Vaak wassen van de staart, kan dat kwaad??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Vaak wassen van de staart, kan dat kwaad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 21:00

Mischien een beetje een rare vraag, maar als je de staart elke dag wast (uitspoelt) en een keer in de week dat doet met shampoo (paarden shampoo) kan dat kwaad? Verward
Mijn merrie verliest namelijk bloed, en vind thet nogal ranzig, zo'n vieze staart. Wat denken jullie hiervan??

Groetjes Ingrid


Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:05

ik denk niet dat het kwaad kan!
als je de shampoo gewoon goed uitspoelt en niet er elke dag allemaal chemische zooi zoals bleekmiddel in gooit maar gewone paardenshampoo kan het volgebs mij niet echt kwaad Lachen


flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:19

Verliest bloed??? Is toch niet normaal. Iets met drachtigheid niet in orde? In ieder geval, volgens mij tast veel wassen wel de natuurlijk beschermende laag aan maar een zachte shampoo (alledag shampoo voor mensen is volgens mij ook goed) kun je regelmatig gebruiken.

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 21:23

Ze verlor vorig jaar ook al bloed bij de drachtigheid (de laatste twee weken). De da denkt dat het een poreusbloedvat in het geboortekanaal maar hij heeft d'r niet helemaal onderzocht ofzo.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:31

Ik zou er toch nog eens naar laten kijken hoor, bloed verliezen is niet normaal en ze kan ook een ijzertekort krijgen of weet ik veel. Misschien is het maar een kleine ingreep, hechtinkje of dichtbranden van bloedvat maar ik zou zo niet doormodderen.

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-03-03 21:44

Ik heb het niet voor het zeggen, het is mijn paardje niet. Helaas.

JollyHumpy
Berichten: 1954
Geregistreerd: 02-01-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:50

Dat wassen kanbest.. alleen als de staart wortel ook elke dag mee word gewassen is dat volgens mij niet goed... ( beschermlaag etc.) dat bloedverliezze.. Verward ik zou dr nogges laten onderzoeken....

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 18:26

Je had het toch over "mijn merrie" Tancreda4, maar je bedoelt dus verzorgpony?

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 20:05

Soxje schreef:
Je had het toch over "mijn merrie" Tancreda4, maar je bedoelt dus verzorgpony?


Ik noem haar altijd mijn merrie. Ze is van iemand anders, maar ik doe alles met haar. Hij voert ze, zorgt voor stro, gaat af en toe met de kar, zorgt voor de hoefsmid en dergelijke. De boer vindt het heel leuk dat hij op deze manier toch zijn paardjes nog kan houden, ondanks dat hij er niet veel mee doet.
Laatst zei hij ook toen hij op haar had gereden (gestapt) in de wei: Ik had JE paard even gejat, vind je dat erg?? Haha!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:31

De boer doet dan toch best veel met ze vind ik. Maar het poetsen en zo laat ie aan jou over, dat is ook wel leuk. Maar je moet nu proberen dat hij de d.a. belt voor dat bloedverlies. Zeur hem maar aan zijn kop hoor!

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 21:37

Dat heeft toch geen zin. Mijn vorige paardje is afgemaakt, omdat er geen dierenarts bij was geroepen en de wond steeds erger werd.

Hierover heeft hij het wel gehad met de DA maar dat was het. Ik hoop dat hij haar niet nog een keer dekt. Want elk jaar wordt het erger.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:47

Naspoelen met azijn voorkomt ook allergies, mocht de staart geirriteerd raken. Maar misschien een beschermende bandage erom tegen het bloed? Dat helpt misschien ook wel.

http://www.lindasminiatures.com
Minipaarden met uitstraling, exterieur, beweging en een bijzondere kleur!

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 21:50

Maar het is niet de staartwortel en daar doe je toch altijd een bandage omheen? Het is de hele staart. Ook ben ik niet zo'n expert in het aanbrengen van bandages, al helemaal geen staartbandages. Ik ben bang dat ik het dan fout doe

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:51

Ja, vooral niet de oorzaak wegnemen Boos!
Maar als er een d.e. bij is geweest Ingrid weet die er in ieder geval va. Misschien is het inderdaad een klein bloedvaatje wat niet dicht wil. Ik zou er in ieder geval als eigenaar wel iets aan laten doen. Dan maar niet meer laten dekken.

Tancreda4

Berichten: 24009
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-03 21:59

Als ik het voor het zeggen had dan was het ook allemaal anders hoor. Dan was er allang een DA bij geweest voor grondig onderzoek. En zouden er nog meer dingen anders zijn. Maar helaas het is niet mijn eigen paardje en heb ik het geld er niet voor om het eventueel zelf te betalen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: laran, Pomski en 105 bezoekers