eigenlijk verslag van paar dagen....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 16:18

Ik heb het nogal druk gehad met Fitz en moet zometeen nog al die berichten bijlezen.....

Maar goed, er is heel wat gebeurd de laatste dagen. Woensdagavond had ik les en hij liep voor geen meter, probeerde steeds zijn tong onder de stang uit te trekken en was erg rommelig in de aanleuning. Dat betekende dus een week weer terug naar de basis en alleen met trens rijden.

Mijn instructeur vond Fitz er trouwens niet goed uitzien, hij vond hem erg ielig worden door het in het land staan.
Fitz maakt zich dan ook veel te druk en loopt maar heen en weer om 'zijn' merrie te beschermen, dus dat vreet energie.
Dus in overleg besloten om volgend weekend weer terug te keren naar zijn eigen stal, direkt kon niet omdat zijn stal inmiddels al 'bewoond' wordt door een ander paard.

Donderdag ben ik naar de 4-daagse geweest om mijn zus in de stromende regen aan te moedigen (ik geloof dat ik nog natter was dan zij). Daarna ben ik op visite geweest bij Fab van de horses chat. Het was erg gezellig. Fab heeft een leuk huis met stallen en een werkelijk schitterende bak.
Ook al haar paarden bewonderd hoewel ik Fabienne al kende.
Om 9 uur 's avonds moest ik weer terug zijn op stal om te voeren en ik was net op tijd. De paarden stonden nog in het land.

En toen bleek dat Fitz een trap had gehad van een ander paard en een gapende wond onder zijn elleboog had aan het rechtervoorbeen. Dus direkt de veearts laten komen, maar volgens de veearts was het al te laat om te hechten. Hij loopt dus nu met een gat in zijn been, dat 2 x per dag uitgespoten moet worden met Betadine en voor de rest staat hij nog op de antibiotica.
Hij was er uiteraard ook kreupel op.

Maar ja, wat moest ik nu met Fitz? In de koppel wilde ik hem niet meer hebben, omdat hij niet snel uit de voeten kan, alleen op stal gaat hij helemaal uit zijn dak. Mijn instructeur had geen plek dus ik had een probleem. Gelukkig mocht hij gisteren in een apart stuk land met zijn merrie maar dat land zou er vandaag weer bijgetrokken worden.

En wie bracht de oplossing?? Jawel, een chat/Bokt connectie: nl. Phia. Ik had gisteren Phia gebeld en vanochtend heb ik Fitz naar haar toegebracht. t is voor mij wel een heel eind rijden maar hij staat daar nu om te 'revalideren' dus ik hoef ook niet iedere dag.
Fitz was meteen heel erg op zijn gemak. Hij heeft een schitterend grote box en een eigen stukje land zodat hij wel beweging heeft, maar geen blessures op kan lopen door andere paarden. Hopelijk gaat het snel beter met hem en kan ik ook de mooie bak die zij heeft nog uitproberen.

Phia, nogmaals hartelijk dank en ik weet dat Fitz bij jou in goede handen is!!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 16:22

Jeetje, jebt wel pech met hem de laatste tijd zeg! En net nu het zo goed leek te gaan. Fijn dat hij bij Phia zo goed staat nu, waar internet al niet goed voor is! Party!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 16:27

Jeetje zeg, wat een pech. En dat direct na dat hele hoest gedoe!
Tis toch mooi dat Fitzje daar bij Phia lekker bij kan komen!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:49

ha jakkes wat naar voor jouw en fitz!
ik ben blij voor je dat phia hem voor je opvangt!das een mooie uitkomst zo he?ik hoop dat het gauw goed komt met fitz.zoveel veranderingen voor een paard kan ook vervelend zijn.hopelijk word ie wel snel weer gezond en lekker zichzelf!!!

soms is het beter om te zwijgen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:36

jeetje wat een pech de laatste tijd! Hoe gaat het met het hoesten heeft ie daar ook nog last van?
Bij Phia dat is helemaal geweldig veel beter zul je het niet snel krijgen!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 20:37

Ach jee wat akelig allemaal. Maar bij Phia heeft Fitz het zeker weten super naar zijn zin!!! Beschouw het maar een beetje als zijn vakantie. Straks voelt Fitz zich weer helemaal kip lekker en dan kunnen jullie weer lekker hard aan de slag.

Beterschap

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 21:44

He wat naar weer allemaal! Had je trouwens niet eerdaags een wedstrijd? Nou ja, gelukkig maar dat die bij pia kon staan. Anders had ik wel kunnen overleggen of die bij ons kon staan, de boxen staan nu toch leeg. gelukkig heb je nu een oplossing!
Sterkte met fitz, het zit soms ook niet mee...

mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 22:07

Goed zo Fitz...ik zei het toch?!?!?!? Party!!
Blij dat ie nu goed staat. Weet je al hoelang hij daar blijft?

Groetjes Suzanne

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 22:21

Wij zorgen dat de wond goed geneest. Hij staat nu op een klein stukje land, zodat hij niet uit zijn dak kan gaan. We hopen deze week te kunnen hooien zodat alle paarden weer een stukje land erbij krijgen. Dus allemaal duimen voor 5 tot 7 dagen mooi zonnig weer en vooral DROOG!!!!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 22:41

He wat vervelend, ben je eindelijk van het hoesten af, nu dit weer. Succes met hem.

Navragen is beter dan afvragen.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 14:39

Mirte, het probleem is juist dat hij niet alleen op stal kan staan als de andere paarden in het land gaan.

Ik zou idd 5 augustus voor de 1e keer Z1 starten, maar ik ben bang dat het er niet van komt. Het ziet er niet naar uit dat die wond dan al genezen is.
Morgen moet ik nog even de veearts bellen om te vragen wanneer hij denkt dat ik er weer op kan. Als het pas is als die wond helemaal dicht zit, gaat het zeker wel een aantal weken duren.

En over die pech, ach, ik heb al eens een paard naar de slager gebracht dus dan leer je wel relativeren ... dit valt allemaal best mee!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 15:12

Nou, gelukkig zal die weer genezen, dat is het belangrijkste. Ja, mijn paard kan ook niet alleen op stal als de andere paarden op het land staan, dan gaat raakt die echt helemaal over z'n toeren. Daarom hebben we een apart stukje land erbij dat die anderen kan zien. Maar goed, geen van onze paarden mankeert nu wat dus is het niet nodig. Augustus, dat is inderdaad al snel. Maar het belangrijkste is toch dat die weer goed geneest! Succes!

Mirte

Inzicht zonder handeling brengt geen verandering
*zucht*waarom begin ik steeds te laat om tentamens te leren...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 19:25

goh wat een ellende allemaal kun je niet daar naar toe verhuizen ? Of hem daar laten staan ? Wat een moeilijke situatie he ,Je kunt zelfs niet uit twee slechte kiezen. Ik denk dat je maar beter hier naar toe kunt verhuizen ik heb nog een box over en bij mij mag ie de hele dag buiten .tja ik hoop in ieder geval dat ie snel beter is .zonder al te veel trammelant want dat heb je nu wel genoeg gehad denk ik .hoewel dat mag je natuurlijk nooit zeggen.


Ju-Ju

Berichten: 55
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:14

He het zit je niet mee! nou we duimen hier hard voor je dat het weer snel herstelt en dat je het normale gangentje weer op kan pakken en Phia super dat die bij jou terecht kon

Judith


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JorineV, Kimmie235, OmgiliBot, pluklief, rover_, sterregoud, Thami, Webding en 114 bezoekers