Paard mee?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jesisa
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-03-03

Paard mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 20:01

Ik wil graag onze (zeer nerveuze) 3 jarige hengst graag wat verkeers mak maken, maar omdat ik in mijn eentje de paarden doe en het alleen een ramp is wil ik hem graag te paard mee voeren. Het probleem is alleen dat ik dit nog nooit heb gedaan en mijn oudste paard nog niet zo lang onder het zadel is..... heeft iemand tips?

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 20:14

Het lijkt mij niet verstandig om met een paard wat net onder het zadel is, een ander paard dat niet verkeersmak is en ook nog zeer nerveus, aan de hand mee te nemen. Zeker niet als je het nog nooit eerder gedaan hebt. Als je het toch wilt gaan doen, zou ik zorgen dat ze eerst in het land/de bak netjes naast elkaar kunnen lopen. Hoewel ik het ook dan risico vol vind. Ik zou veel eerder iemand met een verkeersmak paard vragen mee te rijden/lopen. Dat heeft meestal een hele kalmerende werking op je paard. Succes ermee.
Trouwens, dit topic hoort meer in ''Vraag maar raak'' thuis.

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:06

Ik zou...als ik zou gaan... op zondagmorgen om 6 uur gaan of nog vroeger Clown

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 21:11

Ik zou er niet aan beginnen, veel te gevaarlijk! Kun je geen hulp krijgen van iemand?

Jesisa
Berichten: 7
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-03 21:51

Het probleem is dus dat ik hier n de buurt niemand kan vinden die op een natuurlijke manier met paarden om wil/kan gaan (oost Groningen). De meeste mensen die ik spreek vinden dat je een hengst met een hoofdstel, bit em ketting mee moet nemen en dat wil ik mijn beestjes niet aan doen! Vandaar te paard mee nemen.....
Met Gipsy (3 jarige nerveuze hengst) ben ik wel al een tijdje bezig in de longeer bak en hij is halstermak. De hengst die onder zadel is is volledig verkeersmak, met hem ben ik al drie jaar aan de slag met buiten wandelen en die schrikt nergens meer van!
Maar hij heeft een heel ander karakter als Gipsy......

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 22:02

Je wilt hem dus alleen aan het halstertje meenemen terwijl je op een ander paard zit? Wil je ongelukken? Wat zal er gebeuren als Gipsy er vandoor wil en jij zit op dat andere paard? Dag Gipsy!

Chantalll

Berichten: 1976
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Leek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 14:40

Ik vind het ook absoluut geen verstandig idee ...
Krijg je inderdaad zeker ongelukken van ...

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 18:21

oh. nu lees ik het pas goed... ja dat zou ik ook niet doen .