wie voert er allemaal slobber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe vaak voer je slobber?

elke dag
26 (30%)
1 keer per week
21 (24%)
1 keer per maand
5 (5%)
heel af en toe
17 (20%)
nooit
16 (18%)

Totaal aantal stemmen: 85


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

wie voert er allemaal slobber?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 10:22

Even een kleine inventarisatie voor mijn werk, hoop dat jullie allemaal mee willen werken! Haha!

Geef ook even aan waarom je het voert (voor het lekkere, aanvullend voeder, volledige maaltijd etc.).

Alvast bedankt voor het invullen van de poll. Lachen
Laatst bijgewerkt door Maarten op 17-03-03 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift



Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:31

Heel af en toe voor het lekkere. Als Den een keer hard gewerkt heeft of zo maar een keer.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:39

Ik voer 1 รก 2 x in de week een klein bakje kruidenslobber, als hij bijvoorbeeld hard gewerkt heeft.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:42

Mijn optie staat er niet bij: een paar keer per week (ongeveer om de dag).

In de slobber stop ik zemelen (voor de darmfunctie), zonnebloemolie (voor het verharen), maismeel (om hem wat dikker te krijgen). Dit aangevuld met iets om het lekkerder te maken.

Hij krijgt het dus als nuttige aanvulling op zn normale voer.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:48

Ik geef het heel af en toe gewoon voor het lekker. Als het aan mijn fjordenbaal ligt, krijgt het hij het iedere dag, maar ja, dat vindt hij van alles wat eetbaar is Haha!

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 10:49

Apple schreef:
Mijn optie staat er niet bij: een paar keer per week (ongeveer om de dag).


Jouw optie staat er nu bij! Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:51

Op het moment geef ik 2 paarden elke dag slobber,
dit omdat ik beide moeilijk op gewicht houdt met een normale hoeveelheid brok en ik de brok hoeveelheid niet kan verhogen zonder dat ze veels te veel energie overhouden.
Ik maak de slobber van zemelen en lijnmeel.

Het gebeurt maar zelden dat de anderen paarden het ook krijgen.

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:53

Heel af en toe, als meneer medicijnen moet hebben of iets dergelijks. Hij is er wel echt helemaal lijp van, springt zowat zijn stal uit als ik met het bakkie aan kom lopen... Smurf Knipoog

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 10:56

Maarten"]
[quote="Apple schreef:
Mijn optie staat er niet bij: een paar keer per week (ongeveer om de dag).


Jouw optie staat er nu bij! Knipoog
[/quote]

Scheve mond Nu had ik al gestemd op 'elke dag' omdat dat het dichtst in de buurt kwam. Te laat, te laat.

(maar toch bedankt voor je wijziging)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:04

Ik heb gestemd op iedere dag, maar eigenlijk zou dat "iedere dag" en "een paar keer per week" moeten zijn, verschilt nl. per paard.

Iedere dag: voer zemelen en muesli en als je dat dan bij elkaar mikt met wat water erbij, dan heb je dus slobber Haha!
In principe om het een en ander aan supplementen naar binnen te krijgen, maar als je ziet hoe ze staat te smullen dan zou je ook kunnen zeggen dat het voor het lekkere is Vork

"een paar keer per week": Kant en klare slobber van Hippostar voor het lekker. Meneer vindt het geweldig (en z'n buurman ook *LOL* ), maar ik ben er zelf niet zo kapot van, het ruikt nogal typisch, beetje zurig zodra er water bij komt. Toch eens een ander merk proberen als het op is.

Wat gaat er trouwens met de resultaten gebeuren? Omdat dit voor je werk is.

Nulla tenaci invia est via

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 11:16

De inventarisatie is er eigenlijk voor om een eerste indruk te krijgen van de hoeveelheid slobber die er gevoerd wordt in paardenland. Daardoor krijg ik ook een indruk van de afzet die zou kunnen worden gerealiseerd door diverse fabrikanten van kant-en-klare slobber om zodoende weer te zien hoeveel van een bepaald product wij af kunnen zetten bij de fabrikanten Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:21

Ik koop nooit kant en klare slobber. Als ik ze een leuk extraatje wil geven doe ik dat altij din de vorm van muesli.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-03 11:24

Laat ik het wat duidelijker omschrijven. Het product wat ik zou willen ontwikkelen kan verwerkt worden in producten die weer gebruikt worden voor slobber. Of het nou kant-en-klare slobber is of niet, dat is om het even Lachen

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:27

Elke dag. De slobber van Havens. Voor de lekker en het schijnt de maag te kalmeren. Mijn ene paard heeft daar nog wel eens last van.

