v

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-01 15:46

v
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:02

Als ik zo'n griet met zo'n dikke zwabberkont om mijn rug zou hebben hobbelen zou ik haar ook mooi laten zwemmen!

Ik kan het helaas geen sympathieke griet vinden...

Ik hoop dan ook dat ze voor deze actie nog de consequenties onder ogen moet zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:10

zielig
dat snapt ie ook echt he. tussen de vrahctwagens afgemept worden om een sloot. heel logish
die moest meteen voor 2 jaar of langer geschorst worden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:10

Klopt ben et met je eens Suus heb haar bij ons zo ook nog weel eens gezien.

Stoer met de mooie vrachtwagen maar de rest helaas......

Boos!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:17

Juk zulke mensen moeten zelf met de zweep hebben. Boos!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:19

Die vrachtwagen Kwijl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:24

Tsjesses wat een TR*T zeg. Ik wordt daar zo boos van als mensen hun paard (en elk ander dier) zo achterbaks achteraf gaan straffen. Vraag me af hoe ze zelf zijn opgevoed.
Ze mag van mij geschorst worden en eens verplicht als vrijwilligster in een dierenasiel of voor Brooks gaan werken oid.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:28

race er met een vracht wagen over heen, is er dan niemand geweest die er iets van gezegd heeft ?

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:51

Wat een stom wijf zeg.Die mogen ze van mij ook met de zweep een flinke klap geven. Boos!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:54

In de laastste hoefslag van 2000 (die hele dikke met het jaaroverzicht) stond een dagboek van haar en dat heb ik gelezen, en ik moet zeggen dat ze heel nuchter en normaal overkwam. Niet zo'n kakker zegmaar. Ik vond het best een leuk artikel, maar als ik dit dan weer lees dat het paard later wordt geslagen of zoiets, dan vind ik dat ontzettend weird. Je rijdt toch wedstrijden omdat je het leuk vindt en als het even kan je paard ook, maar dan moet je hem toch niet afranselen?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 18:56

Heeft ze echt haar paard geslagen?
Of kwam hij ten val bij een hindernis waar vrachtwagens stonden.
mm kan dit nou niet direct geloven, het vrahaal is ook een beetje vaag.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:52

Schorsen! Zoiets kan toch niet! Dan weet ze meteen dat ze zoiets noooooooooit weer moet doen. Domme griet Boos! Boos! Boos!

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:08

Als ze idd het paard zo achteraf afslaat dan zou ik graag het effect van 2000kg Disco op haar uitproberen, maar is het ook zo? Heeft iemand van ons het gezien? Of moeten we hier toch voorzichtig rekening houden met sensatie zoekerij van de schrijver? Zal ook niet de eerste keer zijn dat jaloezie op een persoon op deze manier wereldkundig wordt gemaakt.
Kort: Heeft ze het gedaan, Disco erover, Is het opruiende taal van de schrijver, het zelfde lot voor hem/haar.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:16

dat leek me altijd zo'n aardig mens..
Maar dat valt ook tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:35

Dat gebeurt wel vaker. Ik heb dat in Mariënheem eens meegemaakt met een duitse amazone die na afloop van haar proef op stal vreselijk tekeer ging. Jan van Kooten (die recentelijk helaas verongelukt is) stapte daar gelijk opaf. Ik was ervan onder de indruk hoe ontzettend kalm hij zelf bleef, terwijl hij echt kookte bijna, en haar weer tot bedaren bracht. Dat heeft best indruk op me gemaakt toen.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 07:44

Behalve dan dat het ontzettend banketstaaf is voor het paard sta je zelf ook nog een eens een keer gigantisch voor banketstaaf. Dit is gewoon ontzettend onprofessioneel. Je hebt toch een naam hoog te houden Verward Had Roelof Bril een tijdje geleden niet ook zo`n soort incident? Toen ie in het parcours een paard bovenhands met de zweep mepte? en dan die McLain Ward kwabbel das een hufter eerste klas. Terwijl zijn vader paarden electrocuteerd om verzekeringsgelden op te strijken stopt zoonlief scherpe punten in de beenbeschermers van zijn paard zodat het dier geen balken durft te raken. Hij was trouwens toch van Aken verbannen? Dat hij zich sowieso nog op concoursen durft te vertonen, hij zou zich toch rot moeten schamen?

