goed stroomdraad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 09:22

Wij hadden dus van dat lint, van 1,5 cm., maar dat heeft Mickey met haar kont gewoon aan flarden geschuurd, terwijl er stroom op stond!
Nu moet ik dus nieuw spul kopen, liefst niet al te duur. Wie heeft er tips? En kan ik het beste draad of koord nemen, of breed lint?


black jack
Berichten: 41
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:40

wat raar dat ie er dan niks van voelt, in iedergevalwel weer stroomdraad nemen wat het beste is kun je beter even in de ruitersportzaken vragen want natuurlijk gaat het er ook om wat voor soort materiaal het is.en het stroom zou ik ook hoger zetten(wel opassen) maar anders is er geen oplossing.
Cool ik hoop dat je hier wat aan hebt, en hoop dat het dan ook echt werkt.

Misty is the BEST

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 09:46

Kom je weleens in de welkoop ?
Die zit in groningen en hoogezand, in assen denk ik trouwens ook wel, daar hebben ze ook heel veel soorten stroomdraad en kunnen ze je vast ook wel uitleggen wat het beste is voor paarden.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 10:36


DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 14:00

Cody: je addy werkt niet, moet je eerst 'lid' van worden.
Maaike: kijk in een Welkoop winkel eens naar een spanninstester, zodat je kunt zien of er (genoeg) stroom op staat.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 14:40

Klopt Sugarmiss, je kunt wel rondkijken maar om te bestellen moet je je aanmelden. Ook logisch, want ze hebben natuurlijk je adresgegevens enzo nodig.
Goed spul hoor, bij ons *LOL* Beetje reclame mag toch wel? Je kunt in ieder geval de produktbeschrijvingen lezen en zo het verschil opmaken tussen de verschillende soorten cord, lint en schrikdraad.
BTW zijn de produkten niet netjes ingevoerd? (heb IK gedaan Schijnheilig )

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 17:11

Wij hebben ook van dat soort lint (?) van 1.5cm breed. Vorige week zijn de paarden er ook doorheen gegaan, de stroom was er even af. Doorgaans gaat het heel goed en hebben ze echt ontzag voor dat draadje. Gewoon een flinke dosis stroom erop zetten. Hoeveel wij erop hebben weet ik niet, maar het wel genoeg om de paardjes en een kudde wilde koeien tegen te houden en dan moet er dus wel een hoop opstaan. Je hebt ook van dat brede band, van een cm of 4 a 5. Dat lijkt me wel wat. Lekker breed, dus goed zichtbaar.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-01 17:48

wij hebben onder breed lint en bovenaan een koord
het koord staat het meeste stroom op.. vandaag gemerkt want laura raakte het aan, ze moest schreeuwen en voelde het nog in haar benen en ze had het naar haar gevoel niet of nauwelijks aangeraakt.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-01 18:14

Bedankt voor de reacties. Ik ga maandag naar de ACM (= welkoop/boerenbond) en mij daar laten voorlichten. Maar ik wil alvast van te voren wat ervaringen horen, want bij een winkel probeert men toch vrij vaak je het duurste aan te smeren, wat mischien niet eens het beste is. Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:22

Met al het schrikdraad is niks mis, alleen het ligt er net aan waarvoor je het gebruikt. Het is hetzelfde als met prikkeldraad. Het is een prima afrastering, alleen niet voor paarden.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 20:23

Ben je zeker dat de stroom werkt? Een goede aarding?
Heeft je paard geen andere plaats om te schhuren en heeft hij zomereczeem? Als zijn aan de schrikdraad schuurt zal de jeuk wel heel erg geweest zijn. Denk eens na wanneer jij je ervan zou kunnen overtuigen om de stroomdraad langdurig aan te raken. Als hij zo'n jeuk heeft kan je misschien zorgen voor een paardvriendelijke schuurpaal (één met een mat rond of iets wat geen pijn kan doen, maar wel de jeuk ietsje verlicht)

Gallagher is het beste (volgens mij toch) !!!!!!!Hé, Cody, ik wist niet dat je daarbij werkte?

corinep

Berichten: 2579
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 20:33

Wat ook werkt denk ik zijn een soort strikjes van aluminium folie eraan maken om de zoveel centimeter. Volgens mij zijn ze daar een beetje bang van en ze zien het in ieder geval beter. Zoiets dus:
------8------8------8------8------8------
------8------8------8------8------8------
------8------8------8------8------8------
Zo ziet je hek er dan ongeveer uit waarschijnlijk.


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 20:45

Wij hadden eerst onder en boven van dat brede lint, maar aangezien het jongste paard (jawel Toutie!!) iedere keer ontsnapte (ondanks de stroom) hebben we het onderste lint vervagen door metaaldraad. Erg onhandig te buigen en strak te zetten, maar als het dan eenmaal staat dan blijft het ook! Ook de stroom wordt prima geleidt heel wat beter dan dat lint! En vlogens mij is het ook voordeliger ook!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 21:53

Ja visje, ik werk echt bij e-farm *LOL*
Voor een kijkje achter de schermen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?topic=10551&forum=10 Knipoog <br>

Dat metaaldraad geleid inderdaad goed, heb er een keer een enorme dreun van gehad, zo erg heb ik dat bij stroomdraad nog nooit gevoeld. Moest echt even bijkomen toen Party!!

_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-07-21 23:06 ]</font>

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 21:56

Wij hebben gewoon van dat draad, en op dezelfde hoogte zit dat witte band, dat ze weten dat daar die draad zit, snappie? Op het wiite band staat geen stroom, maar op de draad zelf wel, werkt perfect Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers