Pony bijt hoe goed te reageren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Pony bijt hoe goed te reageren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 21:48

Ja ik weet t er zijn al aardig wat topics hierover geweest maar mijn probleem wordt niet echt beschreven.

Mijn Haflinger ruin van ruim 2 is ontzettend happerig.
Hij probeerd af en toe te bijten.
Nu helpt een flinke mep geven echt niet..
Ik denk dat wanneer hij bijt ik er ook niet bij nadenk om terug te bijten ofzo... maar wanneer mag je nu terug bijten?
Wanneer hij dus alleen al hapt of wanneer hij echt een keer bijt?

Wat te doen? Verward

Tis best een problematisch iets omdat ik bang ben dat hij het blijft doen..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten


yorin

Berichten: 2279
Geregistreerd: 06-02-02
Woonplaats: Almelo :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 21:52

als je pony begint met happen dan moet je echt wel terug happen hoor ik had ook een pobny die echt beet die heb ik gewoon een rauw ei op zijn voorhoofd kappot geslagen en toen heeft ze het nooit weer gedaan mayby moet je dat eens proberen.. groetjes sabrina..

- en - is + uit iets negatiefs kun je altijd iets positiefs halen! :)
Nieuwe aanwinst! :D

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:18

Ik straf ook altijd. Ik geef ze of een tik voor de neus of ik knijp ze. Consequent zijn iig!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:26

Tip :

Mocht je hem uit de hand voeren....misschien een idee om hiermee te stoppen....Ook alle lekkere hapjes die je evt. in je jaszak hebt zitten eruit halen...

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:40

mijn vorige paard heeft het één keer in zijn hoofd gehaald om mij te bijten Boos! ,
ik beet hem meteen terug in zijn neus (lip) hij heeft heel raar staan kijken maar heeft mij nooit meer gebeten..... Haha!

.....

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 22:47

Les_Fjal schreef:
Tip :

Mocht je hem uit de hand voeren....misschien een idee om hiermee te stoppen....Ook alle lekkere hapjes die je evt. in je jaszak hebt zitten eruit halen...


Ik geef hem vrijwel nooit iets uit m'n hand..En snoepjes heb ik ook nooit in m'n jas zakken zitten.
Ik ga toch maar eens overwegen om hem terug te bijten.
Maar op mijn daadwerkelijke vraag is nog steeds geen antwoord gegeven.
Iedereen heeft het wel over het trug bijten, maar wanneer bijt je nu terug?
Wanneer hij daadwerlijk een hap uit je neemt of wanneer hij alleen maar een poging doet tot of wanneer hij continu hapt maar je niet raakt..

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

SuperQuinta

Berichten: 1484
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 22:59

Angelique18 schreef:
Maar op mijn daadwerkelijke vraag is nog steeds geen antwoord gegeven.
Iedereen heeft het wel over het trug bijten, maar wanneer bijt je nu terug?
Wanneer hij daadwerlijk een hap uit je neemt of wanneer hij alleen maar een poging doet tot of wanneer hij continu hapt maar je niet raakt..


ik denk pas als hij je echt raakt, als hij je echt bijt dus.

en als hij happogingen doet gewoon met je stem ofzo,
pas op!!!! of iets dergelijks tegen hem roepen.

.....

Aragorn

Berichten: 86
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 23:27

Je kan inderdaad een keertje 'terugbijten' door met je vingertoppen zijn lip te pakken cq erin te knijpen. Tis effe gemeen maar ze snappen het wel. Je moet wel flitsend snel zijn want als het een echte happer is pakt tie jou direct. Ik zou dit alleen doen als tie je echt hapt. Inderdaad consequent zijn en veel geduld hebben want ze kunnen het lang vol houden.

