Shoppen voor de knol!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Shoppen voor de knol!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 17:28

Vandaag was het dan zover.
Peter en ik in de auto, en hup naar een ruitershop.

Wat zouden we doen?
Een Harry's Horse winterdeken met een paardenbh erbij kopen, zodat Cerise geen schuurplekken meer zou hebben?
Of een Buccas winterdeken (duurder) halen zonder paardenbh, waar Cerise ook geen schuurplekken van krijgt? Knipoog

We hadden dus al een Buccas regendeken, waterdicht en ademend en daar had ze dus nooit last van, wat schuurplekken betreft.
Buccasdekens staan ook bekend dat ze erg sterk zijn en goed wasbaar, dus dat vond ik ook wel belangrijk... Haha!

Al met al....
Naar de volgende ruitershop. Voor alle zekerheid nog ff prijzen vergelijken enzo... }>

Het werd dus:
Een Buccas. Heerlijk warm, kleur blauw, en de zomerdeken kan over een tijdje weer op.... ach ja.
De winterdeken die Cerise afgelopen tijd op heeft gehad, hadden we van mijn vriendin Jolanda gekregen, was haar reserve.
Maar die bleef niet goed liggen, was net te groot voor haar, en had geen bilkoorden dus ging schuiven ook van achteren.

De deken die we nu kochten, dus maar geen 195 m., maar een 190 m. zodat het goed zou blijven liggen, en er nog wel een dunne onderdeken onder kon. Lachen

Ik ben heel blij met deze deken!
Buccas is een duur merk maar wel een goeie, en Peter vond het dus goed.
Mocht de deken Cerise toch te groot zijn...
Dan gooi ik hem toch bij Peter op? *LOL*

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 17:47

Haha, lekker warm voor Peter Haha!

Lekker Dorine, zo'n deken......
Heb je verder niets gekocht......? Tong uitsteken Schijnheilig

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 18:21

uuuhm heb je met Peter overlegt dat hij onder de deken mag of heeft hij hier zelf niets over te vertellen? Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:06

Maar Dorine, als hij Cerise niet past, kun je de deken dan niet terugbrengen? Of was hij in de uitverkoop?

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:20

Geweldig die laatste 2 zinnen!!Gelukkig heb je een duurdere deken gekocht dan een goedkopere + bh, ik vind die bh een rotding,het heeft me ellende gekost joh, maar ik spreek niet voor andere denk ik Haha!

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:53

Tjee wat goed dat je het alleen bij een deken hebt kunnen houden.. Knipoog
Het heeft Charlotte vorige week op de equitana heel wat moeite gekost om me bij alle leuke dingen weg te halen, vooral sjabrakken Kwijl

Ik wil nog wel even kwijt dat Omega het al 2 jaar doet met een winterdeken van Harry's Horse en dat hij daar geen schuurplekken van krijgt. En de deken ziet er nog goed uit na 2 winters. Maar ik denk dat ik over 2 jaar een winterdeken koop van een merk dat ik op de equitana zag, die schijnt vanzelf weer recht te gaan liggen op de rug. Verward

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 12:59

Cassidy schreef:
Maar Dorine, als hij Cerise niet past, kun je de deken dan niet terugbrengen? Of was hij in de uitverkoop?


Ik kan de deken ruilen hoor, dat heb ik de verkoopster wel gevraagd!
En wat de Harry's Horse betreft:
Cerise is zo'n 'iel vrouwtje', en zit erg dun in 't haar (volbloed en AA afstamming) zodat ze snel schuurplekken krijgt. Dan had ik toch een paardenbh of zo voor haar moeten kopen.
Bij de zomerdeken van Buccas hadden we goede ervaringen dat ze geen schuurplekken kreeg, dus we besloten om die reden weer voor een Buccas te kiezen.

Vanmiddag gaan we de deken passen, ben benieuwd!
Met dit prachtige weer zal ik die dikke deken maar weer gauw eraf halen... *LOL*

Wat Peter betreft:
hij heeft zelf drie schattige fleece-truien.
Die staan hem zoooo lief, net als bij Cerise haar nieuwe fleece uitrijdeken! *LOL*
Dus als ik Peter wil 'uitstappen'... no problem toch?
En in de koude nacht heeft hij een warm vrouwtje en een dekbed... Tong uitsteken

Malissa
Berichten: 2
Geregistreerd: 23-03-03
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 20:25

Hallo Dorine

Ik vind de deken heel erg mooi (ik heb hem al gezien Haha! )
hij staat Cerise erg mooi *LOL*
ik heb vandaag heerlijk op haar gereden ( ik ben het nichtje *LOL* )

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 21:28

Malissa schreef:
ik heb vandaag heerlijk op haar gereden ( ik ben het nichtje *LOL* )


Hallo nichtje , welkom! We hebben al veel over je gehoord! En gezien natuurlijk op die mooie foto's van laatst Lachen .

Dorine, je hebt groot gelijk hoor, dat je toch maar een iets duurdere deken hebt genomen. Het is zo verschillend per paard wat voor deken goed ligt. Schiet je snel een paar plaatjes van Cerise met haar nieuwe jas? Of anders van Peter met zijn nieuwe jas Haha! ?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-03 22:11

De deken past goed!

Vandaag heb ik eerst Cerise met hoofdstel en zadel aan de longeerlijn gegooid.
Toen ze wat slomer was geworden (duurt bij haar altijd ff }> ) mocht Malissa erop, en ging ik haar les geven.

Malissa vindt het vooral prachtig als ze hard mag in de galop, daarom vindt Cerise haar zo aardig. Lovers
Ze zijn een erg leuk stel samen!