Is Gribaldi wel zo geweldig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:11

Wouter24 schreef:
effe paste dan doen ze het wel, vind het jammer dat zo een hengst op zo een manier onderuit word gehaald, hij kan je smaak niet zijn ok, maar dingen gaan roepen die gewoon onzin zijn kan ik echt kwaad om worden em met mij vele anderen (pipo, zannekin)

jammer jammer hebben we in Nederland eindelijk een hengst van formaat word ie niet gewaardeerd


Het is natuurlijk altijd zo, en zal waarschijnlijk altijd zo blijven, dat er veel jaloezie is. En dat merk je vooral bij hengsten die goede nakomelingen presenteren en het zelf daarbij ook nog eens goed doen. Op de een of andere manier moeten mensen daar over zeuren.

Je kunt toch niet zomaar tevreden zijn??? Dat ligt niet in de aard van de gemiddelde Nederlander hoor............................... ( helaas!!!)


Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:20

Gribaldi zelf vind ik echt geweldig, maar wat ik bij sommige nakomelingen van hem zie is een enorm traag/flegmatiek achterbeen en dat had Gribaldi aan de hand ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:22

Ik heb 'm nooit irl gezien, dus echt beoordelen kan ik niet.
Maar op de foto's mag hij er toch wel wezen

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:38

Ik heb hem in Den Bosch gezien en vind het toch echt een hele beste hengst! Hij blinkte duidelijk als beste uit!
Ik denk dat hij gewoon voor allerlei merries gebruikt is. Maar met een goede merrie geeft hij echt wel goede nakomelingen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:03

Dat is wijs gesproken. Het probleem is dat een goede hengst ook goede merrie nodig heeft om nakomelingen van kwaliteit te produceren. Misschien wordt er teveel verwacht dat die onder alle omstandigheden goed moeten vererven.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:11

Nou dat zullen de fokkers van al die sublieme merries die door Gribaldi gedekt zijn ff in hun zak steken, Rene Franssen voorop, das toch ook zo'n slechte stam Verward

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:12

Maar waren dat dan de slechte nakomelingen? Dat zullen dan juist die besten zijn toch?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:21

Dat wil ook niet zeggen dat je elke merrie met "kwaliteit" met gelijk welke hengst kan combineren. Met de juiste combi lukt het blijkbaar wel, is ook weer voor elke hengst waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:24

sarabande schreef:
Nou dat zullen de fokkers van al die sublieme merries die door Gribaldi gedekt zijn ff in hun zak steken, Rene Franssen voorop, das toch ook zo'n slechte stam Verward


Daar zullen dan ook zeer goede nakomelingen zijn uitgekomen, mist de combi goed is.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:27

Inderdaad Knipoog :
Citaat:
Die paar toppers mochten er bij de driejarigen zondermeer zijn. Hoogste punten werden toegekend aan de zwarte Pompidou. Deze zoon van Gibraldi uit een merrie van Maurice  is een uitermate charmante en elegante verschijning, die nog wat jeugdig aandoet. Pompidou, die gefokt werd door Rene Franssen uit Boven Leeuwen, won het vrijbewegen overtuigend doordat hij met veel souplesse en goed in balans door de baan ging.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:42

Das graven geweest, waar komt dat uit. Andere kant Gribaldi x Amor gefokt door Franssen, als veulen verkocht voor f 12.00,00. Niet naar de hk wegens OCD

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:51

Kan je Gribaldi niet verwijten natuurlijk Haha!

Over OCD:
sarabande schreef:
Er was bijna niets aantoonbaar, erfelijkheid, etc alleen kwam onomstotelijk vast te staan dat veulens die of te weinig beweging, of gedwongen interval beweging kregen duidelijk meer afwijkingen vertoonden dan de veulens die zelf met leeftijdgenoten uitmaken wanneer ze bewegen.

Ben ik het ook mee eens, trouwens, daarbij het feit van voeding tijdens de laatste maanden dracht dat veel invloed heeft.

Met plots insinueren dat dat dan specifiek door die bepaalde hengst wordt veroorzaakt ben ik het niet eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:01

Het insinueren dat een bepaalde hengst zoiets vererft word alleen gedaan als het in het straatje ligt van het afzeiken van de hengst. Word dit bij een hengst gedaan die populair is bij de mensen die reageren, dan word er gezegd dat het aan voeding ligt. En bij een hengst die niet populair is, dan ligt het aan de hengst.

Het is maar hoe de wind waait.............

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:20

Ben benieuwd wat er nu na voeding, verkeerde merries, onaardige mensen, misbruik van genen.......... nog bij gehaald zal worden. Verkeerde religie misschien???

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:23

sarabande schreef:
Ben benieuwd wat er nu na voeding, verkeerde merries, onaardige mensen, misbruik van genen.......... nog bij gehaald zal worden. Verkeerde religie misschien???


Om WAT aan te tonen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:31

Ik volg het ook even niet meer! We hebben het over een hengst die goede nakomelingen geeft. Vervolgens word er geroept dat een bepaalde fokker goede merries had, maar slechte nakomelingen, daarop werd een stukje gecopy paste waaruit bleek dat die nakomelingen het juist heel goed deden. En toen werd er OCD bijgehaald. Dat is ook uit de discussie gehaald.

