Staat achter te smal?!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Staat achter te smal?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 11:12

Dat stond er dus zondag op mijn coupon. Met AX-binnenkomen in arbeidsdraf, X halthouden en groeten:

5: Paard staat achter te smal. Verward

Waar slaat dat nou weer op? Het gaat er toch om of je paard vierkant staat en netjes nageeft? Of zie ik dat dan verkeerd.

Kan iemand mij uitleggen wat het precies inhoudt en wat ik kan doen om dit in het vervolg niet meer op mijn coupon te krijgen.

Ik vind het nog steeds maar een rare opmerking.

Toos paardloos


Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:49

ik zou er eerlijk gezegd niets mee doen of hooguit even tijdens de les overleggen. Pas als dit regelmatig op je coupon verschijnt heeft het wat aandacht nodig.

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 12:54

Als een paard achter te smal staat, staat hij dus niet vierkant. Om vierkant te staan moet een paard met zijn achterbenen recht achter zijn voorbenen staan en met zijn linkerbenen naast zijn rechterbenen. Snap je?

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:15

Ja, maar daarvoor een 5 in het L1 vind ik wel wat streng.

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:24

Een paard hoeft niet vierkant te staan tot en met de L2 als het gewicht maar netjes over 4 benen verdeeld is. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat, ook al stond hij wat smal van achter, dat niet zo was.
Stond ie op rust dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 13:34

Hij stond echt niet op rust, vandaar dat ik het zo’n raar verhaal vind. Ik kwam kaarsrecht binnen en exact op X haltgehouden en gegroet. Dan vind ik een 5 echt zwaar overdreven. Kop omhoog en scheef binnenkomen, op 3 benen staan enzo zijn dingen waarvoor je een 5 mag krijgen. Ik snapte niet eens wat hij bedoelde, laat staan dat ik dat dan kan uitvoeren.

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:39

Ja echt een beetje vaag commentaar.... Verward
Het is trouwens mogelijk om de jury om uitleg te vragen, ik geloof dat het kan tot een uur na de prijsuitreiking.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 16:42

als de jury er nog is wel Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-03 16:43

Die was dus al mooi pleite, vandaar. Ik vind dit toch echt een onzinreden om mij een 5 te geven!

Toos paardloos

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:33

Nou Picasso, ik ben blij dat het maar tot een half uur na de prijsuitreiking is. Een uur zou ik wel wat lang vinden om te blijven.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 17:55

Fitzroy schreef:
Nou Picasso, ik ben blij dat het maar tot een half uur na de prijsuitreiking is. Een uur zou ik wel wat lang vinden om te blijven.


Oeps, vergipsing..... Bloos
Is het niet gezellig dan even na-zitten in de kantine???? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:22

En als je in de zomer om 11 uur hebt gereden en de prijsuitreiking is om 5 uur, dan is er ook nada jury om eens wat na te vragen. Verdrietig

En ik vraag me af als je 28 combinaties of zo hebt gehad of je het dan nog wel weet.
Mij lijkt het erg normaal dat je dat niet meer weet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:34

runningkawa schreef:
En als je in de zomer om 11 uur hebt gereden en de prijsuitreiking is om 5 uur, dan is er ook nada jury om eens wat na te vragen. Verdrietig

En ik vraag me af als je 28 combinaties of zo hebt gehad of je het dan nog wel weet.
Mij lijkt het erg normaal dat je dat niet meer weet Lachen


Ja misschien is het idd wat lastig om al die 28 combinaties afzonderlijk voor de geest te halen. Maar als er commentaar op je protocol staat waar je niks mee kan, kun je toch gerust om uitleg vragen? Neem aan dat ze nog wel ongeveer weten waarom ze bepaald commentaar op je protocol neer zetten. Dat van Imker bijvoorbeeld vind ik erg vaag.

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:58

Ik denk dat je met een beschrijving en aan de hand van het protocol al een aardig eind komt.
Meestal blijven de echt goede en de echt slechte combinaties me zeker bij, bij mensen in de middenmoot zal ik wat harder na moeten denken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:55

Hmm, bij mij stond afgelopen weekend op het protocol voor onderdeel 'B afwenden en overgaan in arbeidsstap, X halthouden enkele seconden stilstaan' (oid, dat zit geloof ik in 2 stukjes Knipoog) als commetaar 'staat gestrekt'?! Met als cijfer een 5..

Ik kan me voorstellen dat 'gestrekt staan' betekend dat het paard met voor en achterbenen erg ver uit elkaar staat. Maar is dat echt zo erg? Ik had er nog nooit van gehoord iig Knipoog.

Het kan me niet schelen als mijn manieren je niet aanstaan. Ze staan mij ook niet aan. Ze zijn nogal slecht.
Tijdens lange winteravonden treur ik erom. ~Humphrey Bogart

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:01

opzich vind ik die fout "groter" dan het te smal staan.