Er zijn vele wegen naar de GrandNix,
maar er komen er maar heel weinig uit bij de GrandPrix

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:35

Sheril krijgt elke dag een beetje slobber van muesli met wat kruiden, extra vitaminen, foeneknof en lijnzaadolie. Ik laat dit een paar minuten weken in warm water, de bix in de muesli wordt zacht, zo wordt het echt een 'papje'. Voordeel hiervan vind ik dat ze er wat langer over doet om het op te eten, bovendien mogen deze kruiden niet droog gegeven worden.
I geef dus geen kant-en-klare slobber, vind het eiwitpercentage snel wat te hoog voor mijn Haf.

Esther

Berichten: 4142
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 11:44

Bij onze stal wordt iedere dag slobber gevoerd, een papje van zemelen met het e.e.a. toegevoegd, soms lijnzaad, soms kant en klare slobber, net wat ze in huis heeft zeg maar. En het ene paard eet dit wel maar dat niet en de ander weer andersom daarom die afwisseling.

Sprakeloos

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:18

Heel af en toe, alleen bij speciale dingen.
Zoals na het veulenen, tijdens lange reizen (als ze niet genoeg willen drinken op de wagen) of als een paard om een of andere reden slecht eet (ziekte o.i.d.).
En als trucje om medicijnen op te laten eten Lachen
Vroeger kregen de paarden en pony's na een zware training of wedstrijd slobber. Dat aten ze dan beter als brokken.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 12:27

Maarten schreef:
Laat ik het wat duidelijker omschrijven. Het product wat ik zou willen ontwikkelen kan verwerkt worden in producten die weer gebruikt worden voor slobber. Of het nou kant-en-klare slobber is of niet, dat is om het even Lachen

Ik heb wel intresse in zo'n toevoeging,
ik zou graag een toevoeging zien die kan gegeven worden na arbeid welke zwaarder is als doorgaans.
Ik zou graag bijv. elektrolyten, vit E en selenium erin terug zien om het paard een beetje te helpen bij een vlot herstel.
Ik heb hier wel vaker naar gezocht maar nog nooit een dergelijk product gevonden.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:05

eerst kreeg mijn paardjuh het altijd na het rijden 1 kilo met een 0,5 kilo musli, als extra maar omdat hij een beetje te dik wordt krijgt hij het nou nog maar af en toe na een wedstrijd of extra na zwaar werk of juist als hij niet heeft gewerkt krijgt hij wat minder krachtvoer en wat slobber

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:12

Ik voer het elke week, omdat Leo anders z'n lijnzaad niet opeet Haha! Verder gebruiken wij het na zwaar werk als ze op de wagen mee zijn geweest, dus bv na strand- of dagritten. Omdat het toch lekker lichtverteerbaar is, en ze het altijd en overal goed eten.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 13:49

Elke dag voer ik mijn paard Slobber Mash van Havens. Dit omdat ik een koliekgevoelig paard heb en deze slobber daar speciaal voor ontwikkeld is. Verder vindt ze het heerlijk, dus is het ook een beetje verwennerij!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 14:38

Nooit. Ik heb het voorheen wel een periode gebruikt, omdat Kaminka door een blessure stalrust had en ik met de slobber darmproblemen hoopte te voorkomen. Of het door de slobber kwam weet ik niet, maar darmproblemen heeft ze niet gehad! Haha!

Belker

Berichten: 15257
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:07

Alleen bij bijzondere dingen. Zo als een dagje naar het strand.
Meestal voer ik kant en klare slobber van PAvo. Op dit moment heb ik echter een meusli staan. Wat ik ook af en toe geef is geweekte grasbrok. Ik ben het volledig eens met de opmerking van Sjuimpje over het missen van vit. E, selenium en electrolyten.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:19

Sjuimpje schreef:
Ik heb hier wel vaker naar gezocht maar nog nooit een dergelijk product gevonden.


Pavo E'lyte misschien?

Vitamine E
Vitamine B1
Vitamine B2
Vitamine B6
Vitamine B12
Vitamine C
Selenium
Magnesium
Calcium
Fosfor
Natrium
Kalium

www.pavo.nl

Of Eplus, maar daar zitten die elektrolyten niet in.

Nulla tenaci invia est via

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-03 15:20

Ik gebruik lijnzaad en dan koken en dan de biks er door heen.
Ik doe dit omdat mijn paarden nogal eens zand eten en hierdoor word het zand uit de maag meegenomen!
1x per maand!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jadero, Trendiction en 40 bezoekers