3 jaar..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-01 21:10

wie van jullie heeft een 3 jarige gehad, gekocht enzo en zelf ingereden? en hoe ging dat? ik weet niet hoe je die vraag stelt maar ik wil zo veel mogelijk te weten komen over 3 jarige paarden, oftewel de inrijd leeftijd *LOL*

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:16

ik heb soraya is nie van mij maar die ken ik dan vaaf 2 en die hebben we pas in laten rijden toen ze 4 was vanwege haar rug.... en toen was ze ook net iets volwassener want toen ze 3 was was ze eg zo'n jonkie nog
maar ik heb haar niet zelf ingereden dus kan je nie verder helpen sorry
heb wel op een hengstenhouderij gewerkt en daar meegeholpen met paarden zadelmak te maken enz

maarre wat wil je precies weten dan?


greetzzz ingrid

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:20

Mijn paard was 3 toen we hem kochten en heel erg wild. We hebben hem zelf ingereden en nu is het een schatje.

Wat wil je eigenlijk weten? Ik vind 3 een prima leeftijd, als je dat bedoeld.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:21

Ik heb op 12 jarige leeftijd een 3 jarig paard gekregen. Ik heb hem 2 weken weggebracht om hem zadelmak te laten maken, ddarna ben ik er zelf mee gaan rijden.
Ook heb ik een 3 jarige merrie vorig jaar zelf zadelmak gemaakt en opgeleid. Wat wil je precies weten over 3 jarige paarden?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:25

Isolda heb ik ingereden toen ze 2,5 was. Ik zat er dus al met al op toen ze nog net geen 3 was.
Ging heel goed. Op een paar puber streken na/... Lachen

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:29

mijn paardje was vorig jaar twee toen ik begon,
met rustig te longeren,elkaar te leren kennen...
veel grondoefeningen..stemcommando's leren begrijpen,enz....kijk wat je paard aankan,
met 3 jaar ga je het zadel introduceren.....
en je gewicht laten wennen.....enz
T belangrijkste vind ik dat je paard naar jou luistert
in alle opzichten...waar de nodige tijd overheen kan gaan.
Je paard moet ten alle tijden zowel lichamelijk als geestelijk in staat zijn dingen te doen die je vraagt!
Laat een jong paard niet alleen werken...ga ook wandelen,doe gehoorzaamheidsoefeningen,
maar ook spelletjes vanuit jou leiderschap!!!
als je nog vragen hebt.....schroom niet!
grrrrroetjes an

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 22:23

je kent het verhaal van Shanaia he rianne!

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 00:37

opala was tweeënhalf jaar, ik heb haar niet zelf ingereden, maar met hulp van mijn dochter, anders was het vast nooit gelukt. daar wij recreatieruiters zijn, hebben wij de basis aardig onder de knie gekregen, maar niet zonder ups en downs, je moet echt wel doorzettingsvermogen en geduld hebben

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 10:16

Ik heb geprobeerd mijn vorige paard Whoopy zelf in ter ijden. Helaas lag ik er binnen 5 minuten af en had mijn onderarm dubbel gebroken. 3 maanden revalidatie. Heb mijn paard met pijn in het hart verkocht omdat ik er niet meer op durfde. Bleek later dat ze en bekken afwijking heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:17

hoi
Ik heb Kawa ook zelf ingereden maar dat was niet men eerste paard dat ik zadelmak had gemaakt.
Dus wil ik aan je vragen of je al ervaring hebt met zadelmak maken of dat iemand je helpt die dat al veel gedaan heeft?
Ander niet zelf aan gaan klooien want dan heb je alleen maar kans op ongelukken en blijft je paard misschien heel lang bang/onhandelbaar.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 13:44

Ik hetzelfde antwoord als Kawa: heb paddy ook zelf zadelmak gemaakt en ingereden en ook gekocht, net als een paar paarden die ik voor haar had. En VOordat ik zelf jonge paarden kocht reed ik ze ook al in.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 15:23

Ik heb Kas zelf ingereden toen hij 4 jaar was maar van te voren heb ik hem van alles geleerd .
Zoals HO , dat was t eerste .
Aan de longeerlijn leren draven ,stappen gallopperen op 1 commando .Harder gaan is JA .Zachter gaan is ho-ho, Rustiger gaan is rrrrrrrrustig , Ook heb ik hem in alle omstandigheden leren stilstaan .Dat was het commando WACHTEN .Toen ben ik met hem aan een touwtje overal geweest ,nieuwbouwwijk, bos enz .
Daarna heb ik mijn ander paard opgezadeld en ben met kas aan een touwtje achter Elroy aan gaan rijden in de bak .Toen dit goed ging ben ik in de bossen gegaan enz ,
Toen het tijd was om er op te gaan zitten heb ik hem een zadel opgelegd en ben gaan rijden .Absuluut geen problemen gehad .Ben meteen de tweede keer dat ik er op zat met hem in de bossen gaan rijden en heb dit gedaan tot hij 5 werd .Daarna ben ik pas gaan dressuuren met hem.