Verzekering bijrijder hoe zit dat precies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Verzekering bijrijder hoe zit dat precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 11:37

Ik ben dus naarstig op zoek naar een bijrijder voor m'n paardje.Ivm met weer opnieuw beginnen met een studie was het de keus of verkopen of een bijrijder vinden.
Maargoed hij word dus voornamelijk recreatief gereden op de openbare weg.Nu weet ik dat als je een ruiterbewijs hebt dat je dan automatisch verzekerd bent voor ongelukken.Maar hoe zit dat nou als je geen RB hebt en toch met andersmans paard schade veroorzaakt?Ben je daartegen verzekerd met je aansprakelijksheidsverzekering of is de eigenaar van het paard dan aansprakelijk?
Wat me ook erg opvalt is dat het moeilijk is om bijrijders te vinden die in het bezit zijn van zo'n bewijs Scheve mond (nu heb ik hem zelf ook nog niet Schijnheilig Maar heb iig m'n theorie al behaald,nu nog de praktijk)
Als iemand weet hoe dat met die verzekeringen allemaal werkt dan hoor ik dat graag Lachen

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:26

Volgens mij is zn verzekering bij het ruiterbewijs redelijk zinloos, omdat een WA verzekering hetzelfde denkt, maar dat kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.
Maar ik dacht dat je hem ging verkopen trouwens?

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:31

Als geleider van rij en trekdieren ben je verantwoordelijk voor deze dieren. Je WA-verzekering dekt deze schade. Geef wel even door aan ze dat je met paarden omgaat, eigen beesten of andermans beesten. Dan kunnen ze in ieder geval nooit zeggen dat ze dat niet wisten.