Hoe merk je....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Hoe merk je....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 20:23

Hoe merk je of een paard het niet naar zijn zin heeft bij je?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:26

Die is lastig ik ga daar eens over nadenken..............

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:45

Ik ook.......[ waarschijnlijk moet dat even aan mijn fjordje vragen]

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:52

mijn paardjes komen gelijk bij mij en lopen me zowat omver om geknuffeld te worden, krijgen op hun tijd hun eten en zo nu en dan wat extra's, zijn gezond en vrolijk, willen voor mij werken, en zijn niet vals ofzo....ik denk wel dat mijn paarden het naar de zin hebben bij mij...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:25

hzm ik merk het vrij vlug als er iets niet goed is hij mijn beesie gewoon aan zijn gedrag en hou hij uit zijn ogen kijkt.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:33

Paarden reageren allemaal anders. Sommige zijn heel flegmatiek in hun emoties anderen bespringen je zowat. Het ene paard doet alles voor iedereen en het andere paard niets voor iedereen. Dus waneer weet je dat paarden je waarderen of het naar hun zin hebben bij je. dat kanje dus pas weten als je het paard goed kent. Ik zit in een situatie dat ik de paarden niet al te goed zal leren kennen dus ik moet op mijn eigen gevoel afgaan. De meeste paarden reageren vrij goed op me. Ik krijg vaak een stuk rust en vertrouwen van de dieren........Ik weet niet of dat betekend dat hun het naar hun zin hebben met mij of dat ik dat afdwing.

prompter

Berichten: 11089
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:22

Mijn merrie heeft 3 jaar op een stoeterij gestaan en had het daar niet naar haar zin, bleek achteraf. Ze ging daar verschrikkelijk hoesten, terwijl de stal in een van de schoonste gebieden van Nederland stond. De eigenaar vertelde me dat ze chronisch bronchitis had gekregen en licht dampig was geworden. Ik vond het verschrikkelijk, en toen haar veulen was afgespeend heb ik haar weer naar huis gehaald (ze stond een uur rijden van huis, ik ging er alleen in het weekend heen). Na 2 weken op de nieuwe stal, waar ik elke dag weer naar haar toe kon, is ze gestopt met hoesten! Ze is onderzocht door een dierenarts incl. endoscopie, en die kon niets vinden van bronchitis of dampigheid.... ze had een zgn. stresshoest ontwikkeld, omdat ze het daar niet naar haar zin had. Waarschijnlijk te weinig aandacht, en ik maar denken dat ik er goed aan deed om haar in zo'n groene omgeving in een kudde merries te zetten.... We zijn nu 4 jaar verder, mijn paard is nu 17, ze hoest nooit meer en ik rij haar weer elke dag - en elke dag hinnikt ze weer, ook als ik met zadel of tuig aan kom.....