Zadel schuurplekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Zadel schuurplekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-03 20:54

Carolien heeft de laatse tijd schuurplekken van het zadel.
Ik denk dat het komt omdat ze ouder word, en haar rug anders gaat en daardoor het zadel anders gaat liggen... maar nu zie ik dus allemaal kleine haartjes op de plek van het zadel..
Wat kan ik daar het best aan doen?

Gr

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:55

iets eierzalf op zmeren en een bontje kopen?? misshcien helpt dat.. groetjes sabrina het is maar een sugestie

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:09

Er iemand naar laten kijken die er echt verstand van heeft. Het kan zijn dat ze uit haar zadel is gegroeid en voor je het weet heeft ze drukplekken.

haffi

Berichten: 218
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: St.Odiliƫnberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:14

Het zou idd aan het zadel kunnen liggen.
Mijn haf kreeg opeens drukplekken en dat bleek echt aan het zadel te liggen.
Dus dat kan ook gebeurd zijn.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:11

zadelmaker laten komen. Mijn paard kreeg 2 kale plekken van het zadel. zadelmaker heeft gekeken en het zadel moest opgevuld worden. lag hierdoor te los en gleed naar achteren, hierdoor kreeg hij schuurplekken.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:16

yorin schreef:
iets eierzalf op zmeren en een bontje kopen?? misshcien helpt dat.. groetjes sabrina het is maar een sugestie

denk dat je UIerzalf bedoeld Haha!
Ik zou inderdaad even naar je zadel laten kijken, en uierzalf erop kan nooit kwaad bij mijn weten Lachen
Succes ermee!

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:41

Uierzalf op zich kan natuurlijk geen kwaad, aleen moet je het niet gebruiken als je het zadel er op wilt gaan leggen; dan schuift het nog meer Knipoog ! In 99 % van de gevallen worden deze plekken idd door een niet goed passend zadel veroorzaakt Scheve mond !
Ik ben het dus helemaal met Odis eens: zadelmaker laten komen en hem het zadel laten opmeten. (bijvullen !)

yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:33

ja ik ben het er ook mee eens... ik moet mijn zaldel ook laten bij vulllen want yorin krijgt ook al een beetje last vabn schuurplekken...

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 15:49

het is niet dat ze jong is en er uit is gegroeit... maar ze is 18 en word steeds ouder....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:56

Pippy schreef:
het is niet dat ze jong is en er uit is gegroeit... maar ze is 18 en word steeds ouder....


Het niet meer passen van een zadel heeft meestal te maken met het op- en afbouwen van spieren. Ik zou er gewoon een keer een zadelmaker naar laten kijken. Misschien is het met opvullen alleen al opgelost.

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 16:15

Tessebes"]
[quote="Pippy schreef:
het is niet dat ze jong is en er uit is gegroeit... maar ze is 18 en word steeds ouder....


Het niet meer passen van een zadel heeft meestal te maken met het op- en afbouwen van spieren. Ik zou er gewoon een keer een zadelmaker naar laten kijken. Misschien is het met opvullen alleen al opgelost.
[/quote]

Oke zal er eens naar laten kijken Knipoog

Zou trouwens een Gelpad of schuimonderlegger ook helpen?

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:18

Laat eens een zadelmaker naar je zadel+paard kijken, waarschijnlijk zakt haar/zijn rug wat door en past je zadel hierdoor niet meer. Gelpad en schuimonderlegger zijn slechts lapmiddelen voor als je zadel niet past.