niet aan de teugel *snik*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 20:13

mijn pony kan wel aan de teugel maar sinds een paar weken weigerd ie.. ik heb geprobeerd en lang, soms wel een half uur zitten spelen en vanalles geprobeerd maar het lukt niet en ik ga hem natuurlijk ook niet naar onder trekken ook goed losgereden eerst dus daar kan het ook niet aan liggen, mijn vriendin zegt dat ik een hulpmiddel moet gebruiken zoals b.v. thiedeman maar dat wil ik niet. ik doe hetzelfde als eerst maar hij gaat gewoon niet meer, netalsof ie het verleerd is, wat kan ik doen?
Huilen verdrietige yentl

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:24

heeft je pony geen gebitsproblemen?????
die kunnen ineens ontstaan.....

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 20:53

hoe kan je merken dat ie dat heeft? leg er dan es wat meer overuit? en kan een rubberen bit dan helpen of een scheef dat aan de ene kant dikker is en de andere kant dunner want aan 1 kant is ie sterker? ik hoop dat dat het is
ooh ik verstond bitproblemen..
leg er dan tog es wat meer overuit

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 20:58

geen rubberbitje erin doen hoor!!!! ant als je paardje er op knabbeld kunnen er scherpe stukjes aan komen en dan krijgt ie juist pijn...

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:06

Niet teveel proberen misschien, sommige mensen spannen zich dan teveel ( ik was er 1 van ). Wat ik nu doe is, eerst zorgen dat hij op mijn tempo loopt, en pas als hij ontspannen en actief loopt ( zonder dat ik hem steeds vooruit moet schoppen ), begin ik aan de voorkant ( nageeflijk rijden )...
En even over dat bit, het kan ook te heet worden in de mond, had ik gehoord...Ik rij zelf met een dubbelgebroken K&K bitje, en daar loopt hij heel goed mee...

Galactica Wadim X Gemini

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:19

Je moet je niet te veel gaan richten op dat aan de teugel rijden. Blijf wel telkens rustig een beetje friemelen terwijl je bezig bent, maar doe het rustig aan. Weet je instructrice er geen raad mee? Of les je niet met 'm? Laat je in dat geval eens een paar keer les geven door iemand die zelf ook erg goed kan rijden.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:33

Een Thiedeman teugel helpt prima, alleen het gevaar is dat je later niet meer zonder kunt. Ga hem anders bijgezet longeren, leert ook gelijk zijn rug goed gebruiken.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 21:53

Hmmm,je paard ontspant zich nog niet goed,
rijd veel figuren o.i.d met hem/haar en rijd voltes,stellingen e.d...Hij/zij zal vanzelf wel aan de teugel gaan als hij/zij zich ontspant.Maar houd je handen goed stil en geef wat meer ruimte in zijn mond,anders krijg je het "kop omhoog" effect,en dat moet je natuurlijk niet hebben toch Haha!
Geef dus de teugels iets meer losser maar houd contact met zijn mond en zorg niet dat de teugels klepperen ofzo,dit hinderd hem/haar erg en het is superiritant en ziet er ranzig uit.

: : |:(

Veel succes nog,
maar geduld is een schone zaak


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 07:49

ik doe het juist ontspannen en blijf dan steeds bezig...
'k les niet met hem, daar is helaas geen mogelijkheid voor, misschien dat me kennissen les wil geven (?)
geeft ook les aan andere mensen dus

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 08:40

Ik denk dat het gewoon flauwekul is. Gewoon uitproberen. Ik ben zelf van een pelham met kinketting naar een dubbelgebroken bitje gegaan. Hij loopt hier ook goed nageeflijk op. Maar hij probeert ook soms om eronderuit te komen, maar soms moet je ze een beetje doorpakken. Jammer dat je geen instructie hebt.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 11:30

ff over die gebitsproblemen.. Die kan je herkennen als ineens veranderd gedrag tijdens het rijden (lijken hard in de mond te worden, of het te vertikken), soms problemen met eten, veel knoeien is een teken, of eerst het ruwvoer en dan het krachtvoer eten. Dat laatste HOEFT niet, mijne had 2 wolfskiesjes, en 3 haken, en die at net zo normaal als vroeger.. Gewoon de dierenarts laten komen, met wat voor bit reed je nu??

