Om 21.00 is er een programma over paarden op Nat.Geographic!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Survivorgirl

Berichten: 115
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 19:13

Ik ga denk ik zow ff kijken wat het is *LOL*
het heet iets van Magische Paarden
documentaire.


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 19:17

Ban ik even blij dat je dit bericht hebt geplaatst! Ik heb die documantaire al een paar keer gemist ( Frusty ) en hij schijnt erg goed te zijn!!! Vandaag kan ik hem dus eindelijk zien! Haha!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 19:17

Magic horses!!!!
KIJKEN!!!!!!!!!
Ik heb het al gezien, en ook op video staan, absolute aanrader!!!!!!!!!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 19:49

Aaaaaaaah, wat jammer. Die had ik graag willen zien, maar we kunnen dat hier niet ontvangen. Bleeeeeh!! Ik wil het ook zien!!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:25

Het eerste deel nu gezien. Inderdaad fantastisch wat die man met die paarden kan bereiken. Een paard rustig laten stappen met een deken op zijn rug die volledig in de brand staat. Hoe bedoel je vertrouwen tussen mens en paard... Om jaloers op te worden..

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:36

Maar die vent reed op een jaarling Verward Ik zal het wel verkeerd begrpen hebben, tenminste dat hoop ik Scheve mond\

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:50

Heb ik ook een keer gezien. Gisteren zonden ze Mustang Man ofzoiets uit.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 20:55

Ja Nonnie, dat begreep ik ook niet helemaal. Het kon geen jaarling zijn als je het zag maar hij noemde het wel zo.

Ik vond het verder heel erg mooi, die paarden hebben echt blind vertrouwen in hun berijders.

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:00

woensdag om 2300 uur komt ie nog een keer!!
kheb maar een stukje gezien maar het was echt gaaf!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:00

Vaag was dat ofnie Cody, ik snapte het niet helemaal. OF, die vent is niet goedwijs, OF ze hebben er een andere benaming voor daaro. Maar ik snap niet hoe je het anders kunt noemen Verward
Iemand anders ff uitleg??

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:02

Ja ik zat te denken dat hij misschien de paarden die het eerste jaar bij hem in training zijn jaarlingen genoemd worden.

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:04

Zou kunnen, maar het paard waar hij het over had, wou ie toch kopen, of hoorde dat er niet meer bij Verward . Het paardje kende nog niets, dat kon je wel zien. Errug vreemd allemaal Verward

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:05

Misschien gewoon een vertaalfoutje? Ze zagen er niet bepaald uit als jaarlingen Verward
Kan het me ook nauwelijks voorstellen eerlijk gezegd....
Verder wel HEEL GAAF inderdaad Kwijl

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:09

Idd, ze zien er niet uit als jaarlingen,maar ik verstond duidelijk Yearling Verward Nou ja, zal helemaal wel een foutje zijn want die vent was Frans Haha!

Maar echt een gaaf programma!Is dat er elke week op ofzo? Kwijl

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:20

Fantastische documentaire!!! Ik denk dat de vertaling niet helemaal top was, maar hoe ik het begreep is dat hij het over grondwerk had als er over jaarlingen werd gesproken...want daar ligt natuurlijk de basis...Hij begint natuurlijk op de grond al met vertrouwen geven en dat kan natuurlijk wel met een jaarling...de paarden waar hij op reed waren in ieder geval geen jaarlingen. Haha! Wel jammer dat het niet met ondertiteling alleen werd uitgezonden, mijn frans is wel niet zo goed, maar ik had het toch wel leuk gevonden om hem zelf te horen...en een beetje frans kan ik nog wel volgen... Schijnheilig


Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:24

Fijn dat je ons ff uit die droom helpt Vikki Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 21:53

Hihihi...volgens mij waren jullie al uit de droom, maar ja, ik wou ook even gezellig mee kletsen... Schijnheilig Maar goed, iemand die op zo'n manier met paarden omgaat zal volgens mij trouwens sowieso nooit op een jaarling gaan zitten, ongeacht de vertaling...wat denk jij Nonnie? Ik heb wel bewondering voor die man...doe het hem niet na...en ik kan me idd niet voorstellen dat een paard de dingen voor hem doet die die paarden doen als ze geen rotsvast vertrouwen in hem hebben...erg knap ook van die paarden dat ze zo'n vertrouwen kunnen hebben...dat doe ik hen ook niet na denk ik...(en ik ben toch aardig goed van vertrouwen, maar niet zo goed...) Knipoog

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 22:00

Ik denk idd niet dat ie op jaarlingen zou rijden. Maar ja, de ondertiteling was zo vaag Haha! , dat ik het ff niet meer snapte. Maar goed, ar zijn we dus nou ook uit Clown
Enne, als ik ooit zo'n band krijg met mijn jaarling,..danne.......ja dan wat eigenlijk Schijnheilig . Vind het echt onwijs knap van hem!

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 09:56

jaaa ik heb ook gekeken, was gaaf he?
het ziet er och allemaal zo makkelijk uit, maar ik zou niet weten hoe je bv dat vallen aan zou moeten leren! dat mt die jaarlingen zat ik ook al mee in de knoop, want diegene die voor een van de eerste keren onder het zadel was zag er toch echt niet als een jaarling uit??

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 10:18

Jaaaaaaaaa! Dat gaat toch over die paardenstuntman? Ik heb hem al 100000000x gezien. ( Heb hem een jaar geleden opgenomen ofzo..) 'k vind 'm errug goed. Alleen dat stukje over die jaarling ja.........mmm, zal het nog eens even overkijken.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 18:39

Ik vond het fantastisch om te zien .
Wat zijn paarden toch rara beesten om dat allemaal met zich te laten doen he .Trouwens wat wij er mee doen idem .Knettergek volgens mij.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 18:58

ik hoef het niet echt te zien, ik heb die vent in het echt ontmoet. Best wel een aardige man, maar hij praatte in taal waar ik soms de ballen niet van snapte. Ik bedoel, hij doet dingen met paarden waar de meesten mensen nooit aan toe komen of ook maar zouden kunnen. Die paarden zouden alles doen voor hem. Echt gaaf hoor!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 10:53

Die man zei in het frans poulin, dat betekent veulen (ik ben half frans,vandaar) Ik denk dat in Frankrijk paarden tot hun derde veulens worden genoemd, en dat hij op 3 jarige paarden reed. Gewoon een vertaalfoutje dus..... Was echt mooi om te zien!!!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-01 18:03

Ik ken de docu. ook en ik heb ook wat films gezien waar zijn paarden in mee speelden.
Hij deed o.a. ook werk voor James Bond films.
Ik heb zijn ploeg toen een keer op Jumping Amsterdam gezien. Ik vind het een hele eerlijke vent die heel serieus en leuk met zijn paarden traint.
Ik vond het ook heel leerzaam en pas sommige vanzijn tactieken wel een toe.(zie de waterplas).
Een film met een van zijn paarden is 'Lucky Luke'.
Is er niet ergens een site van hem.?

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frutsel05, knockout1, Mark0919, noordje, sterregoud, SunnyHorse, Vagabondo en 38 bezoekers