Akhal teke's in de dressuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

Akhal teke's in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 11:03

Afbeelding
[/img]


Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-03-03 11:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 16:47

De meeste van deze foto's zijn toch wel uit de oude doos. Maar wat is je punt, niemand verbied je toch om aan dressuurwedstrijden mee te doen. Dan kan je zelf ondervinden wat jouw paard wel of niet kan. Of zie ik dat verkeerd

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 19:51

een akhal teke is best veelzijdig, maar heeft er niet echt de bouw naar. het is geen probleem, als je een akhal hebt met een goede bouw, om er dressuur mee te doen. maar mij geeft het een gevoel dat het niet echt past. het is een dier dat er niet 'bij past' imo. maar erg ofzo vind ik het niet. maar ik zag bepaalde foto's op een akhal site, en ik vond ze er zo mager en onbespierd uitzien. daarmee misschien dat ik dat beeld heb. deze zien er goedgebouwd en goed bespierd uit. kan best.

Enya - Daya :-)

fokfanaat

Berichten: 20209
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-03 20:00

ik heb ook een idee dat van de bovenstaande foto's er tenminste 4 van hetzelfde paard zijn.

Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 08:44

Ik ben zeker niet van plan om dressuur met onze At's te gaan doen, puur om het feit dat er altijd negatieve reacties zijn (ook van juryleden) als je met een AT de bak in rijdt..... ik zal dus voor dezelfde winstpunten tien keer zo hard moeten werken......

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 09:52

Maar dan ben je ook 10 keer zo blij als je een WP haalt toch?!?!!! Is hetzelfde als wanneer je met een koudbloed (laten we zeggen een shire) dressuur wilt starten, je moet er hard voor knokken maar dan heb je ook wat

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:10

Akhalteke schreef:
Ik ben zeker niet van plan om dressuur met onze At's te gaan doen, puur om het feit dat er altijd negatieve reacties zijn (ook van juryleden) als je met een AT de bak in rijdt..... ik zal dus voor dezelfde winstpunten tien keer zo hard moeten werken......


Dat zelfde geld voor Lipizzaners hoor! Die worden ook niet echt gewaardeerd op wedstrijden, zelfs niet nu het stamboek is ondergebracht bij het KWPN, voor mij en vele andere Lipizzanergekken een reden om het ras nog meer te promotenen me zeker niet van wedstrijden vandaan te houden. Juist niet, ik ga eerdaags lekker met mijn Lipi starten en zal ze eens even een poepie gaan laten ruiken. Een groot vooroordeel bij wedstrijden is namelijk dat ze niet zouden kunnen strekken....... nou strekken kunnen veel Lipi's dus wel! Het is alleen zo dat veel mensen geen Lipi kunnen rijden............ Dus als ik jouw was zou ik gewoon gaan starten en je hoofd hoog houden, laat ze maar zien dat ze het wel kunnen, bewijs gewoon het tegendeel Knipoog

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 10:41

Mijn gedachte is altijd:Ik zal ze laten zien dat ook deze paarden in de sport mee kunnen komen.
Zo heb ik een friese merrie in de dressuur uitgebracht en ze kon best nog aardig springen.
En ik ga nu met mijn Engels Volbloed merrie starten in de dressuur.
Veel mensen staan hier negatief tegenover omdat ze te druk zouden zijn!
Onzin dus.
Je moet er gewoon mee om kunnen gaan en heel veel geduld hebben.
Tegenwoordig willen ze naar mijn idee de paarden te snel op een bepaald niveau hebben.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....


Akhalteke
Berichten: 42
Geregistreerd: 10-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-03-03 22:09

Wat fijn Verward om te horen dat er meer mensen zijn die ook last hebben van vooroordelen op wedstrijden, echt fijn is het niet, maar ik moet wel ff kwijt dat het zo jammer is dat de voorkeur uitgaat naar warmbloedpaarden op wedstrijden, alsof alle andere rassen ondergeschikt zouden zijn qua sportprestaties.......
Graffiti is nu net zadelmak dus wie weet waar zijn talenten liggen... Ik ga vanaf volgende week met hem in de les meerijden latenw e hopen dat ie zich koest houdt... hij kan zo lekker druk worden met andere paarden in de rijbak. Maar verder is het gweldig om op hem te rijden Hij zit zo vreschrikkelijk lekker!

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:13

ach ja meisje uit me klas liep laatst ene wedstrijd en die eindigde laatste met de andere twee zwarte paarden. schimmels en vossen het hoogst en zeer donker bruine paarden ook laag....erg apart de dressuuur wereld Lachen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Lizz

Berichten: 8891
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:16

volgens mij doet niet 1 foto het hoor Verward

Dankjewel Koos en Lub voor de mooie jaren.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:20

ik heb er vier die het doen

Oh those blue eyes,
All they ever did was tell a million lies

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:28

Ze doen het niet Boos!

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:29

Het zijn allemaal kruisjes en er staat geen tekst meer bij ofzo??

Een beetje raar

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:33

Aangezien het oorspronkelijke bericht er niet meer staat en de foto's het niet doen sluit ik dit topic.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 60 bezoekers