Stel.........

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Stel.........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 17:30

Stel........je hebt een paard wat iets mankeert, waardoor hij eigenlijk een beetje onverkoopbaar is geworden en wat je bovendien niet wilt, omdat de nieuwe eigenaren er miscshien van alles mee gaan doen wat eigenlijk niet mag etc.......dus dat zie je niet zitten.
MAAR...............je bent de paardenhobby eigenlijk een beetje zat en wilt wat andere dingen gaan doen in het leven.
Wat doe je dan??????? (er kan nog gewoon op gereden worden)

-toch verkopen, het erbij vertellen en bidden dat dat goed gaat?
-verkopen zonder te vertellen hoe of wat? (zou ik persoonlijk nooit kunnen)
-ergens een goedkoop stukje land zoeken en daar voor altijd laten staan? (doe je daar een paard wel een plezier mee als een paard nooit meer hoeft te werken?)
-je paard houden tot hij op de natuurlijk weg je leven verlaat?
-voor veel geld per maand in een 'rusthuis?

Wat zouden jullie doen????
Ben benieuwd Haha!
Laatst bijgewerkt door IngridM op 17-03-03 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:33

optie 1,
2 mag volgens mij niet omdat je anders informatie achterhoudt.
3 vind ik geen optie, ik heb een paard om te sporten en niet om naar te kijken
4 waarom? Het is e4en hobby, het moet toch leuk blijven? Kost al geld genoeg.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 17:34

Ik zal dan een verzorgertje zoeken voor m en dat die dan voor m zorgt borstelen enzo.
En dan niet op rijden.
Zo kan ie dan vooraltijd bij mij staan tot dat de dood ons schijt.
En dan zie ik wel weer verder Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:32

Ik zou voor keuze 1 gaan.
Het is hier in de omgeving zo goed als onmogelijk om een paard voor een redelijk bedrag te laten lopen. Je zegt zelf al dat diegene geen zin meer heeft in die hobby, waardoor het paard er dus alleen maar zou staan en verder weinig aandacht zou krijgen. Of je moet natuurlijk een verzorger zoeken, maar dat zal niet meevallen.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:36

Keuze 1 inderdaad.
Ik kan me niet voorstellen dat een paard het leuk vind om de rest van zijn leven alleen maar op de weide te staan. Ik zou het ook niet leuk vinden als ik nooit meer naar school hoefde of te werken.
Even is dat leuk maar na verloop van tijd gaat dat echt wel vervelen.

Ik zou dus proberen iemand te zoeken die er een leuk hobby-paardje bij wil. De kans dat het fout gaat is er, maar helaas bijft die er altijd...

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 18:57

Ik zou ook voor keuze 1 gaan.
Of zo doen als ik doe je paard in bruikleen(met contracten) geven.Dus aan iemand die een recreatie paardje zoekt maar het koop bedrag niet zo kan uitgeven.Maar die wel de stalling en dergelijken kan betalen.
Het voordeel voor jou is dan dat je altijd kan kijken bij hem/haar en dat hij/zij toch nog van jou is dus mocht het niet goed gaan na alles wat je verteld heb dan kan je hem terug halen.
Mijn voordeel was dan ook dat het een vriendin van mij is.(ik heb wel alles op papier laten zetten) .

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:05

Ligt er ook heel erg aan t gebrek, want hoe er is het, en ik welke mate kan er gereden worden. Ik zou voor optie 1 kiezen.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:15

Ik heb een paar keer meegemaakt dat een verkoop paard afgekeurd werd. Wat doe je dan? Gratis weggeven aan iemand die weet wat hem mankeert en er goed voor wil zorgen. Met de afspraak dat als het niet meer gaat hij afgemaakt wordt, en niet naar de slager gaat.
Ze zijn er reuze gelukkig mee.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 19:22

Lielle schreef:
3 vind ik geen optie, ik heb een paard om te sporten en niet om naar te kijken
.


maar dat wil je dan juist niet meer in dit geval. Doe je een paard er uberhaupt plezier mee, dat is ook nog maar de vraag.

Loontje, dat is inderdaad ook een goed idee! Blijf je toch eigenaar, en heb je een beetje zicht op hoe of wat, maar heb je niet meer de kosten.

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 19:23

JA zo dacht ik ook en die meid die heeft er nog plezier van ook die mijn paardje nu heeft.Nou dan is inweze het probleem opgelost.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:36

Ik heb een pony verkocht met hoge en lage overhoef en mogelijks arthrose. Nog een luchtzuigertje ook. Ik heb 'r onder de slachtprijs verkocht, héél eerlijk haar gebreken vermeld ... én ... ze heeft een prachtige thuis gevonden bij mensen die 'r volledig heropgevoed hebben ... ik heb vandaag terug foto's binnengekregen. Denk dus niet te snel dat niemand het hart voor een dier heeft met een gebrek! Ze zijn er echt wel!!!!!!!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 20:47

Lielle schreef:
optie 1,
2 mag volgens mij niet omdat je anders informatie achterhoudt.
3 vind ik geen optie, ik heb een paard om te sporten en niet om naar te kijken
4 waarom? Het is e4en hobby, het moet toch leuk blijven? Kost al geld genoeg.


