Texas is afgekeurd

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-01 22:14

Na lang tobben hadden mijn ouders en ik besloten om Texas toch te kopen.Ik kwam finacieel en qua tijd beter uit dan ik dacht. Maar helaas is Texas na de keuring afgekeurd op zijn stofwisseling/spijsvertering.En een foute funtie in zijn nieren.Hij was inderdaad wel ielig, maar iedereen dacht dat dat kwam doordat er niet veel mee is gedaan. Maar zou ik hem gekocht hebben,zou hijaltijd het magere ielige paardje blijven.Gelukkig is het niet dodelijk.Echt super jammer, maar ik ga wel af en toe nog op hem rijden.....

Groetjes Ymke

_________________
Ben niet gek, ik ben een vliegtuig en als je me niet gelooft stap je maar uit!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: #Ymke# op 2001-03-11 22:16 ]</font>


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-01 23:15

helaas. Maar een goede beslissing denk ik. gelukkig kan je nog wel op hem rijden.

Hoe ontdekken zo zoiets eigenlijk?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 12:12

Wat jammer van Texas. Heb je foto van hem?
Zou het ook gevaarlijk zijn ofzo voor hem?Echt balen hoor.Maar nu heb je natuurlijk wel extra tijd voor Brammie.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 12:15

Wat zonde Ymke! Nou ja, ooit loop je wel weer eens tegen een ander paard aan. Goed dat je hem hebt laten keuren!

Groetjes Mieke


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-01 17:39

linda...kan binnenkort wel een foto maken.Dan zet ik die hier wel neer.

Heike, ik weet niet hoe ze zoiets ontdekken, via bloed ofzo?..

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 17:58

hey Ym wat sneu voor je ene als je een leuk paard zoek:) misschien een mooie groninger?
je mag altijd komen kijken we hebben nu een 6 jarige ruin (wordt ie in juni) te koop staan en straks weer 4 veulentjes

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ikke

Berichten: 37460
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-01 23:32

Jammer voor je. Aan de andere kant, als het niet dodelijk is en het hem verder niet in de weg zit, wat is er dan mis met hem? Elk paard kun je afkeuren als je dat wilt. Iemand bij mij op stal zocht een paard en vond een hele lueke fjord. Beest opgehaald, liep zo de trailer in, ook er weer uit, gedroeg zich super. Word hij afgekeurd op een buigproef. Hoorde ik later dat die veearts erom bekend stond vrijwel geen enkel paard goed te keuren. Het is maar welke waarde je eraan hecht. Mijn oude dame is ooit tijdens een weekend gekeurd door een veearts, blijkt ze een lekkende hartklep te hebben. Nou, het zal wel, ze is 27 en gaat als de brandweer, en als ze morgen dood in de stal ligt is dat het risico van een oud paard. Maar iedereen mag het proberen na te doen, 27 jaar en nog 50km/h halen (echt waar) lekkende hartklep of niet.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-01 22:18

Ja, dat is zo, het is niet dodelijk maar wel schadelijk voor het paard.Hij zal nooit volgroeien en dus nooit geschikt zijn voor wedstrijden ( wat ermee wou gaan doen). Vandaar

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, belle_boef, joyce83, MairiMacBran, Mark0919, shaddy82 en 47 bezoekers