Hengstenreclame

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Hengstenreclame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 23:58

De hengstenfolders stromen weer binnen, de hengstenshows overlappen elkaar. Maar wat voor info levert dat nu op.
Wat heb je eraan om alleen maar het beste van een hengst te zien.

Is het alleen voor de fun of ga je echt om een hengst uit te zoeken naar zo'n hengstenshow????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 00:00

Hengstenshows zijn puur voor de fun!
Voor mij wel tenminste, ik vind ze ook eigenlijk behoorlijk laat, ik wil rond januari/februari toch wel mijn keuze hebben vaststaan.


amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 01:07

het is leuk die info, meer ook niet, en de enige hengstenshows die echt interessant zijn zijn degene waar er ook nakomelingen te zien zijn!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-03 01:13

Wouter24 schreef:
het is leuk die info, meer ook niet, en de enige hengstenshows die echt interessant zijn zijn degene waar er ook nakomelingen te zien zijn!!


Goh Wouter dat valt me nu van je tegen dat je op die geselecteerde kinderen valt Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 01:18

er zijn er ook wel is wat nep, maar het geeft een klein beetje een beeld, het is beste is natuurlijk nog steeds de afstamelingskeuring, maar een show waar al die hengsten in uitgestrekte draf de baan doorgaan boeit me niet zo

MarijeR

Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 03:57

Hengstenkeuring en hengstenshows vind ik persoonlijk meer dagen om weer eens bij te kletsen met de mensen die je na het keuringsseizoen niet meer hebt gezien.

De hengsten ga ik aan huis bekijken bij de hengstenhouder. Vaak hebben zij meerdere nakomelingen van hun hengst op stal en die zie ik liever in hun gewone doen dan helemaal klaar gemaakt voor 5 minuten show.
Dat betekend dus idd heel wat km maken als je meerdere hengsten wil bekijken. Maar je krijgt op deze manier veel meer informatie dan de paar regels in een programmaboekje.

Dees

Berichten: 18905
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 10:56

Hengstenshows zijn for fun.
Ik heb bij wijze van spreken een aantal hengsten in het hoofd aan het begin van het seizoen, en zal de hengstshows waar die verschijnen bezoeken. Zien of ik ook een beetje 'verliefd' raak aldaar.

Alhoewel, ik had geen mening over Havidoff totdat ik hem in real life zag tijdens de hengstshow van Post, groningen. Daar liep ook Paganinin, nu aangewezen voor Ermelo. Sindsdien ben ik weldegelijk FAN, wauw, wat een paard. Er liepen meerdere nakomelingen (ook enters en twenters) en die vond ik allemaal gewoon wauw.
Als ik weer eens wil fokken, zal ik hem zeker meenemen in mijn overwegingen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:16

Hoi Sarabande,
Ik kijk elke hengstenfolder in, sommige zijn naar mijn mening geweldig en andere lijken me niets. Ben 2 jaar geleden voor het eerst naar een hengstenhouder geweest bij Houwen in Wansum, omdat ik zoiets had van
Contender of Goodtimes spreekt me aan en daar stond Cantos met iets van beide, was meteen verliefd en ondanks dat het nog een jonge hengst was en je nog niet weet wat en hoe hij doorfokt, hoopte we toch dat het goed zou passen, en gelukkig een plaat van een veulen (het is natuurlijk nog geen 3 jarige maar voorals nog ziet het er goed uit). Vorig jaar naar de Dalhoeve in Wamel voor Sir Corland, staan we daar komt Rhodium binnen, eerlijk was wel zo weg van dat paard en dan met name van het formaat en de bovenlijn, ik had gewoon geen oog meer voor Sir Corland terwijl die zich toch ook goed liet zien. Gevolg de merrie verwacht dit jaar een veulen van Rhodium weer een gok en maar hopen dat we weer geluk hebben. Je ziet dat in mijn geval de folders en shows wel degelijk invloed gehad hebben. Dit jaar laten we de merrie niet opnieuw dekken zo is voorlopig keur en gaat eerst de sport in. Maar ik kijk toch weer uit naar een volgende speurtocht naar wellicht weer een jonge hengst
Groetjes en succes

De wonderen zijn de wereld nog niet uit

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:07

Voor mij is het echt puur voor de fun. Vind hengstenkeuring in Den Bosch veel interessanter omdat ik dan nakomelingen zie.
Vooral de shows waar veel werk van gemaakt word vind ik leuk om naar toe te gaan Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 22:10

Ik vind de shows leuk, maar de echte keuze maak ik daar niet *LOL* Al krijg je wel een beetje een beeld van het paard. Als hij me op een show totaal niet aanspreekt hoef ik geen kilometers te rijden om het beest op stal te zien...Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 12:42

Voor de show (de naam zegt het al natuurlijk), dus voor de fun!@!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 17:40

In IDS staat een pagina met hengstenshows en data. Wie kan die inscannen en hier afdrukken voor de geinteresseerden!!!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:42

Ik ga voor de fun, heb dit jaar toevallig een merrie die al drachtig was toen ik haar kocht. En krijgt een veulen van Polansky dus naar de hengstenshow van Lauw van Vliet ga ik wel in april in Montfoort.
Als ze in de buurt zijn ga ik maar ik rij er niet stad en land voor af.
Als ik een hengstenkeuze moet maken vind ik het interessanter om naar afstammelingenkeuringen te gaan en te kijken wat voor nakomelingen een hengst geeft bij wat voor merrie.

Als mensen weten wie ik ben......ik weet het zelf ook Lachen dus bespaar je een pb.

blup

Berichten: 194
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:42

sarabande schreef:
In IDS staat een pagina met hengstenshows en data. Wie kan die inscannen en hier afdrukken voor de geinteresseerden!!!!


Graag

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 17:57

Fun maar ook voor een keuze.
Hensgten die mij van een plaatje aanspreken wil ik eerst op een hengstenshow zien.
vallen ze dan tegen hoef ik niet naar een hengstenhouder toe.Bovendien kan ik op een hengstenshow of keuring meerdere hengsten tegelijk zien.
Hengstenshow of in de stal het blijft hetzelfde paard.
als paard word hij niet slechter omdat ie niet gewassen en gevlochten is.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-03-03 19:12

Maar wie scant even pag 55 van IDS nr 5 2003 in?????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Feanyth, Ubermetrics en 89 bezoekers