Het clipje van het halster........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 19:14

Als heel veel mensen het halster om doen klikken ze het haakje met het dingetje wat je indrukt naar binnen toe (hetgedeelte wat de onderkant vh halster vast maakt). Ik zie heel vaak dat paarden hier een geïrriteerd plekje aan over houden. Als ik het halster om doe klik ik het haakje altijd naar buiten toe ipv naar binnen zodat die punt niet in zijn wang prikt.
Hebben jullie hier weleens op gelet? Want ik wijs mensen er weleens op dat het paard een geïrriteerd plekje heeft en dan zeggen ze dat ze er nooit bij stil stonden dat dat kon irriteren.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:16

Heb dat ook gehoord en doe het nu altijd op de manier zoals jij beschrijft. Ik irriteer me er zelf aan als mensen het andersom doen en ik krijg hem dan nooit fatsoenlijk los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:22

Ik doe dat altijd zo. Al jaren, is een gewoonte omdat het me niet lekker lijkt zitten met het clipje naar binnen. Ik heb er nooit bij anderen op gelet eigenlijk.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:30

Ik heb het ook eens gehoord, van iemand die het ineens zei. Zij gebruikt altijd halsters zonder zo'n clibje. Ik vergeet er wel eens aan te denken, maar misschien zal ik het nu vaker doen, als ik jullie zo hoor. Onze pony's dragen hun halsters wel uitzonderlijk weinig, enkel bij poetsen en verplaatsen, dus nooit langer dan een uur of hoogstens 2. *LOL*

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:51

Tsja, ik doe het eigenlijk altijd met het clipje naar buiten. Zodat je niet haren in de sluiting trekt (lijkt me ook vrij pijnlijk!)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:55

is automatisch bij mij
lijkt me nogal logisch

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 20:03

logisch????????????? Kijk dan maar eens goed om je heen.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:29

ik doe ook altijd het clipje naar buiten.
Als iemand anders dat niet doet kan ik me daar vreselijk aan ergeren... Frusty
Ook moet altijd het clipje van het halstertouw aan de achterkant van het ringetje vh halster zitten, als jullie dat snappen, en dan natuurlijk met het clipje naar boven Schijnheilig
Ik heb gewoon een tic, solly Lips are sealed

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 20:33

Ja ik doe ook altijd het clipie naar buiten toe vast. Vaak als ik op de manege kom en even Bassie ga knuffelen, zie ik wel dat het clipie naar binnen zit en doe hem dan meteen andersom. Ik heb weleens paarden gezien met wondjes van het halster (de 2x dat ik het gezien heb waren het pensionpaarden) dat ziet er niet lekker uit hoor! Misselijk

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:51

Ik weet even niet wat voor clipje jullie bedoelen, maar maakt niet uit. Ik heb een halster met een gespje Verward
Ik heb bij het mennen altijd geleerd dat je alle klippen en musketonnen van binnen naar buiten klipt.
Als er iets gebeurd en je paard is in stress en het moet allemaal erg snel, dan weet iedereen hoe de klip zit.
Sanderijn, heb jij dat ook geleerd? Of is dat iets van de "oude boeren"

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 21:53

Volgens mij is de manier van Jantina de manier waar wij de discussie over hebben.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:01

Ik doe ook altijd met het klipje naar buiten.Zo is het mij ook geleerd.
Ik heb er bij andere nooit op gelet, zal ik toch eens een keer gaan doen...

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:05

Ik doe ook altijd het clipje naar buiten, maar zet mijn paard 's ochtends niet zelf in de wei. Soms als ik hem binnenzet, zit het verkeerd om, ik kan me daar vreselijk aan ergeren, maar ja, als anderen je paard buitenzetten moet je je ook een beetje overgeven. Hij heeft ook nog nooit iets van irritatie of zo gehad, anders zouden ze het op stal zeker niet meer zo doen.

Navragen is beter dan afvragen.


Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 22:53

toch is het irri om te zien en als ik de kans krijg doe ik hem even goed als ik met het desbetreffende paard bezig ben. stom he dat zoiets je kan irriteren Haha!