Idd *LOL* Ik ga helemaal met Lielle mee!
ik denk trouwens dat verkopen in zo'n geval beter is dan zelf houden. Als je niet met plezier naar dat beestje gaat merkt hij het ook wel. En wie zegt dat nieuwe eigenaren er dingen mee gaan doen die niet mogen Verward

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 22:59

Je weet wat ik met Bolivia heb gedaan. Ze heeft het volgens mij prima naar haar zin op de wei. Ze is in ieder geval een stuk fitter dan vroeger.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 09:44

Ik kan me absoluut niet voorstellen dat ik Yorghos ooit zat zou worden. Daarnaast ligt het ook helemaal aan het probleem wat hij heeft. Hoe ernstig is dat en wat zijn zijn beperkingen?
Zoals ik het nu bekijk zou ik mijn paard toch aanhouden. Op dit moment sta ik al erg goedkoop gestalt, dus dat is het probleem niet. Maar ja, als je echt geen zin meer hebt om voor je paard te zorgen? Dan toch verkopen, denk ik.
Of een constructie verzinnen waarbij je zelf alle zeggenschap houdt en nog eens langs kunt gaan om te kijken....
Ik weet het eigenlijk niet en hoop dat ik deze situatie niet zal tegenkomen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:10

Ik heb het verhaal geleefd. Check mn profiel. Prins Wilfred zou internationaal gaan springen maar een ongeluk met de veewagen heeft daar en aan zijn sportcariere een eind aan gemaakt. Monique wilde het paard voor haar gevoel niet kwijt (ze had hem van haar inmiddels overleden vader als veulen zijnde gehad) maar voor hun was het ook niet mogelijk om er zo maar een paard bij te hebben (qua geld en tijd) Toen kwam ik en ik heb het paard nog 7 jaar gereden en overal de helft van betaald.................uiteindelijk is hij alsnog aan de gevolgen van het ongeluk overleden (afgemaakt). Ik zal dus altijd mocht ik in die situatie zitten kiezen voor een goede verzorger/ruiter die het mijn paard aangenaam maakt voor zolang het nog mocht duren.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 10:16

Als t op dit moment gebeurd...
Ik heb altijd een aantal paarden gereden op een boerderij. Er staan daar twee oudjes, die van hun oude dag mogen genieten. Af en toe een ritje, elke dag het land op. Ik zal Mirk daar ook heen brengen. Daar zijn genoeg kindertjes die er mee om kunnen tutten!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 13:38

of je paard verkopen of op een wei zetten en iemand zoeken die lekker poetst en wandeld.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 15:49

Toevallig heeft een vriendin van mij (nee niet jij) presies zo'nzelfde probleem. Zij heeft ene Marijke erbij gehaald, een soort paardenfluisteraar. En raar maar waar, na 3 jaar te hebben gekloot met klinieken, spuiten en torenhoge rekeningen loopt het beestje weer super en pijnvrij aan de longe en gaat ze er over 3 weken weer gewoon op rijden.
Heb nu 3 paarden op stal daar gezien die bijna opgegeven waren die nu weer gewoon wedstrijden lopen, dus geef de hoop niet op, al kan ik goed begrijpen dat je het nu een beetje zat bent.

En als je dan toch een ander besluit neemt:
verkopen aan iemand die het beste met haar voor heeft, lekker recreatief wil hobbelen en het niet erg vindt als hij/zij eens rustig ana moet doen.

Maar ik zou zeker even contact opnemen met mn vriendin (via mij) want ze weet presies hoe jij je voelt.....

Viv

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:16

Is er dan niemand die zijn paard op zo'n moment gewoon weggeeft? Ben ik dan zo gek?
Misschien ligt het voor mij gewoon anders, ik ben een handelaar. Ik kan en mag geen geld vragen vind ik voor afgekeurde paarden. En ik moet zeggen dat ik er altijd een heel goed gevoel van krijg als ik iemand een gratis paard kan geven. Mensen zijn er echt super blij mee dan.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:18

ik wil gewoon een vinger in de pap blijven houden over wat er met het paard gedaan word. Daarom zal ik hetzelfde doen als toen bij mij gedaan is en dat is gewoon het paard aan een leuk iemand in bruikleen geven ........

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-03 19:28

ik zou het paard of in bruikleen geven of verkopen...
als dit echt waar is en je wil hem of haar kwijt, ben ik wel erg benieuwd wat ie heeft!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-03 09:01

let wel: dit is (nog) geen afgekeurd paard....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 15:32

Ik zou absoluut voor keuze 4 gaan! Misschien een meisje/jongen zoeken, die het leuk vind om wat met hem aan te keutelen, zodat ´ie nog wel wat beweging krijgt ! (maar ja, eigenlijk vind ik dat zelf ook wel leuk om te doen Knipoog !)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 16:19

Het hangt denk ik ook heel erg van de leeftijd van het paard af en het gebrek dat hij mogelijk heeft.
Als ik uit deze opties zou moeten kiezen, zou het denk ik toch optie 1 worden.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-03 17:55

1! heb ik ook gedaan. mijn pony had een chronische peesschedeontsteking en kon alleen nog op verharde weg stappen en draven. ook kon hij in een land. ik heb gezocht op i-net en ben bij die mensen gaan kijken. we hebben hem weggegeven met toebehoren, want ze waren niet rijk, (dat zag je ook aan alles) maar ze wilden echt alles voor hem doen (veearts, speciaal beslag) en je hoorde dat ze er wel verstand van hadden. ik ben nog een paar keer gaan kijken en het gaat echt super!!! ik heb geen land, hij stond op een manege, dus ik kon hem niet houden, dan had ik het wel gedaan!