Nu waarschijnlijk ook vogelpest in poppel...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Nu waarschijnlijk ook vogelpest in poppel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 15:50

De vogelpest is nu waarschijnlijk ook in poppel, het is nog niet zeker, maar dat betekend dus een algeheel vervoersverbod in 10 kilometer afstand. Dat zou dan dus betekenen dat wij niet meer in de bossen mogen rijden. Aangezien onze manege iets van een kilometer van poppel verwijderd is, die staat namelijk in goirle...

Aan de ene kant wel blij, wij rijden elke week met de les in de bossen, wat ik niet echt leuk vind, ik heb zoiets van, wel de bossen in, maar niet elke week, ik wil ook nog gewoon kunnen oefenen. Maar nu dus waarschijlnijk een poos helemaal niet meer de bossen in, dat vind ik dan weer wel jammer..

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:16

Wat is er aan de hand? Heb iets gelezen over de vogelpest maar sinds ik in Amerika woon weet ik er eigenlijk niets van!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 16:34

ER is een vogelpest losgebroken hier in nederland. HEt is hoogstbesmettelijk, en verplaatst zich als het goed is door de lucht... Het begon allemaal in barneveld, maar in tussen zijn bij 10 tallen bedrijven de pest aangetroffen... Ik weet het ook allemaal niet precies, dit is zo ongeveer wat ik weet Boos!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:32

Ja, ik wilde ook een topic starten erover. Ik vind het echt erg voor al die beestjes die nu geruimd worden. Maar het is nog niet zeker, het bedrijf is ernstig verdacht en morgen zou een uitslag komen.

Er is in ieder geval een vervoersverbod in Goirle, oirschot, riel, alphen hilvarenbeek. Maar in Tilburg is het niet verboden.

Waarschijnlijk mogen we wel buiten rijden hoor. Er stond in de krant namelijk dat paarden niet vervoerd mochten worden naar een pluimvee bedrijf en ook niet ervan af.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 18:42

Ja maar wij hebben toch ook kippen rondlopen op de manege

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:48

Tja, die moeten nu even helemaal binnen in een hok zitten.

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 18:58

maar zouden we dan wel weg mogen met de paarden (hoop het niet Haha! )

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:19

De kipjes zijn weg (naar de hemel) heb ik net te horn gerkegen. Zo mogen we wel van het erf af. Zielige kipjes!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 20:37

ja, ik vind het belachelijk, ik rijd natuurlijk liever binnen, je gaat toch niet misschien onnodig 25 kippen dood maken terwijl er nog niks zeker is, alleen omdat je neit van het erg mag! Boos!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

skysari

Berichten: 825
Geregistreerd: 23-08-02
Woonplaats: omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 20:43

nou ik woon in poppel die weg waar die boer vanaf zit daar kijken wij op uit nou heb vandaag en gister gewoon nog paarden etc langs zien komen loopt zelf nog een haan op het veld (in het dorp ) hoe lang die daar nog loopt i dont know maar ik kan je 1 ding zeggen toto nu toe merken wij niks van de vogelpest alles gaat gewoon nog zen oude gangetje
er word alleen geadviseerd alle pluimvee (duiven , kippen,ganzen etc ) binnen te houden gister op de locate tv zender gezien .
maar ik wil jullie wel op de hoogte houden van hoe het hier gaat
gr elene

"Everyone has talent. What is rare is the courage to follow that talent to where ever it might lead."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 21:13

skysari schreef:
nou ik woon in poppel (...) maar ik kan je 1 ding zeggen toto nu toe merken wij niks van de vogelpest alles gaat gewoon nog zen oude gangetje


Dat meen je niet he?! jee waar gaat het met dit land heen, heeft nou niemand door hoe vreselijk besmettelijk het is??? En dan zeg jij dat je er niets van merkt, pff ik heb er geen woorden voor, ben er gewoon pissig om.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 21:43

tja, het is toch ook nog neit honderdprocent zeker dat het in poppel is???

Maar toch vaag inderdaad, thijs(manege egienaar) moest dus kiezen, of kippen slachten? of hij mocht niet meer van eht erf af, zowel niet met paarden als met mest etc...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:24

Bij ons staat het allemaal in de krant enzo en heel het gebied rond Goirle heeft een vervoersverbod maar Poppel was niet gekleurd. Ik weet dus niet hoe jullie het regelen. En je mag wel buiten rijden alleen niet van een pluimvee bedrijf af of ernaartoe. En aangezien de manege daar wel on der viel. VIEL want nu hebben ze geen kipjes meer .

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duhelo, GoogleAdsense, herr_balou, Natascha, NorwayFjord, Poosje81 en 94 bezoekers