Er is een nieuw virus!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 13:01

Hij word via mail verstuurd en is zeer gevaarlijk.... En ik heb hem al iets van 5 keer geopend... Oh ik ben zo bang dat er strax wat met de PC is he!!!!! Hebben jullie hem ook al gehad?

groetjes Kirsten

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:01

Weet je zeker dat het geen hoax is?

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 13:04

Ze hadden het er ook al over op de radiio.....

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 13:06

Dit staat er:
Hi! How are you?

I send you this file in order to have your advice

See you later. Thanks

en dan krijg ik een file mee gestuurd... En als je die File opent krijg je het virus word er gezegt...

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya


Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:07

Nee is echt een nw virus, geen hoax. Het installeert iets in je windows/system. Dit bestand heet scam (en dan nog wat) dus als je windows laat zoeken op dit bestand en je komt hem tegen dan heb je hem helaas. Ik had hem ook, heb hem met een bestandje via mcafee kunnen verwijderen. Succes!
ps de e-mail waar hij inzit vermeld iets in de trant van :
Subject: [filename (random)]
Body: Hi! How are you?
I send you this file in order to have your advice
or I hope you can help me with this file that I send
or I hope you like the file that I sendo you
or This is the file with the information that you ask for
See you later. Thanks

dit kan ook nog in het spaans! Heb zowel de engelse als de spaanse hier al op het werk gehad.

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 13:11

Hoe kan je het weg halen dan?

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 13:12

Want ik vind het best wel eng!
Wat kan het met je pc doen'

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:14

Van http://www.webwereld.nl

Sircam-virus laatste dagen steeds actiever
Dinsdag, 24 juli 2001 - Het Sircam-virus, dat een week geleden voor het eerst opdook, is sinds het weekend met een grote opmars begonnen.

Door Maarten Reijnders

Dat melden diverse anti-virusbedrijven. "Op 17 juli kregen we wereldwijd iets meer dan twintig meldingen binnen. Gisteren was dat voor het eerst opgelopen tot meer dan duizend", aldus André Post van het Symantec Antivirus Research Center (SARC).

Volgens Post is dat maar het topje van de ijsberg. "Slechts een deel van onze klanten maakt melding van een ontvangen virus. Bovendien hebben wij natuurlijk geen beeld van hoe vaak mensen worden getroffen die geen klant van ons zijn."

Maandag bereikte het Sircam-virus zijn voorlopige piek. Maar Post verwacht dat het virus nog wel enkele weken actief zal blijven. "Het is te vergelijken met het Hybris-virus. Dat is ook een paar maanden doorgegaan. Wat Sircam betreft zullen we deze week wel het hoogtepunt zien."

Persoonlijke documenten
Het Sircam-virus, dat lijkt op het W32.Magistr-virus, stuurt zichzelf door naar mensen die het adressenbestand van het e-mailprogramma Outlook staan. Ook gaat het virus op zoek naar mailadressen in de cache van de webbrowser.

Het virus pakt bovendien een willekeurig document uit de folder 'Mijn documenten' en stuurt dat als attachment mee. Vaak gaat het om persoonlijke of vertrouwelijke documenten.

Ook de redactie van WebWereld ontvangt sinds eind vorige week bestanden van mensen die getroffen zijn door het Sircam-virus. Zo kregen we onder meer een speelschema voor een zaalvoetbalteam, een document met het medicijngebruik van iemand en een belastingaangifte.

Getroffen internetter
De inhoud van het mailtje luidt vervolgens: "I send you this file in order tot have your advice." Volgens Post schuilt hierin het succes. "Het is niet zo'n sterke tekst als bijvoorbeeld het I Love You virus, maar daardoor herkennen veel mensen het ook niet als virus. Dat verklaart ook waarom het virus zolang blijft doorsudderen."

