* zomerexzeem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 14:08

*snik* ik heb net te horen gekregen van de DA dat m'n paard zomerexzeem heeft.

nu vraag ik me af wat ik daar het beste voor kan gebruiken, de DA zei dat niets helpt ( Verward )

nu hoorde ik van kennissen die een shet hebben dat hun shet ook zomerexzeem heeft gehad maar maar 1 zomer. zij voerde de shet knoflook en smeerde de manen en staart in met knoflook olie.
maar zomerexzeem is toch levenslang?

Carina lust absoluut geen knoflook, hoe zou ik haar dat kunnen leren eten?
en heeft iemand anders ook ervaring met knoflook olie?

greetzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:12


Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:17

Hier staat erg veel informatie over zomerexceem en alle middeltjes die mensen hebben uitgetest
http://195.14.246.7:591/cb-web/itch.default.html

(engels/ duits)

Helaas heeft je dierenarts tot op zekere hoogte gelijk, er is nog geen wondermiddel gevonden. Wel zijn er verschillende middelen die bij verschillende paarden goed lijken te helpen. Een kwestie van uitproberen dus. Het ligt er ook aan hoe dramatisch het bij jouw paard is.

Hier staat ook nog info in het nederlands
http://www.welshcob.nl/info_over/eczeem.php

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-07-24 14:18 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 16:34

2 jaar geleden heeft honey door maanecxeem haar schoft tot bloedens toe open geschuurd. Ik moest toen wassen met betadine shampoo, dan zalf erop, en ze heeft een inhectie gehad.
Het jaar daarop heeft ze in een open wei gestaan, en heeft ze dus weinig last gehad.
DIt jaar staat ze echter weer bij een sloot en bomen in de buurt, dus begon ze weer een beetje te schuren.
Ik heb van mijn DA toen Ryposect gekregen,. Dit middel is zeer vergelijkbaar met switch, alleen is dit niet voor paarden gekeurd (eigenlijk voor koeien).
Haar manen zitten er nog steeds aan (wel een heel klein beetje beschadigd, maar niet ernstig) dus misschien is dit een idee?
Daarnaast kan je overdag op stal zetten, en 's nachts buiten, of een boette deken (zie http://www.welshcob.nl) aanschaffen.
Succes ermee, want leuk is het niet...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:00

mijn pony heeft het ook.
1.opstallen tussen 1600 uur smiddags en 1100 uur sochtends
2.knoflookolie doe ik door slobber,zodat mijn pony niet merkt dat ze het krijgt:merk:carr,day&martin garlic for horses with parsley
3.ik spray elke dag haar manenkan en staartwortel met jeukstop van silverlinde in
4.ik spray haar dagelijks met vliegopspray van NAF in.
5.ze krijgt de homeopatische middelen allergitum en culivetsem
wil je weten waar je bovenstaande prducten kunt krijgen stuur dan effe een pb met je naam en adres en dan stuur ik je een catalogus op


en mijn pony heeft deze zomer nog nauwelijks geschuurd,1 of twee keer pas en niet ernstig!

soms is het beter om te zwijgen

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 22:07

kviekje heeft het ook
ze heeft een boett deken om ( zie foto´s kvika)

deze helpt erg goed daarbij geef ik ook die druppels wat sanderijn zegt cullivetsum en allegrietum
deze werken vaak het tweede jaar beter

tja....

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 22:17

een boett deken lijkt me niet echt prettig voor het dier maar ja wat is erger? jeuk of zo'n deken

het vreemde is dat ik zelf niet denk dat ze zomer exzeem heeft.
ik zei tegen de DA ze schuurt vaker dan eerst, ze kijkt vanaf 10 meter naar Carina en zegt ze zal wel zomerexzeem krijgen...

verder heeft ze helemaal geen wondjes, behalve dat de huid een beetje geirriteerd is en schuurt ze tussen 17:00 en tot het donker is niet vaker dan overdag.

ook zei de DA dat ik er deze zomer niets meer aan hoefde te doen omdat de zomer al weer voorbij was Verward

oja, ik heb haar vandaag 2 teentjes knoflook gevoerd Lachen
eerst vanalles geprobeert, tussen biks, tussen brood, hoefde ze allemaal niet. ik geef het haar gewoon, zonder iets, en ze eet het zo op Verward idioot beest Frusty

greetzzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 00:09

Iemand zijn paard bij ons op stal heeft ook zomerexceem. Veel dingen geprobeert, maar nu heeft ze afwisselend gewone babyzalf van zwitsal of Zonnebrandcreme minimaal factor 20. En ze gebruikt het nu een week ofzo, maar het lijkt te helpen.

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 09:58

zomerexceem is een allergische reactie van je paard op het speeksel van de coilloides mug.deze mugjes steken alleen tijdens zonsopgang en zonsondergang.deze mugjes zijn het meest aanwezig op warme temperaturen waar water in de buurt is.(een vijvertje of sloot )

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Desi_2409 en 66 bezoekers