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-01 18:39

ooh ja maar ik ga weer terug op biks want hem nu van dat gemende spul en nu issie sloom, wat dikker geworden en gaat niet maar aan de teugel... misschien komt het van die biks want sinds toen ging ie niet meer nu ik erover na denk DAT IS ET HOOP IK!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-01 09:04

Nou het zal echt niet aan het voer liggen dat hij niet aan de teugel gaat. Volgens mij heb je hem nog niet zo lang. Het kan uitproberen zijn maar laat anders een keer een paardentandarts langskomen om naar zijn tanden te kijken.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-01 08:22

nee ik weet al wat het is, het eten want sinds hij geen biks meer krijgt is ie sloom, doet ie geen middendraf en gaat ie niet aan de teugel. stomme musli mix vandaag snel een zak biks halen *ren ren naar de boerenbond*

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-01 19:38

hoi,

Ik zou niet zomaar een thiedeman teugel gebruiken of een ander hulpmiddel! Ik zou niet proberen om een half uur achter elkaar te spelen dan raakt die er aan gewend en reageert ie er straks helemaal niet meer op! Hopen dat het aan het voer ligt en dat het daarna over is! Suc6 ermee!

-xxx- Daphne

(L)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 08:41

lisette, eerst ging ie wel en toen had ik em nog maar een week en hij voelt zich prettig en probeert niet uit bij andere zoals mijn vriendin probeert ie wel uit. hij kan het wel want met longeren lukt het ook en sunnylover een paard gaat niet vanzelf aan de teugel dan is het niet aan de teugel

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-01 09:23

"Aan de teugel" is GEEN DOEL, maar een RESULTAAT!!!! Het probleem is dus niet dat 'ie niet aan de teugel loopt, maar dat hij niet
a. van achter naar voren (dus over de rug) gereden wordt
b. los is in de rug, achterhand, hals, mond etc.
c. voorwaarts-neerwaarts losgereden wordt.....

etc etc.
hier kom je in je eentje of met behulp van Bokkers die alleen een stukje kunnen lezen, niet uit. Vraag je instructeur om hulp, blijf niet zelf aanklooien. Misschien ben je er alleen maar TE gefixeerd op, maar misschien doe je wel iets heel fundamenteels fout in je enthousiasme, of heeft het paard een lichamelijk probleem.

Snel een deskundig iemand naar laten kijken, niet gaan zitten "friemelen" want dat heeft geen nut. Aan "in de krul" lopen heb je immers niks. Ziet er alleen leuk uit voor een leek, een paardenman/vrouw kijkt daar zo doorheen....

Succes!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-01 21:23

zucht lees nou de andere berichten
ik heb geen instructeur
oke stop maar
hier kom ik niet wijs uit ik word hier heeel erg Extreme duivel Boos! Frusty frusty van!
ik ga haast schelden Bloos

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 10:49

Relax, iedereen heeft het beste met je voor. Maar die kennis dan, die les geeft, misschien kan die je wel helpen? Of anders gewoon een ruiter van stal die wat verder is? Ik vind het verstandig van je dat je niet meteen meegaat in de raad van je vriendin, want met meteen naar een hulpteugel grijpen doe je alleen aan symptoombestrijding, maar neem je de oorzaak niet weg.

Ik hoop dat iemand je weer lekker op de juiste weg kan helpen! Succes!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-01 19:02

Citaat:
Snel een deskundig iemand naar laten kijken, niet gaan zitten "friemelen" want dat heeft geen nut. Aan "in de krul" lopen heb je immers niks. Ziet er alleen leuk uit voor een leek, een paardenman/vrouw kijkt daar zo doorheen....

Succes!


met dat friemelen (spelen ook wel genoemd.......) bedoelde ik dat ie misschien voor iets meer los laat en ontspant. marco ontspande zich altijd erg goed als ie ook op het bit kauwde. en een pony gaat over het algemeen sneller kauwen als je een beetje stimuleerd. maar ok, jou uitleg vind ik ook prima hoor Haha! je zult vast al wel meer kennis hebben dan mij Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-01 19:19

hoi sonja
ja oke bedankt
op stal.. expensive staat niet op stal Lachen maar in de wei maar ik rijd op stal teelen en daar rijden dan me kennissen want het is van hun. en ik denk ook van ik maak me eigen beslissingen dus geen hulpteugel is ook geen hulpteugel daarmee wrijf je het er alleen maar in vind ik
en je kan later niet meer zonder
maar vandaag ging ie al wat beter en het wijken gingen ook perfect cool beest joh

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

shania
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:25

wat is spelen eigenlijk?
hoe doe je dat? gaat je pony daar beter van aan de teugel lopen?

Expensive

Berichten: 599
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:37

he yent !expensive deed ook een keer raar bij mij,hij wou echt niks meer enz.toen ben ik een volte gaan rijden in draf en dan verkleinen en weer vergroten en dan doet hij het echt weer prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:20

sonja, heeft helemaal gelijk, op de eerste plaats staat tact, dan losgelatenheid, en dan pas het ronde


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 79 bezoekers