Dode en gewonden bij treinbotsing in Roermond

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Dode en gewonden bij treinbotsing in Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:05

Bron: www.nu.nl
ROERMOND - Een goederen- en een reizigerstrein zijn donderdag in Roermond op elkaar gebotst. Bij de botsing zijn minstens een dode en zes ernstig gewonden gevallen. Het ongeval gebeurde vlak bij het station van de Limburgse plaats.

Het gaat om een Belgische goederentrein geladen met containers en de reizigerstrein van Nijmegen naar Roermond.

Het treinverkeer van en naar Roermond is volledig stil komen te liggen. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van minstens 60 minuten.


Eng zeg, ik heb zo vaak in deze trein gezeten. In het verkeer komen veel meer mensen om maar ik vind treinbotsingen echt een horror idee.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:07

getverderrie, een goeie vriendin van me (floortje01) zit ook altijd in deze trein.

Hoop maar dat het achteraf allemaal meevalt.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:14

Ik zit ook elk weekend in die trein, alleen dan de andere kant op richting Nijmegen, ik moet over 1 uur en 15 min ook weer..
http://fok.nl/?id=26985
en www.l1.nl

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:22

syph ik hoorde net dat al het treinverkeer rondom roermond stil ligt, dus ik denk niet dat je erdoor komt!
(of begrijp ik het niet goed Verward)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:24

Ik moet van Venlo naar Nijmegen, en het traject loopt van Roermond naar Nijmegen, ik moet dus ongeveer vanaf de helft de andere kant op... ik weet niet of er iets rijdt?

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:25

volle maan.........?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:28

Moet gelijk aan Lara denken (wjerdo) die woont toch in roermond?

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:31

frostwood schreef:
volle maan.........?


Sorry wat bedoel je hier mee????
en syph kijk even op www.ns.nl daar staat het meest actuele reisschema van de ns op! (ok we hebben het over de ns dus zeker is het nooit)

maar verschrikkelijk dat zoiets gebeurd! ik hoop dat er niet nog meer mensen overlijden als gevolg aan dit ongeval. en voor mensen die erbij waren wil ik zeggen heel veel sterkte!

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:33

Jah bij jeugdhonk stond een discussie over volle maan.....Dat er dan altijd veel doden vallen, het begint nu allemaal wel een beetje in elkaar te vallen :/

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 14:44

Vorig jaar is op (bijna) dat traject ook al een dode gevallen. Toen is er een meisje overreden. Ik zat toen in een trein later.
Ik hoop dat het bij een dode blijft. Dat is al erg genoeg. Je zult het bericht maar thuis krijgen, dat een familielid is overleden als gevolg van dat ongeluk.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:30

frostwood schreef:
Jah bij jeugdhonk stond een discussie over volle maan.....Dat er dan altijd veel doden vallen, het begint nu allemaal wel een beetje in elkaar te vallen :/

Tja...als je erop gaat letten...
Als jij vandaag onder een ladder door was gelopen en jij zat toevallig in die trein, had je dan ook gedacht: "nou, zie je wel!!"??

Ik heb in de trein altijd het idee dat er geen ongelukken kunnen gebeuren, voel me wat dat betreft in een auto veel onveiliger, maar zo'n bericht drukt je wel weer met de neus op de feiten.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 20:25

Ik heb net even op www.nos.nl gekeken en geleerd dat je nooit in de eerste wagon moet gaan zitten. De "kreukelt" namelijk in elkaar bij een frontale botsing. De dode was de machinist van de goederentrein. Een Belgische trein die onderweg was naar Europoort. O.a. de conducteur en de machinist van de personentrein zijn zwaar gewond.

floortje_82
Berichten: 727
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: hoengen-selfkant/limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 08:17

ik was gelukkig niet op school geweest anders dan had ik ook in die trein gezeten ik had praktijk gelukkig maar ik wens de mensen die wel in die trein zaten heel veel sterkte toe groetjes floortje Schijnheilig

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 11:43

Trein van Venlo naar Nijmegen reed gewoon, dus alles ging op tijd. Merkte er verder weinig van, er waren wel veel mensen aan het loket om te vragen of die trein wel gewoon op de normale tijden zou rijden.