21 jaar en kopen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

21 jaar en kopen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-03 01:30

Hoi hoi,

Ik heb een super huis aangeboden gekregen! 3 verdiepingen 4 slaapkamers, mooie tuin met schuur, nette keuken etc. Gewoon helemaal compleet!
Het is het huis van de vriend van mijn moeder. Hij gaat met zijn kinderen bij haar intrekken. Mijn ouders zijn pas it elkaar en mijn vader moet nog uitgekocht worden. Ik hoop echt dat het bedrag voor mijn vader niet té hoog is want dan gaat het door!!!!

Ik woon nu in een huurwoning. Alleen een beetje een rare. Ik heb geen badkamer, berging en tuin. Ik betaal flink veel huur.

Nu zijn mijn vriend en ik in dubio (eigenlijk zijn we er al uit we gaan ervoor) maar ik ben pas 21 jaar, mijn vriend ook trouwens.

Wij zijn allebei opgegroeid in Houten, voelen ons er helemaal thuis en willen er het liefst weer wonen.

Maandag een afspraak bij dé Hypotheker en de Rabobank voor offertes. Ik ben helemaal zenuwachtig hiervoor!!

Oh duim allemaal voor me dat alles goed gaat en we voor een (veel te) lage prijs dit geweldige huis kunnen kopen!!

Masja Party!!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 02:45

Het is dus een huis in Houten? Gaaf joh! Klinkt goed! En waarom niet? Je bent er al zo lang mee bezig. Ik ga heel hard voor jullie duimen Knipoog

Heb je nog een kamertje over???? Tong uitsteken

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 03:26

Zo'n kans meteen aangrijpen. 21 jaar is niet te jong, sterker nog, laat je door je leeftijd niet tegenhouden. Wat kan je gebeuren ?
Wel heeeeel goede afspraken maken met je vriend en dat alles op papier zetten. Liefst notarieel. Ga er daarbij niet vanuit dat jullie eeuwig bij elkaar blijven ook al ben je dat nu van plan. Gewoon met het ergste rekening houden, oftewel prive en zakelijk even gescheiden houden.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 08:46

Wat ontzettend leuk. Als jij vind dat je er klaar voor bent moet je het gewoon doen. Nu heb je een kans....
Veel succes bij de bank en de hypotheker!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:26

je weet hoe ik erover denk!
ga ervoor
en informeren kan al helemaal geen kwaad!
ik duim voor je meisje!

dreumesje

Berichten: 367
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 10:28

zal duimen dat het gaat lukken, gaaf hoor.
je niet belemmert voeln door je leeftijd hoor, gewoon doen!!!!!!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:12

DOen! is een goede investering. Als ik op mijn 21e een huis had kunnen kopen had ik nu zoveel meer mogelijkheden gehad dan dat ik nu heb!

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 11:21

Ik heb zelfs op mijn 20e een huis gekocht, al is mijn vriend wel een paar jaar ouder. Als je zeker bent van je relatie, grijpen die kans, die komt echt niet nog een keer.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:45

Inderdaad, als je op zo'n jonge leeftijd al een huis zo goedkoop kan krijgen, ver onder de prijs wat het waard is, moet je er zeker voor gaan! Dat is tenminste als je alles financieel goed rond kan krijgen.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:49

ik heb vorig jaar samen met mijn vriend een huis gekocht. we waren toen allebei 22. dus het is echt niet te jong hoor. volgens mij kan je tegenwoordig beter kopen dan huren!
succes ermee!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 13:54

Als het financieel haalbaar is DOEN!!
Veel succes

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:06

Ik sluit mij aan bij Meys. Doen hoor, zo'n kans krijg je nooit weer. Zeker niet als je het voor een relatief laag bedrag (in verhouding tot de huidige marktwaarde) zou kunnen kopen. En wie weet in de toekomst? Niemand kan helemaal zeker in de toekomst kijken. Je kan beter kopen dan huren tegenwoordig lijkt wel.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:22

Ja ik zou het ook doen hoor! Is toch harstikke lekker, je eigen huisje. En 21 is toch een mooie leeftijd en wat Myke al zegt voor je toekomst is het ook lekker om alvast een groter huis te hebben.