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 09:15

Ik denk/weet dat dit heel veel voorkomt, vooral op hoog niveau. Eigenlijk verdienen de meesten niet om zo hoog te rijden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 10:08

he Pril, wat vertel je daar nu weer voor iets akeligs? Hoe kom je daarbij, dat van die verzekeringsgelden?

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 01:37

Dat van McLain Ward is eigenlijk een beetje in de doofpot gestopt, maar hij schijnt niet altijd even vriendelijk met zijn paarden om te gaan. Een paar jaar geleden in Aken hadden ze hem er op betrapt dat ie scherpe plastic punten in de peesbeschermers van zijn paard had gestopt. Aken wou hem geloof ik verbannen van deelname de komende jaren, maar ik weet niet of dat gelukt is. Zijn vader heeft dus een paard (of meerdere?) geelctrocuteerd dat niet aan de eisen voldeed. Hij zei dat het dier een hartstilstand had gekregen (want wel eens gebeurt met sprtpaarden) maar de verzekeringsmaatschappij vertrouwde het niet en uiteindelijk begon de stalknecht te praten. Pa Ward is de bak ingegaan wegens oplichten van de verzekeringsmaatschappij. Voor het electrocuteren van het paard heeft ie geen straf gekregen, want hoe absurd ook, het doden van dieren is niet strafbaar Verward Verward Verward Verward (waar moet het heen met de wereld, zucht....)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 11:49

Ik vind het allemaal heel erg vreemd. Als je in NL iemand vermoord, ga je voor misschien net 8 jaar de bak in. Vind ik eigenlijk veel te weinig, en dieren mag je gewoon uitmoorden en dan is de verzekering nog belangrijker, onbegrijpelijk...

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-01 12:04

f
Laatst bijgewerkt door janna op 12-03-22 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 18:50

Effe een bijdehand opmerkingkje van mij. Zou het niet zo kunnen zijn dat Carry haar paard daar bij de vrachtwagen strafte om iets anders bijv. omdat hij sloeg of beet of iets anders vervelends deed? Ik kan me niet voorstellen dat ze hem na het parcours (beestje is het al weer vergeten wat hij fout heeft gedaan) nog gaat slaan. Daar is ze ook te ervaren voor. Mensen kunnen hele andere dingen gaan denken zo. Ik heb het ook een keer gehad. Na de proef liep ik weer het losrijterrein op toen mijn paard ineens opgenaaid ging doen (hengst) en omhoog ging en uiithaald naar iemand. Toen heb ik hem even goed laten weten dat dat niet de bedoeling was. Schijnheilig Toen kwam er iemand aan en die zei dat ik geen strafreprises moet doen. Die dacht dat ik voor de proef sloeg. Zo gaan mensen rare dingen denken. Vooral als je hengsten rijd is een terechtwijzing totaal niet overbodig af en toe hoor.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 19:13

tja ik vind het niet kunnen.
toch zou het erg zijn als haar naam door het slijk wordt gehaald als het idd niet om die sloot ging maar om iets anders waarvoor ie op z'n donder kreeg zo niet dan weet half paardrijdend NL nu dat ze oneerlijk is tegenover het paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 19:20

Dat ben ik wel met Suzanne eens trouwens. Bovendien worden dingen vaak enorm opgeblazen. Wat ik beschreef in Mariënheem was trouwens niet zoites, daar ging echt iemand gewoon door het lint. Nogal belachelijk vind ik dat.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-01 20:16

Ik moet alleen maar kotsen van carry huis in het veld. een jaar of 2 terug was ik op concours in Kootwijk en toen was ik een vriendin aan het helpen met losspringen voor het Z en toen was Carry ook aan het losrijden en dat beest sprong een keer met 4 benen de lucht in en kwam dus van voren omhoog uit joligheid. Nou hij is, niet overdreven, 15 minuten lang op zijn kop geslagen met de zweep, en dan wilde hij galoperen en dan trok ze hem stil om hem weer op zijn kop te meppen en zo maar door. Het belachelijke was nog dat er niemand wat van durfde te zeggen omdat het carry was, zelfs de ringmeester niet .
Ik zij tegen haar toen ze langs reed dat ik moest kotsen van haar handelingen op het voorterrein ook was ze 10x Carry huis in het veld en dat ze moest kappen. Dat ze dat lekker thuis moest doen als ze zo nodig wou slaan en dat niet iedereen daar van mee hoefde te genieten. Wat een misselijk wijf zeg.

Carry huis in het veld Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk Misselijk

Dus dit verhaal hierboven geloof ik direct.