VERHAREN!!!! Wat een ramp!!!!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

VERHAREN!!!! Wat een ramp!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 14:56

Cheyenne had een HELE dikke wintervacht....lekker warm natuurlijk, maar nu begint de ellende.......BOSSEN haar vallen nu uit. Dus tijdens het poetsen plakt alles op mijn kleren en gezicht....JEUK!!!!! Ik ben inmiddels weer begonnen met rosborstelen (dat kan wel weer) en dan haal ik echt kilo's haar eruit. Ik geef nu door de slobber ook wat olie, zodat ze makkelijker door haar vacht heen komt. Hopelijk helpt dat een beetje snel, want er valt niet tegenaan te borstelen


Machie

Berichten: 15954
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:01

neeeee, ik wordt ook HELEMAAL gek van dat haar!! Echt, alles wat ik heb is bruin uitgeslagen, en zit vol haren Boos!

Jij ook sterkte he Lachen

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:01

Ja ik ken het... Dundee is ook een tijdje verschrikkelijk geweest. Dan stond ik haar te poetsen in de gang, en dan kwamen er hele vlokken uit, toen bedacht ik me dat ik dat ook nog eens tussen die vieze stro in de gang uit moest halen, dus eerst de gang geveegd, daarna dundee gepoetst, om vervolgens al het haar op te ruimen, en de gang opnieuw te vegen POEH...

En dan beginnen de beginners lessen, en moeten we helpen met opzadelen. Eerst een witte, daarna een fjord, vervolgens een vos en uiteindelijk nog een zwarte, op het eind als de les begint, heb ik alle kleuren haren aan mijn rijbroek zitten... Tegen de tijd dat ik een uur later zelf moet rijden, is het er nog neit af Frusty

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:04

DC is ook al aan het verharen! Zal weer een zooitje gaan worden om al die wintervacht eruit te krijgen!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:22

Ben blij als de mijne weer wat haren krijgen! Zijn van de winter geschoren. Vanwege het feit dat ze geregeld met deken in de stapmolen staan, hebben ze wat schuurplekken op hun boeg. Onontkoombaar natuurlijk. En eentje is net een muis, zo grijs, terwijl hij oorspronkelijk bruin is....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 15:24

Ja, inderdaad....geschoren paarden zijn ook niet alles. Maar je hebt tenminste geen last van al dat gekriebel.... Knipoog

Nanda
Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:43

Wat dacht je van de combinatie shetlander die buiten staat (= mega dikke vacht) en oud (= slecht uit het haar komen). Ik kam haar vacht nu met een manenkam !? en kom er nauwelijks doorheen. Als ze echt aan het verharen is komt er gemiddeld een 10-literemmer per dag af! In 2002 haalde ik half juni! de laatste winterharen eraf. verharen.... een ramp

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 15:49

Mijn shetlander is gelukkig geschoren, die heeft dus niks te verharen, en mijn tinker verhaard nu wel, maar dankzij de deken maar heel weinig Lachen

Machie

Berichten: 15954
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:27

weet je wat perfect is ::::::

Van die handeborstels dingen

Het is een ding met 2 handvaten en daar tussen een ijzeren ding wat goed buigt. Aan dat ijzeren ding zitten tantjes, grove en fijne.

Ik heb er vandaag maar weer eens een gekocht, en heerlijk. T paard in 10 min geborsteld, en er kwam geen haar meer uit Lovers

(nee, ik maak geen reclame, tenminste zo bedoel ik t niet Haha!)

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:30

Mijn verzorgtinker heeft niet echt een dikke wintervacht, ook al staat hij zonder deken buiten. Hij verhaart al weken, en niet zo'n beetje ook. Volgens de eigenaresse (*Tequila*) duurt dat nog wel tot mei!
Ik ben dus regelmatig helemaal wit. Ik heb mijn fleecetruien al opgeruimd, daar krijg je het helemaal niet meer uit.

