Mijn vermoedens komen uit: Jurga is geen paard, maar een hon

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 18:15

Effe nog een ouder verslag van de dag, maar ik wil het toch nog efkes kwijt!!! En ja, daar heb ik bokt voor...
Eerst wat voorvermoedens: Jurga kan mij heel goed VOLGEN: als ik haar loslaat in de bak en ik ga lopen, volgt ze me perfect. Als ik halthoud, doet zij het precies achter me met haar neusje in mijn rug. Loop ik weg, volgt ze mij... Draai ik om, draait ze met me mee. Maak ik een volte, maakt zij ook een volte. Heel lief. Bij anderen doet ze het gelukkig niet! Ach ja, ze zeggen ook: een hond heeft maar één baas...
Ze REAGEERT OP HAAR NAAM en KOMT als ik haar roep en ze staat in de wei.
Maar vorige week woensdag heb ik slap gelegen van het lachen Haha! Haha! Haha! : ik had rijles dus ik stond voor de stal aan te singelen. Jurga stond dus naast me en een stukje verder stond mijn vader met mijn opa te praten. Mijn vader ging haar dus staan roepen: "Jurga, kom dan...JURga!!!" Jur keek mij eens aan, 'nee, ik mag niet, ze is nog met mij bezig'. Mijn vader nog een keer roepen, maar ze keek mij nog eens aan en bleef weer staan. Ondertussen was ik klaar met aansingelen. Mijn vader riep nog een keer, Jur keek weer naar mij. Ik zei tegen haar: "Ga maar." en gaf haar een duwtje in haar flank. Ze keek naar mij met een blik van 'meen je dat???' Mijn vader riep nog een keer, ik zei weer "Ga maar, Jur" en gaf haar nog een duwtje. Ze keek nog een keer en stapte zo op mijn vader af. Ik stond echt met mijn mond open van verbazing *LOL* Bloos Huh??? Verward Ze stapte dus op mijn vader af die haar meteen ging belonen. Maar ik was zo verbaasd: ze wachtte met wegstappen tot ze toestemming had van mij!!! Ze keek me steeds smekend aan en ging pas toen ze zeker wist dat het mocht van mij...wow, wat was dat een goed gevoel!!! ik heb geen paard, ik heb een hond!!! Gaaf zeg!!! Ik ga haar trainen als hond.. misschien levert dat meer op dan mijn drie B-winstpunten haha. Clown
Maar goed, ik lag nadat ik van de verbazing was bekomen, nog een paar minuten slap van het lachen! Ik had lol en weer een teken erbij: ik heb geen paard, maar een hond! Ach, als ze ook nog eens zo trouw is als een hond! Ik blijf haar in ieder geval wel trouw. Dit was ook een heel goed teken van Jurga's vertrouwen in mij en het feit dat ze mij als leider accepteerd!!! Oh, ik ben er zo blij mee... Veel liefs Ilona en Jurga

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Silvia

Berichten: 3267
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:18

Haha, grappig zeg! Leuk dat je paard je zo vertrouwt. Kan ze ook al apporteren? *LOL*

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:22

maar wie ging ze laatst achterna toen ik er een keer op gereden had???
hahhahahha

sorry vond ik even leuk

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:26

heb je een foto van je kruising hondxpaard? Party!!
Zou wel leuk zijn, grappig verhaaltje

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 18:27

Ja, jij ging richting uitgang, dan wil ze ook wel haha... dan ken ik er nog wel wat... Nou ja, Rens ging ze ook een stukje achterna, totdat ze toch maar besloot naar mij te gaan... Ze is toch trouw aan mij hoor! Nee, ze apporteerd nog niet, mijn vriendin had een pony die zwepen apporteerde haha. Had het weleens willen zien! Maar jammer genoeg is die pony dood, ik heb hem net niet gekend, leerde haar pas later kennen. Jammer. Als zij dan een zweep voor zijn neus hield en ze gooide hem weg, dan ging Hasil hem halen, erg veel lol moet dat geweest zijn!!! Haha! Ilo.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:35

ze kwam ook niet als je riep als ik erop zat!!!!

zit je maar te geinen meid!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 18:38

Nou nou nou, Tallie pest mij!!!! Huilen Huilen Huilen wel waar, ze kwam wel!!! Ze reageert wel op mij als ik haar roep...Boehoe Huilen Maar nee, er staat nog geen foto van mijn kruising hond x paard hier op bokt, weet nog steeds niet hoe ik dat moet doen...Ilona
ps. Ik ben een Koe als het om compu's gaat, weet gelukkig wel hoe bokt werkt gnagna

