb je dus bergen en bergen touw over. Bovendien zitten de twee ringetjes zo ongeveer in zijn bit.
Het ziet er op zich wel oke uit, maar opeens schiet er weer een knoop uit en dan gaan we weer....
Heb het ding vandaag pisnijdig in een hoek gesmeten Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel en een tweede longeerlijn gehaald en met dubbele longe verdergegaan. Anders de pessoa maar weer eens uit de kast, maar jezus...ik was langer bezig met verstellen, knopen, opnieuw knopen en weer knopen dan met het hele longeren!


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:15

cursusje knopen met paarden Haha!
Zou nix voor mij zijn, ik heb de muis van m'n computer wel eens gemold omdat ie niet snel genoeg wilde scrollen, maar zo'n ding zou bij mij dus gewoon de fik in gaan Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 15:35

je hebt gelijk, die dingen zijn altijd zo lang dat ze het paard nog vrij laten. Daarom doe ik de volgende dingen; die musketonhaakjes die je vast moet maken aan die ringetjes aan die riempjes, doe ik helemaal onderaan vastmaken aan de gesp. Daarna doe ik nog eens knoopjes maken in de touwtjes, wel helemaal achteraan, zodat het touw nog wel door de bitring blijft glijden en niet bij de knoop blijft haken. Het is behelpen maar het werkt wel!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 16:15

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 16:34

Ik heb geen idee hoe zo'n werkt en inelkaar steekt, dus ik wens je veel succes!! Haha! *LOL* Haha! *LOL*
Party!! Pling Party!! Pling Party!! Pling Party!! Pling Party!! Pling Party!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 16:43

Ik wil hem ook verstellen en de rest afknippen, maar ben bang dat ik er teveel afknip ofzo.
Idd..Desiree, je hebt zo'n riem die aan de singel moet en daaraan vast weer een riempje met twee stukjes leer met aan het einde een ringetje (twee dus)...dat stuk leer is ook veeeeeeel en veeeeeeeel te lang en ik heb niet bepaald een ienieminipaardje! Haha!
Als ik het zo zou laten als het nu is heb ik misschien 20 cm touw???? Verward En de rest hangt in elkaar geknoopt tussen zijn benen, zodat ie er niet over struikelt...
Bij nader inzien...dit zouden jullie moeten zien, kan iedereen opvegen waarschijnlijk! Party!! Party!! Party!! Party!!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 16:50

Dat 2e stukje leer heb ik eraf gehaald. Ik doe de musketons aan de sluiting Verward van het stuk aan de singel Verward , dan evt touwtjes nog iets inkorten. Snap je het nog? *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 16:56

Ik snap het...dat heb ik vandaag ook maar gedaan, maar was nog te lang. Heb ik het met een slofriempje geprobeerd, dat ging alweer beter. Maar dan lopen dus allevier de musketons terug naar zijn buik Verward .
Ik heb mijn paard verder vanuit de schoft laag en rond naar beneden gesteld, zoals ik hem ook rijd. Als hij in die houding is 'ontspant' de teugel...net als dat ik zou nageven, zeg maar. Maar of het goed is zoals ik het doe???? Verward Bij die pessoa zat tenminste nog een beknopte beschrijving...hier moet je het maar uitzoeken.
Als ie morgen hardstikke vast zit dan weet ik dat het echt de laatste keer was... Lips are sealed

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 17:14

Ik zou eerder de touwtjes inkorten, dan een slofriempje eraan doen. Volgens mij zijn de touwtjes dan te lang en heb je een andere inwerking dan als de driehoek vd touwtjes kleiner is.

Navragen is beter dan afvragen.

Fitzroy

Berichten: 25094
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 17:27

Toepasselijke beeldspraak in deze: ik kan er geen touw aan vastknopen *LOL* *LOL*

Waarschijnlijk heb ik een heel andere gogue dan jullie, bij mij gaan er nl. 2 riemen door de singel en ik heb ook geen last van te lange touwtjes.

Als je weer eens langskomt, mag je hem zo meenemen, ik gebruik hem toch niet.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-01 19:55

Hmmmm Fitzie....klinkt verleidelijk. Ik zou bijna zeggen morgen! Heb nl geen kids! Maar ja, jij hebt geen paard! Huilen


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 21:32

de gogue.....mmmmm. heb er ook net een gekocht. Ik dacht 1e keer; zo omhangen dat ding en lopen maar........ahum. veeeeeel te lang. ik heb een arabiertje, oke, niet het grootste paard, maar toch ook geen shetlandermaat. Je kan bij een leermaker de touwtjes korten laten maken, maar ik heb dat stukje leer wat om de singel heen gaat onder de buik, heb ik helemaal voorin gaatjes gemaakt, maar dan hangt het nog vrij los, is dus alleen leuk om in te stappen. Dan gaat het leer eraf en heb ik aan m'n longeersingel ordinaire strotouwtjes gemaakt en daar doe ik de ringetjes aan vast, dan heb ik voor mijn knol wel de goede maat. Helemaal zonder leer en gelijk de musketons aan de longeersingel doen is voor mijn paard geen optie, dan kan ze geen poot meer verzetten hhahaha, toen kon ze bijna d'r eigen uiers schoonlikken ahhahaha arm beest.
dus ja, ff uitvinden voor jezelf hoe je het het beste kan doen, mij lukte het weer niet om van die domme knopen erin te leggen.
succes!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 09:43

*grinnik*
ik heb er zelf een gemaakt (ben erg zuinig op mijn geld), maar ik heb geen enkel probleem met de maat!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 10:03

he suzanne, wat heb je dan toch voor een ding gekocht? grinnik, weet je zeker dat het niet gewoon een springtouw was? Heb je nog een gaatjesprikker? Leg anders in elk onderdeel effe 10 knopen...............

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 16:53

Ik ga het Bob wel laten opknappen dit weekend....met zijn wiskundige brein.
Op dit moment heb ik : 3 riempjes, 2 touwtjes met knopen erin, aan twee uiteinden zitten musketonhaken...de ander musketonhaken heb ik los (die zijn honderd keer afgevallen).
Vandaag allebei mijn peerden gereden en ze gingen heel fijn, zaten niet vast, dus dat valt me nog mee!!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: charootje, Nirvana95, Patriesje en 106 bezoekers