Ook bekend als Kim20!

stefanieh
Berichten: 99
Geregistreerd: 22-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:34

Op de een of andere manier hebben al die losse haren ook de neiging om richting je neus te gaan.. Kriebelluuuuh

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:38

Brrr alles kriebelt inderdaad als ik van stal kom! Gelukkig heeft mijn paard een deken op gehad, en dus zit ze niet zo dik in haar vacht. Eigenlijk mag ik dus niet klagen!


Ineke2

Berichten: 33039
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:44

machie schreef:
weet je wat perfect is ::::::

Van die handeborstels dingen

Het is een ding met 2 handvaten en daar tussen een ijzeren ding wat goed buigt. Aan dat ijzeren ding zitten tantjes, grove en fijne.

Ik heb er vandaag maar weer eens een gekocht, en heerlijk. T paard in 10 min geborsteld, en er kwam geen haar meer uit Lovers

(nee, ik maak geen reclame, tenminste zo bedoel ik t niet Haha!)


Ja die heb ik ook
Die van mij is oorspronkelijk bedoelt voor honden, maar dat maakt mij niet uit, werkt perfect!
Is te koop in de dieren speciaal zaak Pling Die van mij kostte 6,50 euro...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Machie

Berichten: 15954
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:46

die van mij ook. Ik heb er zo een met een blauw handvat. Idd, gewoon bij een dierenwinkel gekocht, en t werk perfeckt

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:05

Ik zit al elke dag onder de witte haren van mijn hond, zwarte haren van de katten en mijn paard verhaart ook als een gek, en heeft zowel witte als bruine haren! Ik heb dus 3 verschillende soorten kleuren haar aan mijn kleding zitten. Jeukt als een tierelier!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:26

Wat dacht je van een paar teddyberen op stal....das pas schrikken...!

Jawel....IJslanders....Haha!

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:28

Ik vind dat verharen ook zo verschrikkelijk, vooral mijn zweetdeken zit onder de haren. Krijg ze er zo ook niet weer uit. En bij mijn singel lijkt het wel of het haar erin gegroeid is.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Annabelle

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Spijkenisse en Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:29

Mijn pony's zijn ook aan het verharen en omdat ze al oud zijn komen ze niet zo goed door hun vacht heen, maar met een zweetmes lukt het wel aardig. Haha!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:34

Jaaaa!! een ramp!! je blíjft poetsen!! Nerd

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:37

Ik krijg de haren makkelijk uit m'n deken met zo'n rubberen vloerborstel. Gaan ze vlot mee af! Messchien een idee'tje! Verder is m'n tinker ook ENORM aan het verharen, m'n pony ook, maar haar vacht is minder lang. Die arme paardjes in de natuur moeten afzien die periode! Als ik zie met hoeveel genot m'n twee paarde'kes staan te genieten als ik hun van die kriebelharen verlos ... En bij mij komen ze dan nog 's graag in m'n mond ; die haren ... dus moet meer m'n klep houden in de stal Haha!!

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:04

whahahaa ik vind het geweldig!! dan zie je tenminste dat je m niet voor niets staat te poetsen als je even op de grond kijkt Haha!

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:18

Citaat:
Van die handeborstels dingen
Het is een ding met 2 handvaten en daar tussen een ijzeren ding wat goed buigt. Aan dat ijzeren ding zitten tantjes, grove en fijne.


Dit klinkt als een zweetmes ? Daar zitten ook aan één kant kleine tandjes. Ik gebruik die altijd om de wintervacht te verwijderen, werkt prima.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:20

hmm heb er nog niet echt super veel last van, ook mede doordatik 2 paarden geschoren heb Haha!
Maar die shetlandermerrie van mij Lachen daar moet je niet op gaan zitten, want dan heb je geen rijbroek meer aan, maar een wollenharenbroek *LOL*

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 18:20

Hee, dat klinkt als een goed idee!!!! Ik ga het proberen!

Shannie
Berichten: 5848
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:41

Ik ben dinsdag 2 uur me knol staan poetsen door die haren........

If you can't amaze people with your intelligence.. confuse them with your bullshit Slim


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Exorcizamus, Jossie, MairiMacBran, N_B_N, PowerPoef, SentiBot, sterregoud, Swift, Vagabondo, wend2009 en 41 bezoekers