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:46

als je een scanner hebt en weet hoe die werkt, kan het niet meer fout gaan! Haha!
dus je scant de foto, dumpt hem ergens in de computer dan ga je na: http://www.bokt.nl/forums/upload.php
en dan klik je op bladeren, dan zoeken (in welke map) en 2x klikken op de naam van je plaatje, en dan op het knopje uploaden klikken.
Sorry ik ben geestelijk blond, dus ik weet niet of je het snapt... Knipoog Scheve mond\

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:58

is leuk om jurgatje te pesten *LOL* *LOL*
Ik zie je niet zo vaak dus dan doe ik het hier maar...
Je bent toch wel een schatje hoor.
enne wanneer mag ik jur weer bewonderen op mag dat niet meer Huilen Huilen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 19:02

Okee, ik ga een poging doen tot het plaatsen van een plaatje van mijn kruising haha, bedankt Fonnie! Komt 'ie, dit is Jurga:

[img]../upload/485/hoofd.jpg[/img]

Dit is dus het koppie van mijn Cambridge Cole x Hoogheid stermerrie... Laten we het er maar op houden dat ze qua exterieur een paard is en qua karakter en gedrag een hond...Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:21

mooi paardje zeg!!! En leuk dat ze als een hondje op jou reageert *LOL*

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:30

het is dus gelukt.. Lachen

Wat een leuk paardje
En ze heeft een mooi kolletje, zo recht Lovers
Heb je dr al lang?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 19:55

Errug leuk verhaal Ilona en ook een erg mooi paardje!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-01 21:05

Ja, ze is erg mooi, ik weet er alles van haha. Ja, haar kolletje is supermooi! Ik heb haar nu twee jaar en ik hoop dat ze forever bij me blijft!!! Ik wil haar nooit en te never meer kwijt!!! Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 21:31

ohhh wat een beauty!!!!
nou daar zal jij wel verschrikkelijk trots op zijn zeg!!!!
wooowie !!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 06:15

Jep, ik ben echt supertrots op haar!!! Af en toe kan ik haar wel achter het o zo bekende behang plakken, maar dat valt meestal wel mee, ruzies met Jur ben ik vaak heel snel weer vergeten, omdat ze gewoon onweerstaanbaar is. Nu moet ik wel zeggen dat dit een hele mooie foto van haar is, normaal ziet ze er wat normaler uit hoor! Maar goed, she's my own supermodel! Haha! Deze foto hangt uitvergroot bij ons in de woonkamer, hoe kan het ook anders...? Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 07:54

Haha! Leuk verhaal zeg! Idonja is af en toe zo'n paardhond, als ze zin heeft Haha! Haha! En wat is ie moooooooooooooooooooooooooooi Haha!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-01 16:03

Nu de volgende stap,leren zitten en liggen op commando????

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-01 16:55

Dat is geen onmogelijke opgave hoor, alleen moet ik het dan voor gaan doen en daar word ik zo moe van... Dromen Slapen !!! haha, ik kan het natuurlijk gaan proberen... wie weet schop ik het nog eens ver als paardentrainer!!! Is misschien wel mijn roeping! Ilona

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 11:27

Wat een plaatje zeg!!! Maar ik wil je hond binnenkort wel een keer in 't echt zien *LOL*

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 12:48

lekker ding zeg Kwijl
de mijne is ook net een hondje: hij graaft kuilen, krabt met z'n achterpoot achter z'n oor, geeft pootjes, volgt netjes op commando, kan blijven en ga nog maar even door. Ik vind het wel fijn als een paard zo gehoorzaam is als een hond, want als ie bevoorbeeld met z'n lompe hoeven op m'n tenen staat zeg ik pootje en dan ben ik weer vrij Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 17:23

TUURLIJK MOET JIJ OOK EEN KEER BIJ MIJN HOND KOMEN KIJKEN MAYO!!!!!!!!!!! Haha! Ik kom ook een keer bij jou en Iduna, dusse...
En jep...Jurg kan ook voetjes geven en blijven (als ze daar zin in heeft haha)!!! Greetz van mij!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-01 18:35

hoi......
wat klinkt dat bekend zeg een paard met hondengedragingen.....
Haha! Haha! Haha! Haha!
ik vraag me ook dikwijls af ben je wel een paard Verward Verward Verward Verward Verward Verward
maar iedergeval wel mijn poepie Party!! Party!! Party!!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-01 20:43

Laat ik nou toevallig een hele grote hondenfanaat zijn... Knipoog It doesn't matter to me.... She's my baby...paard of hond... Clown
Ilona en Jurga

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, frutsel05, joyce83, KleinBoefje, marloesxx, xxIsaa en 46 bezoekers