Kunnen paarden zonder problemen met schapen in het land???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 20:25

de vraag spreekt voor zich. Ik kan m'n paard dag en nacht op het land kwijt met een aantal schapen.
Heeft iemand hier ervaring mee??? Is dat zielig, zonder andere paarden of kan dat wel????


corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:30

Met schapen gaat makkelijk, zonder paarden is denk ik wat minder leuk maar met schapen staat ie weer niet in z'n eentje. Als er op het weiland ernaast een ander paard staat is dat ook wel leuk, dan ziet ie in ieder geval een ander paard.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:48

Voor het paard zal het enige zijn dat ie geen contact heeft met andere paarden.
Pas wel op voor de schapen. Ik ken een aantal paarden/ ponies, die ze graag als speelmaatje zien.
Een schaap is dan niet zo geschikt. Kan niet zo gezond zijn voor de schapen Knipoog
(Een pony die een lammetje door het draad gegrepen heeft bv. was zwaargewond. Lammetje dus)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:49

Ja, pas inderdaad op dat het paard niet met de schapen of lammetjes gaat spelen of opjagen. Voor de rest gaat het prima hoor!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:09

Vraag wel of de schapen zijn ontwormt tegen leverbot en ook vragen of het land leverbot vrij is. Dit is een wormsoort dat paarden ook kunnen krijgen. Zijn de schapen goed ontwormt, dan is er nix aan de hand.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

cash
Berichten: 104
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:15

hoi,
schapen en paarden gaat vrij goed samen maar wij hadden ook een tijdje terug een dood lammetje die de schedel was ingetrapt. dus daar moet je even opletten. meestal gaan zulke dingen per ongeluk.
en ik hoor niemand over TEKEN, denk er aan dat schapen altijd teken hebben en dat je paard die dus ook kan krijgen!!!!!
check hem dus regelmatig en haal zo'n speciaal tangetje bij de DA.
groetjes fenna

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:09

hoi dat kan goed samen maar ik had gehoord van de da ja je zal het niet geloven maar het is zo een agressieve falabella hengst (net als ninja dus) had volwassen schapen vermoord dus het blijft altijd link gelukkig dat ninja de geitjes 'alleen' maar door de lucht gooide.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

aglaranna

Berichten: 449
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België, vlaams-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:16

Hey, DAT KAN Knipoog

Op plaatsen waar paarden niet van het gras eten, eten schapen er wel van en omgekeerd, dus krijg je eerst en vooral al een mooie vlakke weide.
Je paard heeft niet het ideale gezelschap, maar het is in ieder geval al stukken beter als alleen in een wei of op stal, dus, zeker doen!
tja, dan rest enkel nog of je paard niet aan de schapen gaat knabbelen ofzo...maar dat merk je wel al snel *LOL*
groetjes!

Aglaranna

Die fjorden, die gaan nog al, hé!!! Knipoog yeahhaaaaaa

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:16

Mijn pony heeft lang met een paar schapen gestaan en volgens mij was het geen probleem. Schapen zijn ook goed omdat ze de wormen van paarden bestrijden en omgekeerd, wat absoluut niet het geval is bij Ezels (en paarden). (dus goed kijken of je pony geen ezel is hé wanneer je hem bij paarden zou zetten )

Ik ben van mening dat het voor een paard beter is om met andere soortgenoten te staan, maar dat is iets wat je pas zegt als je zelf die mogelijkheid hebt. Onze pony was best ook gelukkig met de schapen alleen had ze er minder contact mee dan nu met haar soortgenootjes.

Ik heb ook al een paard bij koeien gezien en dat gaat blijkbaar ook.
Er zijn veel paarden die alleen worden gehouden, wat tegen de natuur van een paard is, maar dan vind ik samen houden met schapen toch beter dan alleen, ze zien toch nog andere dieren rondlopen (en het zijn ook kuddedieren hé Knipoog )

daag,
Femke

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 08:36

Alleen op je staart letten.. of naja, die van je paard Haha! Net als geiten willen schapen nog wel es een hapje nemen..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 08:55

Ik kom als ik naar de stal ga altijd voorbij een weitje waar een ooi met haar lammetje staat, bij een paard. En die kunnen prima met elkaar opschieten.


littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 19:42

Chess staat op bij scaapjes in en dat is absoluut geen probleem.

Hij staat ook wel is bij een paar kalfjes in en die zijn absoluut niet veilig in zijn buurt want die ziet hij dus als speelkamaraadjes, best zielig voor die kalfjes Schijnheilig

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:37

Ik denk ook dat het wel goed gaat. Fox jaagt achte geiten aan, kweet dus niet of het bij Foxy wel zo goed gaat met die schapen. *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Incroyable en 20 bezoekers