Wat gaan we nu aantonen dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:32

Iedereen die naar de show van vd Uytert gaat kan zien dat Gribaldi een traag achterbeen heeft bij het monsteren aan de hand. Maar ik weet niet of hier mensen zijn die Bonfire wel eens bij het monsteren aan de hand hebben gezien, maar daar werd je ook niet bepaald vrolijk van Verdrietig .
Ik was aanvankelijk [2 jaar terug] ook helemaal niet enthousiast over deze hengst. Echter, dit paard heeft zich geweldig ontwikkeld en laat zich heel fijn werken. Dat is het bewijs dat dit een uitmuntend paard is met bijzonder veel talent .

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:37

Jippie schreef:
Iedereen die naar de show van vd Uytert gaat kan zien dat Gribaldi een traag achterbeen heeft bij het monsteren aan de hand. Maar ik weet niet of hier mensen zijn die Bonfire wel eens bij het monsteren aan de hand hebben gezien, maar daar werd je ook niet bepaald vrolijk van Verdrietig .
Ik was aanvankelijk [2 jaar terug] ook helemaal niet enthousiast over deze hengst. Echter, dit paard heeft zich geweldig ontwikkeld en laat zich heel fijn werken. Dat is het bewijs dat dit een uitmuntend paard is met bijzonder veel talent .


Dat betwist niemand, maar de discussie gaat over zijn fokkerij. Het is de meest dekkende hengst van Nederland en dat al jarenlang. Dus zouden er bepaalde fokprestaties uit gekomen moeten zijn zoals hoog aantal keumerries en goedgekeurde zonen. Die zijn er niet, vandaar de discussie die helaas meer met geloof dan met realiteit te maken heeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:38

Wat betreft momentopnames,
ik heb van de week nog met iemand gediscussieerd over het fotogeniek zijn van paarden.
Neem bijvoorbeeld een Nourejev, die nog lang niet aan het einde van zijn kunnen is.
Zie je die irl rondlopen ga je echt wel rechter op je stoeltje zitten, op foto's lijkt dat achterbeen echter ook ver achter de massa.
Waar zit dat hem nu in?
Op het moment dat de foto wordt afgedrukt probeert men altijd dat voorbeen er zo mooi mogelijk op te hebben, terwijl achter de pas vaak nog helemaal niet afgemaakt is.
Dit zie je naar mijn mening vaak bij de paarden welke worden klaargestoomd voor de zware tour. Dat Grib wel degelijk sterk van achter is blijkt wel tijdens zijn passage, geef hem nog 2 jaar, dan praten we verder Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:40

Sjuimpje schreef:
Dit zie je naar mijn mening vaak bij de paarden welke worden klaargestoomd voor de zware tour. Dat Grib wel degelijk sterk van achter is blijkt wel tijdens zijn passage, geef hem nog 2 jaar, dan praten we verder Knipoog


Hmm, nog iemand die kan praten over de goede nakomelingen van deze hengst. De fotos van de eerste keer onder het zadel waren indrukwekkend van de hengst van Sjuim.

En die 2 jaar heeft hij van mij niet nodig, ik krijg zo al kippevel van dat dier.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:43

sarabande schreef:
Dat betwist niemand, maar de discussie gaat over zijn fokkerij. Het is de meest dekkende hengst van Nederland en dat al jarenlang. Dus zouden er bepaalde fokprestaties uit gekomen moeten zijn zoals hoog aantal keumerries en goedgekeurde zonen.


Die zijn er, internationaal. Kampioensmerrie in Denemarken was ook een Gribaldi. Jij zegt: niet in Nederland, dan zal dat wel zo zijn.
Als je vindt dat die hengst niks doet in de fokkerij welke 10 jarige heeft dat dan wel gedaan? Ik weet het niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:44

Ik heb m in Den Bosch weer eens bekeken en weet eigenlijk niet wat ik er nou van moet vinden. Van zijn manier van gaan word ik niet erg blij eigenlijk, maar ik ken wel weer hele goede nafok van hem, en daar gaat het uiteindelijk om bij een dekhengst. Maar je ziet bij jonge Gribaldi's vaak een wat zweverig achterbeen. Ik houd daar niet van, maar ik ken er ook die dat helemaal geweldig vinden.

Wist je trouwens dat Gribaldi zelf, hoewel hij niet de makkelijkste om te rijden is, als 6-jarige alle oefeningen t/m de piaffe en passage kon uitvoeren? Dat zegt nog niet zoveel over zijn kwaliteiten als GP-paard, maar wel over zijn werkinstelling.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:48

Zannekin schreef:
Als je vindt dat die hengst niks doet in de fokkerij welke 10 jarige heeft dat dan wel gedaan? Ik weet het niet.


Nee das duidelijk

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:52

sarabande"]
[quote="Zannekin schreef:
Als je vindt dat die hengst niks doet in de fokkerij welke 10 jarige heeft dat dan wel gedaan? Ik weet het niet.


Nee das duidelijk
[/quote]

*LOL* Dat was eigenlijk een vraag Sarabande. Jij, als KWPN kenner, welke doet het beter in de fokkerij, de leeftijd in acht genomen?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:54

Weet je wat Zanikin, koop even zon boekje dat ik al citeerde daar staan alle cijfers en statistieken in .

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth en 45 bezoekers