natuurgeneeswijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

natuurgeneeswijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-03 19:49

Ik wil waarschijnlijk later een opleiding gaan doen bij de silverlinde voor natuugrneeswijze bij dieren, maar vraag me dus erg af of daar vraag naar is.
Ik zou graag jullie mening willen horen over natuurgeneeswijze. gebruiken jullie het wel is en welk soort dan(homeophatie, bachbloesems, futhotherapie, of iets dergelijks, maar ook reiki enz)?
Denken jullie dat het werkt?
Nou ja alle info is welkom *LOL*

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


favorietje
Berichten: 956
Geregistreerd: 22-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:49

ik denk niet dat het werkt, ik weet het zeker.
ik gebruik bijna alleen maar natuurproducten en ben altijd overal vanaf gekomen!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 23:47

Ik gebruik reiki, homeopathie en spul van de Silverlinde. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 00:24

Als mijn paard iets mankeert (hoesten, diaree), begin ik de laatste jaren altijd eerst met iets natuurlijks.
Ik heb de ervaring, dat ze daar vaak beter/net zo goed op reageren als op de reguliere middelen ! Mijn paard heeft bijv. lang, vrij dun gepoept! Ik had daar al vaker een DA voor laten komen, maar ondanks de -dure- middeltjes, hielp dit allemaal geen zier ! Ik ben hem toen 2 x per dag een bekertje biogarde yoghurt gaan geven, samen met een flinke snuf oregano en ziehier... hij poept weer keurig zoals het hoort Knipoog !
Bij dingen zoals koliek bel ik wel meteen naar een "normale" DA !
(alhoewel ik voor Beer ook een keer een DA had, die de koliek eerst met een injectie en vervolgens homeopatisch verder behandelde! Hij is er toen ook weer volledig boven op gekomen Lachen !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 07:57

Wij gebruiken ook homeopatische middelen voor de koeien en de paarden. Eerst geloofde ik er niet in, maar het werkt echt. Soms is het even zoeken welk middel het beste werkt, maar je vindt altijd wel iets.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:42

Wat leuk!! Ik ga in september met deze opleiding beginnen. Ik weet zeker dat er vraag naar is en dat die vraag steeds groter word. Steeds meer mensen gaan de waarde inzien van kruiden, essentiele olien, massage e.d.

Door het uitbreken van varkenspest, mond en klauwzeer en nu weer de vogelpest zijn veel agrariërs overgestapt (en gaan agrariërs overtstappen) op de minder intensieve biologische veehouderij. Hier is ook plaats voor natuurgeneeswijzen.

Ik zag toevallig in het profiel van Natascha dat zij al de opleiding volgt bij de Silverlinde, misschien dat zij je nog meer kan vertellen.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 08:58

Saar schreef:
Wat leuk!! Ik ga in september met deze opleiding beginnen. Ik weet zeker dat er vraag naar is en dat die vraag steeds groter word. Steeds meer mensen gaan de waarde inzien van kruiden, essentiele olien, massage e.d.

Door het uitbreken van varkenspest, mond en klauwzeer en nu weer de vogelpest zijn veel agrariërs overgestapt (en gaan agrariërs overtstappen) op de minder intensieve biologische veehouderij. Hier is ook plaats voor natuurgeneeswijzen.

Ik zag toevallig in het profiel van Natascha dat zij al de opleiding volgt bij de Silverlinde, misschien dat zij je nog meer kan vertellen.


Ik heb al is eentijdje terug met natascha gepbt, maar die doet de 3 jarige opleiding, ik wil de 5 jarige gaan doen.
Maar wat ik me ook afvraag is of mensen wel vragen naar een opgeleid iemand, of dat ze zelf uitzoeken welk middel goed is.

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 09:06

Ik denk het wel. Als je die opleiding gaat volgen krijg je kennis op verschillende vlakken (homeopathie, essentiële olieen, massage enzovoort). Je kan dus meer dan alleen maar het juiste middeltje voor een bepaalde kwaal vinden.

Er zullen altijd mensen blijven die zelf gaan "dokteren", maar ik denk dat er steeds meer vraag zal komen naar een professioneel iemand.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:26

Cl@udia die wel eens op het westernforum komt doet de 5 jarige opleiding. Ik doe idd de 3 jarige opleiding. Of er veel vraag naar is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat mensen natuurgeneeswijzes eerst als raar zien maar als ze d'r eenmaal goede ervaringen mee hebben er toch meer gebruik van willen maken. Ik gebruik zelf ook Reiki en ook dat vinden mensen vaak raar. Er heerst hier in Nederland best nog wel een klimaat van "wat de boer niet kent..." terwijl je er toch goede resultaten mee kunt bereiken.

Niets zo charmant als een paard in her land.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:53

stuur anders een pbtje naar djilan. Zij heeft een aantal jaar die opleiding gevolgd.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:38

Ik doe de 5-jarige opleiding Natuurlijke geneeswijzen voor dieren in Meppel.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-03 20:45

Summertje schreef:
Ik doe de 5-jarige opleiding Natuurlijke geneeswijzen voor dieren in Meppel.

Wat vind je ervan?
Wat wil je er later mee gaan doen?

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DogWords en 35 bezoekers