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 01:20

Wat je beter kunt doen is een velletje in zijn hals pakken met je nagels en dit omdraaien, zelfde effect als bijten.
Ik zou hem ook straffen als hij naar je hapt, dreigen ook niet accepteren. Desnoods straf je het happen alleen met je stem of met een tikje af, het echte bijten wel streng aanpakken. En idd heel consequent zijn.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:28

hmmm bekend....Neem een zweepje mee overal naar toe zodra hij iets doet "tik"op zijn neus ,maar doe het zo dat ie denkt dat t noet van jou kwam maar dat ie het zich zelf aan doet... Bij ry heeft t een poosje geholpen.. maar ach ik ben een muts met een doos suikerklontjes in mijn zak dus lok t zelf uit... Schijnheilig

TiPe

Berichten: 48
Geregistreerd: 08-03-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:29

Waarom bijt ie ? Wat zou kunnen helpen is snel omdraaien en naar achteren trappen. Paarden kunnen niet naar voren schoppen, slaan of knjipen.. dus is omdraaien en naar achteren trappen een voor het paard logische en duidelijke manier om te laten weten dat je het er niet mee eens bent.. Maar eerst eens goed nagaan WAAROM hij wil bijten.. niet zomaar meteen gaan slaan.. als ie bijt om aandacht te krijgen krijgt ie het als je slaat.. negatieve aandacht is ook aandacht... dus dan is negeren beter... niet praten (ook aandacht).

Pecos Bill was the best, The best in the West.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:34

Mijn pony beet eerst ook, toen zei ik steeds "nee"of "eey!" ofiets, en als hij het daarna nog een keer deed een mep geven.
Als hij nu iets verkeerds doet hoef ik alleen maar "nee" ofzo te zeggen, iig iets op die toon en houd hij er bijna altijd mee op.
Verder voer ik hem vaak uit de hand en speel ook vaak met hem met z'n mond(hoe zeg je dat Verward) maar hij weet wel dat hij alleen dan mag happen, verder doet hij het vrijwel nooit meer.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 12:39

Gewoon een knal van een mep verkopen (niet op het hoofd als het enigsinds mogelijk is)!!!!! M'n hengst probeerde het ook ... gewoon een loeiharde knal verkocht en héél luid Néééééééééééé erbij! Hij probeerde het nog, maar met een "ey ey ey" wist hij meteen weer wat de gevolgen zouden zijn! Ik grijp in als ze al proberen ... ik ben geen volger die ze kunnen testen, ik ben hun baas, hun leider, en ze moeten respect voor mij tonen! Nu is hij begonnen met duwen met z'n hoofd ... dus opnieuw iets om af te leren ... zo blijven paardenbaasjes bezig hé!


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:38

Bud heeft ook zo'n periode gehad, en pas geleden wéér. Ik geef hem gewoon een beuk, en als het echt te gek voor een flinke schop onder zijn buik. Hij heeft me een keer tijdens het voetjeskrabben in mijn kop proberen te bijten (opzich wel komisch *LOL*), maar ik heb hem toen zo'n harde schop gegeven dat hij wel 10 cm hoger stond. Klinkt heel zielig, maar hij heeft had het tot 2 keer toe (jong paard, blijft proberen) snel doorgehad!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 18:48

Debo schreef:
hmmm bekend....Neem een zweepje mee overal naar toe zodra hij iets doet "tik"op zijn neus ,maar doe het zo dat ie denkt dat t noet van jou kwam maar dat ie het zich zelf aan doet... Bij ry heeft t een poosje geholpen.. maar ach ik ben een muts met een doos suikerklontjes in mijn zak dus lok t zelf uit... Schijnheilig


hahaha ja die suikerklontjes vond t wel grappig Haha! hehehe...
Maar Ry is wel erg enthousiast moet ik zeggen hoor!
Dat wil ik dus juist voorkomen met Kasper.


Ik weet niet meer wie het vroeg maar hoe het komt?
Ik heb echt geen idee... Zou inderdaad denken dat hij aandacht wil!

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:39

Hoi,

Wat een manieren worden hier genoemd om een paard het bijten af te leren zeg!!! Ik las dat iemand zei een zweepje meenemen...Nou dat zal ik dus nooit doen!! Dan wordt je paard straks ook nog bang voor je. En over dat terug bijten ik heb mensen er wel eens vaker over geghoord en het schijnt ook te helpen alleen ik zelf zou het nooit doen !! Ik denk dat een tik over zijn neus of even roepen van HE ! en dan vervolgens weg lopen het beste is. Wanneer je weer terug komt,weer aardig tegen hem doen wanneer hij bijt He en een tikje en weer weg lopen. Of dit bij jou paard helpt weet ik niet, dit is hoe ik er over denk.

p.s. Ik las dat iemand zei dat een paard niet vooruit kan schoppen, slaan, maar dat kan een paard zeker wel. Nooit voor een vreemd paard gaan staan. Heb ik ervaring mee...En zo,n voorbeen komt hard aan!!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:40

ik gaf hem meteen een doodsschop!! ( ok niet echt vriendlijk maar hij denkt ook niet aan jou als hij bijt!!!!!!!!!!!!!!)