Een van de Nederlandse internetters die door het virus is getroffen, is Jacco Kooij. Hij heeft geen idee hoe hij aan het virus is gekomen. "Ik heb wel gezien dat er tientallen mailtjes bij mij weg zijn gegaan met persoonlijke documenten."

Kooij bevestigt dat het virus niet alleen naar mensen uit het adressenbestand wordt gestuurd. "Ook naar volkomen vreemde e-mailadressen, die ik absoluut nergens eerder heb gezien, laat staan gebruikt, worden documenten verzonden." Hoogstwaarschijnlijk heeft het Sircam-virus deze adressen opgeduikeld uit de cache van het browserprogramma.

Bestanden wissen
Het virus verstuurt niet alleen persoonlijke documenten door naar anderen, maar kan ook alle bestanden van de harde schijf wissen. Op 16 oktober hebben mensen die met het virus zijn geïnfecteerd een kans van 1 op 20 dat het virus alle bestanden op de computer vernietigt. Dat gebeurt alleen als de datumsetting van de computer op dag/maand/jaar staat. Post: "In Europa moeten we daar dus extra voor opletten."

Het virus nestelt zichzelf in de prullenbak, een deel van de harde schijf dat sommige anti-virusprogramma's niet controleren. Bij geïnfecteerde computers staat het virus ook in de systeem-directory onder de naam SCam32.exe.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:19

Uitleg over het virus kan je vinden op:http://www.virusalert.nl/index.wd en dan kiezen voor w32/sircam.worm
Manier om het weg te krijgen, als je een (goede) virusscanner hebt dan kan je op de internetpagina van de leverancier van je virusscanner een dat file downloaden en die uitvoeren!
succes

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:50

Wij hebben hem ook gehad via ene Luc de Zeger. We hadden er een attachement bij met de naam TERREINEN. Ik vond het al raar om van een nederrlander een bericht in het engels te krijgen.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:53

Ik geloof ook dat het een echt virus is, geen hoax. Ik hoor het net ook van iemand op msn. Gelukkig heeft die hem niet geopend. Doe ik zelf ook niet trouwens.

Geen onderschrift.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:55

als ik een email krijg met een naam die ik al niet ken dan verwijder die ik gelijk.

En haal de virusscanner er dagelijks overheen.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:01

Ja en Hotmail heeft een ingebouwde virusscanner. Alleen ik vrees dat ie dit virus (nog) niet herkent.

Geen onderschrift.

Hodelahitie
Berichten: 2
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:08

Ik heb het ook al een paar keer gekregen.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:09

idd herkennen de bestaande virusscanners dit mailtje nog niet, vandaar de nwe bestanden op hun sites

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:34

Wow, ik ben blij dat ik het niet heb geopend. Ik heb er vandaag 3 exemplaren van gekregen. Maar ik vond het zo vaag dat ik heb weggemikt gelukkig.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 14:52

Ik ben blij dat ik die hele mail nog niet gehad heb. Maar ik had hem toch niet geopend. Vind het best een vaag mailtje

Geen onderschrift.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 15:33

Ik heb het ook gekregen onder de naam Ferry ofzo iets........ik kende die naam niet dus ik heb het weg geknikkert.......maar volgens mij zat er bij geen bijlage bij!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 15:48

Ik heb het ook gekregen van ene Ferry. Bij zaten er wel elke keer bijlagen bij, leken wel werkstukken voor school oid. Dit waren de namen van de bijlagen: Geschiedenis 'de weg naar welvaart'(samenvatting)299K en Nederlands Killiaan schrijfdossier mod 209K en Argumenten 213K.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 19:08


Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:10

Dan denk ik dat je besmet bent, Shanaia

Geen onderschrift.

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 19:12

~het is het email adrs van me broer.....

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 19:14

Ja, maar jullie zullen denk ik op dezelfde computer zitten.

(oeps dit wordt een chat Knipoog )

Geen onderschrift.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Aeva, Celiien, IASCrawler, Niwla, Relserk, winnetou4502 en 180 bezoekers