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 22:55

het klipje onder de kaak zoals op deze foto, die bedoel ik.
Afbeelding

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:59

Citaat:
Op 2001-07-24 20:29, schreef Fonnie:

Ook moet altijd het clipje van het halstertouw aan de achterkant van het ringetje vh halster zitten, als jullie dat snappen, en dan natuurlijk met het clipje naar boven Schijnheilig
Ik heb gewoon een tic, solly Lips are sealed



hé, ik doe altijd het clibje van het halstertouw het meest naar voren toe Verward
hihi! Clown

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 08:51

Aha, dat klipje bedoel je, het is weer eens helemaal duidelijk. Jantina loopt wel vaker achter *LOL*
Ik heb daar echt nooit opgelet, mijn zit van binnen naar buiten. Ik gebruik dat klipje echt NOOOIT.
Ik doe altijd de gesp los. Zo zit ik niet altijd te klooien met die band over de oren, vind Isolda veel fijner.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 10:12

Ik heb altijd geleerd om de bolle kant naar het paard toe vast te maken en de sluiting met dat ielige knopje naar buiten toe, ook halstertouwen, hengstenkettingen en pessoateugel doe ik op dezelfde manier. Ik maak nooit het gespje los, alleen als ik het hoofdstel omdoe waarbij eerst het halster op de hals hangt. Mijn paard duikt altijd met zijn neus in zijn halster als ik die voorhoud en wil dan graag aan de gang, gefriemel achter zijn oren met een gespje heeft hij weinig geduld voor, dus is veel makkelijker om er zo achter te halen en dan vast te klikken.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 16:55

Mmmzzz nooit gedaan eigenlijk totdat Inge pasgeleden een keer of 3 MIJN klipkje omdraaide Lachen
Ze wist niet waar het voor was maar ze vond dat het zo moest! haha nou ja oke, ik gehoorzaam de baas maar he Schijnheilig Lachen
Maar nu ik er zo over denk hebben jullie best wel eens gelijk, mmzz beter opletten voortaan hehe

Groetjesz KIm

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-01 17:12

aan zulke dingen erger ik me ook!
ik heb alleen niet zon schuif dingetje maar mijne moetje induwen zegmaar..ik heb een lerenhalster misschien dat het daar aan ligt..
weetje wat ook zo irritant is als mensen de neusriempjes niet los maken! maar gewoon vast laten zitten en dan over de neus heen schuiven, dat vind ik irritant!
gelukkig doen niet veel mensen dat maar als... grrr
zo kan ik nog wel een hele waslijst maken met dingen waar ik me aan erger.. ach ben gewoon een gevoelig mens Schijnheilig

"Some memories are best forgotten"

kian

Berichten: 80
Geregistreerd: 05-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 11:48

Bij mijn vorige paard heb ik eens de fout gemaakt om het hele halster onderste boven om te doen, toen het uitgewassen was. Ik had de sluiting dus per ongeluk omgedraaid. Sinds dien doe ik dat nooit meer en ook de klip gaat altijd van achter naar voren. Van dat paard lag de kaaklijn open van de naad in het halster. Dat duurt lang voordat het dicht is en rijden gaat ook lastig als je een gecombineerde neusriem hebt, ligt precies op dat open stuk. Van fouten leer zeggen ze weleens. Ik denk wel dat dat hierbij opgaat.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 12:18

Ik heb ooit eens een halster gehad met clipje, maar die was veeeeeeeeeeeeeeeels te groot voor mijn shet. Ik had em alleen even nodig om de ketting door de ringen aan de zijkanten van de neus te halen. (volgen jullie het nog) Ik weet eigenlijk niet eens meer hoe ik hem vastmaakte. Frusty Nou ja, ik he nu in ieder geval zo'n verstelbaar veilenhalster, dat bevalt me best! Misschie een klein beetje meer werk bij het omdoen, maar ach. Ik kan ook haast niet anders met een shet.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 12:33

ik heb een halster met een gespje dat vanzelf al aan de buitenkant zit. en als ik dat halster niet om heb (bijvoorbeeld met loslaten, op de wei ofsow) doe ik dat clipje ook altijd naar buiten. lijkt me ook vervelend als ik een halster om zou hebben met dat clipje naar binnen, dat zit dan heel te tijd tegen je wang aan...moet je je voorstellen hoe dat voelt...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 15:20

Grappig he? Ik lette er 7 jaar geleden nooit op tot ik op mijn huidige stal kwam.
De boer kan woest worden als je het klipje naar binnen hebt altijd alles van binnen naar buiten ook als je het halstertouw aan het halster klikt ook van binnen naar buiten omdat ze zich anders ook weer los kunnen klikken.
behalve een irriplekje op die plek kun je het je vast voorstellen dat als je gaat liggen (rollen)zo'n klip in je wang niet erg fijn is.
Dus nu weet iedereen ook waarom zo'n knip kan draaien *LOL*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-01 17:09

ik doe ook altijd het klipje naar de buitenkant

soms is het beter om te zwijgen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Brusi06, charootje, fro, Paardengek81, Symke en 104 bezoekers