Bij getrekt staan is de achterhand er niet onder.
En de doel van de dressuur is toch om ten aller tijden de achterhand eronder te hebben.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:18

Voor in je dressuurboekje (blz 33) staat dat een 5 VOLDOENDE is! (Het is alleen niet genoeg voor een wp) Dus zo erg afgestraft is het nou ook weer niet Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 08:11

In mijn ogen is een 5 geen voldoende, die geef je, net als wat ik eerder zei, als je paard onrustig in het hoofd is, of niet nageeflijk is of niet stilstaat. In het M mag je toch verwachten dat je paard precies goed staat, maar in een L proef Verward

L is dan zeker voor veel mensen de L van Levenslang of Lijdensweg....

Toos paardloos

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 08:25

Imker het gaat er niet om of een 5 in jouw ogen een voldoende is of niet; volgens het dressuurreglement van de KNHS is een 5 voldoende, in tegenstelling tot de cijfers op scholen, waar een 5 twijfelachtig is!
Als je allemaal vijven scoort haal je geen winstpunt, maar het is niet echt onvoldoende; dat wordt het pas wanneer je 45% scoort Haha! (Onder 45% scoor je een verliespunt)


Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 08:26

Heb het niet gezien, dus moelijk te beoordelen, maar het is zo wie zo een slechte zaak, als een jury opmerkingen plaatst die niet goed begrepen kunnen worden. Zet dan neer staat niet mooi vierkant en dat is in beide gevallen in het geval van imker zou je nog kunnen zeggen staat of loopt tijdens dat onderdeel niet op spoor, al lijkt me dit wel erg muggeziefterig.
Voor wat betreft om 11.00 uur rijden en dan om 17.00 uur de prijsuitreiking. Nou het spijt me maar dan ben ik ook niet meer aanwezig. Ik wil best wachten maar dan moet het wel redelijk blijven en langer dan een uur na de laatste combinatie die gestart is lijkt me lang genoeg

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 08:36

Artikel 39 lid 5:
"De prijzen van de individuele dressuurrubrieken dienen - indien er maximaal 15 dressuurringen zijn - uitgereikt te worden binnen twee uur nadat de laatste deelnemer van de betreffende rubriek de dressuurproef beeindigd heeft. In het geval van 16 dressuurringen of meer, dienen de prijzen binnen 3 uur nadat de laatste deelnemer de proef heeft beeindigd, te worden uitgereikt."

Als je er zelf niet bent tijdens de prijsuitreiking, heb je geen recht op een eventuele prijs; geldprijzen vervallen dan aan de organiserende vereniging terug!

Om nog even terug te komen op het halthouden van Imkers paard:
als een paard netjes met het gewicht verdeeld over 4 benen stilstaat kan een 6 gegeven worden, of hoger; maar in dit geval heeft de jury het halthouden gewoon niet mooi genoeg gevonden voor een 6, en dus een 5 gegeven.
Als een paard achter opvallend breed of smal gaat staan mag je als jury vinden dat dat niet goed genoeg is voor een 6 of hoger!
Het blijft een jurysport!!!!!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 08:39

Wat ik dan wel vreemd vind, is dat ik toch verder bij de 2e keer halthouden een 8 kreeg... Dan scheelde dat volgens de jury heel veel, terwijl ik en mijn instructrice vonden dat het exact hetzelfde was.

Toos paardloos

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:20

grassie schreef:
Hmm, bij mij stond afgelopen weekend op het protocol voor onderdeel 'B afwenden en overgaan in arbeidsstap, X halthouden enkele seconden stilstaan' (oid, dat zit geloof ik in 2 stukjes Knipoog) als commetaar 'staat gestrekt'?! Met als cijfer een 5..



dit is uit de B proef, toch???

Ik had ookm een B proef gereden. En had een 4 voor het halthouden. Omdat t paardje tegen de hand was.
Sorry, maar in een B proef hoeven ze toch niet constand met de kop in de krul te staan Verward
Tenminste dat stond toch in t boekje Verward

Fitzroy

Berichten: 25042
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:42

Hier weer eens de misvatting dat paarden in een B-proef niet nageeflijk hoeven te zijn.
Maar een 4 vind ik wel erg streng gestraft tenzij hij echt zijn hoofd eruit klapte en sterren liep te kijken.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Machie

Berichten: 15953
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 12:03

hij liep geen sterren te kijken. Stond alleen niet aan de teugel!
Oja, ik heb er niet voor niet Inde krul lopen neergezet. Nagevelijk lopen moet natuurlijk wel!!!!

Ik zal wel ff een foto daarvan opzoeken....

nou... vind jij dit een 4?

Ik weet niet meer welke over welke van de 2 het ging. De ene was een 4 de andere een 5....

Afbeelding

Afbeelding

okee hier staat hij nog niet helemaal stil, maar hij bleef met zn koppie zo staan. Die foto doet alleen niet Boos!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nowiexx, SentiBot en 10 bezoekers