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-03 19:26

das niet ver hier vandaan Lachen
kopen !
suc6 ermee

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 18:39

Wouw wat een gave reacties allemaal. Op het werk doen ze wat negatief. Van dat ik er heus geen hypotheek voor kan krijgen enzo. Maar via internet heb ik uitgerekend dat als ik 40.000 euro meer leen (internet is nl. altijd erg positief) ik het nog kan betalen. Daar geloven ze niets van. Ik ben blij dat jullie wel allemaal mijn idee steunen! Echt het is zo'n mooi huis. Ik heb de plattegrond via e-mail ook nog eens binnen gehad! Ik ben er echt helemaal verliefd op!!

Mayo! Je nijn kan zeker komen Tong uitsteken Misschien mag jij dan ook wel mee! Haha

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:09

ik vind ook, gewoon lekker grijpen die kans! Als jij je er goed bij voelt, dan waarom niet....

Veel succes met het kopen!!!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:18

Als jullie het allebei financieel kunnen bolwerken en je kunt nog een gewoon leventje leiden zou ik het doen.
Maar ik zou wel rekening houden met dat één van de twee om wat voor reden dan ook uit kan vallen qua financiën en dat je dan toch nog er kunt blijven wonen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:24

Als het gewoon financieel haalbaar is moet je het doen!!!
Hou er wel rekening mee dat je het misschien ook (als het bijvoorbeeld uit zou raken met je vriend) de hypotheek alleen op zal moeten hoesten.
Ik heb ook een huis gekocht toen in 22 was.
Kopen is het begin van steeds beter wonen, huren is geld weggooien.
O ja, en wat ze op je werk zeggen moet je gewoon negeren. Als ze maar braaf een handtekeningetje zetten onder de werkgeververklaring. Ik weet niet wat voor contract je hebt? Je moet er vanuit gaan dat je 4x je bruto jaarsalaris aan hypotheek kan krijgen. (bruto maandsalaris x 12 x 1,08 x 4)
Succes!

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 22:06

Thanx!

Morgen wordt het huis getaxeerd!! Oh ik kan niet wachten... Maandag naar de hypotheker....

Afbeelding

Het is het huis naast de hoek (ja sorry heb m niet grdaaid....) Bloos

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 23:26

Citaat:
Op het werk doen ze wat negatief. Van dat ik er heus geen hypotheek voor kan krijgen enzo.

Niks van aantrekken, wij dachten dat we ook nooit een hypotheek konden krijgen omdat alleen mijn vriend werkt (ik zit in de wao) maar het is toch gelukt en hebben een leuk huisje.

Veel succes!!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 00:18

Als je het financieel kan bolwerken zeker doen! Als je zeker bent van de relatie van jou en je vriend... Alleen 1 tip weet niet of jullie ooit kinderen willen of als er 1 iemand uitvalt met werken (ziekte weet ik veel wat) moet het wel betaalbaar blijven, maar dnek dat jullie daar vast wel aan gedacht hebben. Je leeftijnd maakt niks uit je hoort dat er hier meer bokkers zijn die op zo'n leeftijd een huis hebben gekocht!
Heel veel succes er mee!!! en laat wel even waten wat het geworden is!!!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 11:20

Gewoon doen hoor....

Ik was 19 toen ik met m'n vriend een huis kocht. Lachen

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 14:43

Essie schreef:
Als je het financieel kan bolwerken zeker doen! Als je zeker bent van de relatie van jou en je vriend... Alleen 1 tip weet niet of jullie ooit kinderen willen of als er 1 iemand uitvalt met werken (ziekte weet ik veel wat) moet het wel betaalbaar blijven, maar dnek dat jullie daar vast wel aan gedacht hebben. Je leeftijnd maakt niks uit je hoort dat er hier meer bokkers zijn die op zo'n leeftijd een huis hebben gekocht!
Heel veel succes er mee!!! en laat wel even waten wat het geworden is!!!


De beschermingshypotheek van de rabobank!daar verzeker je overlijden en arbeidsongeschiktheid ook mee. Hebben wij ook genomen.
Als de bank het wil lenen en je kunt het betalen dan zou ik het doen leeftijd speelt geen rol.
21+30 dan ben je 51 en heb je je hypotheek afgelost!!!!!!! *LOL*

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-03 23:38

Wat een prachtige kans zeg !
Als je het financieel rond kunt krijgen en je staat er allebei volledig achter (ik heb zo'n vermoeden dat het wel goed zit Knipoog ) zou ik het zeker doen.
Laat je collega's maar lekker l*llen Knipoog

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-03 11:32

Haha, nou dank jullie wel Haha!

Ik heb maandag morgen een afspraak bij Dé Hypotheker, en 's middags bij de Rabobank. Ik laat jullie meteen weten hoe het is gegaan Haha!

Masja