When love is a drug, then let me be your dealer!

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:50

offspring schreef:
ik gaf hem meteen een doodsschop!! ( ok niet echt vriendlijk maar hij denkt ook niet aan jou als hij bijt!!!!!!!!!!!!!!)


Tjah dat is ook een manier....maarja of dat nou de juiste is Verward Ik ben er in elk geval geen voorstander van

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 20:59

Meryl"]
[quote="offspring schreef:
ik gaf hem meteen een doodsschop!! ( ok niet echt vriendlijk maar hij denkt ook niet aan jou als hij bijt!!!!!!!!!!!!!!)


Tjah dat is ook een manier....maarja of dat nou de juiste is Verward Ik ben er in elk geval geen voorstander van
[/quote]

denk het wel hoor, zijn kuddeleider zou het ook zo doen.......... een paard/pony die bijt krijgt van mij op zijn sodemieter..... klaar!

loveyaliefie
Berichten: 283
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:06

[quote="TiPe"]Waarom bijt ie ? ]

het is misschien idd handig om daar eerst achter te komen want misschien ligt het wel aan jou ipv aan het paard. en wat veel mensen vergeten is dat paarden elkaar met hun tanden begroeten dit is niet om bedoeld om egt bijten goed te keuren maar een beetje knabbelen aan je jas kan dus als begroeting zijn. kijk naar de oorzaak en probeer daar wat aan te doen

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:12

yorin schreef:
had ook een pobny die echt beet die heb ik gewoon een rauw ei op zijn voorhoofd kappot geslagen en toen heeft ze het nooit weer gedaan mayby moet je dat eens proberen.. groetjes sabrina..


Hhahahaha Haha! , meen je dat Haha! .Dan was die pony toch vuil van dat ei en dan nog op ze koppie Haha! .Hoe kom je erbij om een rauw ei op zijn voorhoofd kapot te slagen als ik vragen mag Lachen ???
Dit is niet aanvallend bedoelt maar vond het een beetje grappig Lachen.

Meryl

Berichten: 2435
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tolbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:12

gijsenkim"]
[quote="Meryl"][quote="offspring schreef:
ik gaf hem meteen een doodsschop!! ( ok niet echt vriendlijk maar hij denkt ook niet aan jou als hij bijt!!!!!!!!!!!!!!)


Tjah dat is ook een manier....maarja of dat nou de juiste is Verward Ik ben er in elk geval geen voorstander van
[/quote]

denk het wel hoor, zijn kuddeleider zou het ook zo doen.......... een paard/pony die bijt krijgt van mij op zijn sodemieter..... klaar!
[/quote]

Eehm sorry hoor maar moet iedereen het nu met jou eens zijn??
Citaat:
...klaar!
Iedereen heeft zijn eigen manier om een paard te straffen, ik ben het met velen alleen niet eens dat is mijn mening. En tussen op z,n sodemieter en geven en op z,n sodemieter geven zit nog al een verschil

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:14

Sorrie je hebt gelijk. Ik bedoelde dat er voor mij geen andere manier is dan een paard/pony streng te straffen als ie het in zijn/haar koppie haalt om mij te bijten (knabbelen is iets anders, onder bijten versta ik tanden in mijn lijf) Ik werk ook met jonge dieren en hengsten en daar kan je dit gedrag niet bij tolereren snappie.... was niet zo bedoeld

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 21:18

Ik heb geen vaste methode,
het is eerder raken waar ik hem raken kan en met wat ik op dat moment in mijn handen heb.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 22:16

Tiko heeft ook een tijdje gehapt, wij beten hem dan terug door in zijn (onder)lip te knijpen. Als hij echt bijt, zou ik wle een keer echt goed boos worden.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers