Alarmerend telefoontje op het werk...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Alarmerend telefoontje op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 13:12

Werd voor een half uur terug door mijn moeder op het werk gebeld, de hengst was uitgebroken!
Dat lieve schattige hengstje met zijn babyface heeft met die zachte pruillipjes zelf zijn hek opengemaakt... Hoe bijdehand.
Mijn moeder zei dat de hele tuin naar de filistijnen was, ook was hij zo gek als een deur en ze heeft hem uiteindelijk maar de wei ingejaagd waar hij vervolgens ging showen voor de Frieze merrie van de buren...
Dus ook het weiland zou in puin liggen Scheve mond Verder waren alle andere paarden behoorlijk over de zeik in de paddocks.
Toen ik vroeg waarom ze hem niet gewoon terug in de paddock zette werd ze pislink "Ik moest vooral niet denken dat ze een knol die met een grote |u| aan het rondgalopperen was wel even zou gaan pakken, hij moest eruit, verkopen die Ka Uu Tee hengst!".
Duidelijke taal dus *LOL*

Ik heb gelijk mijn werk maar neergelegd en ben als een gek naar huis gescheurt, daar aangekomen stonden alle paarden rustig in de paddocks te trutten, behalve de hengst, die stond op zijn gemakje te grazen.

Dus kon op mijn gemakje eerst de schade opnemen.
Riek mee en wat een mazzel zeg! Een paar flinke hoefafdrukken in het gazon welke ik nog aardig kon camoufleren en een paar diepe gaten tussen de borders, ook die waren met een paar halen weg.
Verder waren alle paarden heel, alleen in de wei lagen een paar losse plagjes.
Ik heb de hengst maar weer uit de wei gehaald, toen pruttelde hij nog wel wat maar was niet lastig.

Totale schade,
4 kuiltjes in het gazon,
3 geknakte sneeuwklokjes,
1 kwartier harken,
van de week een halfuurtje weide slepen,
en een hitsig hengstje Haha!

Godzijdank was onze eigen Frieze merrie net vorige week hengstig geweest en de mijne is drachtig
Anders had het wel eens heel anders kunnen aflopen.


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:14

Wat een skatje niet Haha! Haal ff nieuwe sneeuwklokjes voor je moeder. Voor de schrik Haha!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:15

Haha, gelukkig valt t mee!!

En is je moeder ook een beetje gerustgesteld, of wil ze toch dat de hengst eruit gaat?

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:17

Lekker schatje jouw hengstje, en een moeder die geloof ik wel duidelijk maakt hoe ze over hem denkt *LOL*

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:18

Ja moeders kunnen af en toe ietsiepietsie overdrijven,hihi.
Maar goed,het is gelukkig allemaal goed agelopen.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:18

Jouw moeder kreeg vast een deja vu... Haha!

Gelukkig valt de schade idd mee, maar kan me voorstellen dat je moeder goed kwaad was op die Ka Uu Tee hengst!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:30

beetje lente in zijn bol Haha! als hengst mag je ook nooit ff lol maken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:38

Gun dat beessie ook zijn lolletjes zeg Haha!

Op zoek naar de zon!!!


lieke2
Berichten: 2127
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:45

Geef je moeder een bosje tulpen, voor de geknakte sneeuwklokjes, alhoewel ik me niet kan voorstellen dat daar in deze tijd van het jaar nog veel aan was...

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:51

Castreren??? De volgende keer kan er wel meer schade zijn dan wat je nu hebt gehad??

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:54

Haha, sorry, het is niet leuk, maar je hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt.. *LOL* Haha!

Wat een schurk!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:03

Wij noemen dat altijd Kilo Uniform Tango, internationaal geaccepteerd, alhoewel niet de hele wereld weet wat het betekent.
Goed opsluiten meneer Zachtzoet, doet ie het niet meer Haha!.

Shiloh

Berichten: 19782
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:16

hahaha, wat een drukte om eigenlijk haast niks....

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:26

wat een giller..lig helemaal krom hier Haha!
zie het al helemaal voor me!
gelukkig valt de schade mee

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 14:30

Moeders en rustig blijven, dat valt nog niet altijd mee Knipoog
Toen ik een gat in mijn been had en mijn moeder opbelde, was het eerste dat ze zei dat ik nu meteen van dat paardrijden af moest....
Maar dat valt nu wel mee hoor, ze geeft de paarden alleen geen knuffels meer *LOL*

Denk je dat je moeder nog een aardig woordje over je lieve hengst kan zeggen?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 14:36

Voorlopig gaat MIJN hengst helemaal niet weg Haha!
Of er moet een heel goed bod komen, ook zijn kroonjuwelen mag hij nog even houden, heb nu een touwtje om zijn hek zitten dus dat moet goed komen. Want zoals het er nu uitziet heeft hij van Opa geen springgenen meegekregen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:46

Eleonoor schreef:
Castreren??? De volgende keer kan er wel meer schade zijn dan wat je nu hebt gehad??


Als je hem castreert is het nog steeds een paard hoor, en de sulligste ruin kan zich ineens zo gedragen als ie de kolder krijgt.
Misschien een extra slotje op het hek? (of doe hem een condoom aan, kan ie in ieder geval al geen merries meer bevruchten Haha! )


[edit:] ik zie nu net dat er al een extra touwtje rond (het hek) zit, had het niet goed gelezen Nerd [edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 15:53

*LOL* *LOL* *LOL* Hahaha ik zie het al helemaal voor me, moeders zwaar over de zeik, Sjuim rustig vanachter het bureau "waarom zet je 'm niet effe terug in de paddock dan" hahaha en dan die omschrijving van je moeders gescheld.... *ligt nu onder bureau* *LOL* *LOL* *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:27

hihi ik zie het al helemaal voor me.
Een moeder flink link aan de telefoon terwijl meneer gewoon heerlijk van zijn vrijheid aan het genieten is. Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:28

Zo'n knuffel en dan toch zulke streken..... Haha! De schadebeperking is gewoon te danken aan het feit dat hij van die poezelige voetjes heeft. Zeg dat maar tegen je moeder; als het die Mennelt was geweest hadden er kraters in de tuin en de wei gezeten .
Sjuimpje schreef:
......heeft hij van Opa geen springgenen meegekregen.


Uhm.... wat deed hij hier dan?
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=52068&highlight=hengst Zou het toch stiekem een beetje zijn vererft?

Snuitmans (B+14, pr 205) (L1+2)

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:40

Sjuimpje schreef:
Voorlopig gaat MIJN hengst helemaal niet weg Haha!
Of er moet een heel goed bod komen, ook zijn kroonjuwelen mag hij nog even houden, heb nu een touwtje om zijn hek zitten dus dat moet goed komen. Want zoals het er nu uitziet heeft hij van Opa geen springgenen meegekregen.


Tja een touwtje om het hek, is dat wel genoeg Verward. Ik ken een paardje die echt alles open krijgt. Hekken, stallen, touwen enz enz. Echt alles wat vast zit maakt hij los (ook al doe je er een master knoop in Verward).
Gelukkig heeft je hengst niet teveel schade aangericht, het kon heel anders lopen . Wel een super verhaal Haha! Haha!

Winnowill VTH (v. Numero Uno) naar de Hengstenkeuring??!!!


Paardenkracht: Het buitengewone vermogen van een paard om de mens op te beuren.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:55

Citaat:
Ik moest vooral niet denken dat ze een knol die met een grote |u| aan het rondgalopperen was
Haha!

Hahaha, wat ontzettend melig zeg, vooral omdat de schade zo immens 'groot'is... Knipoog

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 16:59

Haha, ik zie je moeder al staan.. en jou ook lekker droog zeg..
Nou ja het valt mee, maar blijf van het gazon af!!! Dat had ik gelijk al door toen ik bij jullie was..haha

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 17:22

Hahaha, jij, hij heeft al eerder een uitstapje gemaakt, maar dat hek was gelukkig niet zo hoog als deze Haha!
Gelukkig is Mennelt voor een paar maanden terug uitgebroken, de kraters die hij heeft achtergelaten vallen in het niet bij die paar kuiltjes van mijn vriendje Lovers

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 17:46

Wat heb je het geweldig verwoord. Gewoon leuk om te lezen. Alleen wel een beetje rot voor jullie.
Ben blij dat je moeder hem de wei in gejaagd heeft. Ik geloof dat mijn moeder de deur op slot zou doen en binnen zou blijven zitten als er een paard op hoge poten door de tuin baggert.

Dat wordt wel diep in de buidel tasten voor de schade die hij heeft aangericht. Sneeuwklokjes kosten toch als gauw een paar centen. Haha!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7ofhearts, Lente, Maaike_Ma, MairiMacBran, Molfre, StefanieT, Vagabondo en 124 bezoekers