Neusriem en starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Neusriem en starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 09:14

Laatst had ik een topic over de neusriemproblemen van mijn paard, hij loopt dus fijner op een hoge neusriem... starten zou geen probleem zijn, alhoewel?
Een stalgenootje van mij rijdt ook met een hoge (Engelse) neusriem en werd toch echt bij de jury geroepen, het was verboden met Engelse neusriem te rijden zei ze.. dat staat in de regelementen...

Maar ik ben laatst gestart met mijn "leenpony" die ook op een Engelse neusriem loopt en daar werd niets van gezegd?

Wat is het nou? wel of niet met engelse neusriem?

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:16

Volgens mij mag het wel, maar dan mag er geen lusje van de sperriem aanzitten. Rijd je met een "echte" dan mag het volgens mij wel.

Toos paardloos

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:18

Ja volgens mij mag het ook wel. T paard van een vriendin van mij loopt ook fijner op een hoge neusriem, en zij mag nu al in de M starten. Er is nooit wat van gezegd door de jury's.

*geen onderschrift*

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:19

Op zich is een hoge neusriem toegestaan (blz D-60 van het reglement), maar had ze misschien van haar gewone hoofdstel het sperriempje weggelaten? Want dat mag dan weer niet. Bij een hoge neusriem moet het een neusriem zijn ZONDER lusje voor sperriem; zit dat lusje er wel aan dan wordt het aangemerkt als een onvolledig hoofdstel en is het niet toegestaan.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:20

Het mag en Imker heeft gelijk het moet wel origineel zijn en geen gecombineerde neusriem waar het spare-riempjes weggelaten is want dat mag niet. (vergelijkbaar met een neusriem op stang en trens hoofdstel).

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 09:23

Nee, zij heeft een echte Engelse neusriem. Daar heb ik dus ook rekening mee gehouden, kijk deze jury was zelfs in staat om haar echt aan te pakken, ze zei dat wanneer ze haar nogmaals zou zien starten met Engelse neusriem, zij onherroepelijk gediskwalificeerd zou worden Verward
Vandaar mijn verwarring....

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:41

Sorry hoor, maar dat jurylid zit dan echt fout. Als het er weer op aankomt, moet je op de betreffende wedstrijd meteen reageren en er de bondsvertegenwoordiger bijhalen; meestal is dat iemand van de organiserende vereniging of het jurylid. Maar als de kwestie zover komt dat het doorgespeeld wordt naar de KNHS, komt dat jurylid er vanzelf achter dat ze fout zit. Het staat echt in artikel 121 lid 3 van het reglement! Alleen wordt het daar een rechte neusriem genoemd!
Ze kan deze amazone onmogelijk diskwalificeren.

Zie reglement op www.hippix.nl

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:42

ja het staat in je proevenboekje met welke neusriemen je mag rijden!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:45

Juist, in het proevenboekje en op Hippix staat het. Je kan het voor de zekerheid uitdraaien en meenemen op wedstrijd, kun je de jury meteen met de neus op de feiten drukken.

Toos paardloos

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:56

Uhm, Fabienne, probleem met indoorwedstrijden is vaak dat de jury tegelijkertijd ook bondsvertegenwoordiger is. Dus dan had ze bij dezelfde jury ook het protest in moeten dienen tegen die jury. Beetje krom, en ik weet ook niet of je dat zo snel doet.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 09:59

Ja klopt Fitz, maar op dat moment wordt er vanzelf het reglement bijgepakt, en is het opgelost!

Volgens mij staan die neusriemen en zo niet in het proevenboekje, wel in het blauwe ABWS Boekje.......

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 11:32

Het mag inderdaad gewoon hoor *LOL*
Misschien zat het jurylid met haar gedachten ergens anders Verward Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 13:05

ik heb het ook weleens gehad met me mexicaanse neusriem. dan kwam ik net uit de springring en dan moest ik vrijwel meteen dresuren. nou dan laat ik mooi al mijn sprnigspullen aan alleen vlug mijn martingaal en beschermers eraf en dan rijd ik maar even met springzadel en mexicaanse neusriem. o je wil gewoon niet weten hoe vaak ik daar al gezeik over gehad heb!!! als het nu ooit zo voorvalt dat ik vrij vlug achter elkaar moet springen en dressuren dan ga ik vantevoren even de jury inlichten.

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 14:12

Ow, ok dan weet ik nu dus wat te doen, copietje bij me houden Haha! maar tis wel fijn om te weten dat zij fout zat en niet wij... bedankt!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 20:08

Weet je wat ik wel vaag vind?
Wat maakt dat ene lusje voor het sperriempje uit? Het is maar een ienieminie stukje leder hoor! *LOL*

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-03 20:49

Marije schreef:
Weet je wat ik wel vaag vind?
Wat maakt dat ene lusje voor het sperriempje uit? Het is maar een ienieminie stukje leder hoor! *LOL*


Ja maar dan is je hoofdstel weer niet compleet he, dat is dus de reden Knipoog Door dat lusje hoort je sperriem.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 22:18

cloris"]
[quote="Marije schreef:
Weet je wat ik wel vaag vind?
Wat maakt dat ene lusje voor het sperriempje uit? Het is maar een ienieminie stukje leder hoor! *LOL*


Ja maar dan is je hoofdstel weer niet compleet he, dat is dus de reden Knipoog Door dat lusje hoort je sperriem.
[/quote]

Oke, zit wat in Knipoog
Toch blijft het best banketstaaf *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers