Ik sta vandaag in de krant :))

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Ik sta vandaag in de krant :))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 17:24

Wij hebben de krant thuis zelf niet, dus toen ik op school kwam werd er heel hard geroepen dat we in de krant stonden Haha!
(De foto is een kopie van een kopie dus een beetje donker, sorry daarvoor...)
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/krant(1).jpg[/img]
Scholieren Scheldemond en Nehalennia gaan weddenschap aan met CO-uitstoot
door Anita Janse

VLISSINGEN - In de kamer van het college van B en W in Vlissingen was het gisteren ongewoon rumoerig. Scholieren van Scheldemond en wethouder L. Poppe-de Looff (Milieu) zetten hun handtekening onder een weddenschap. De leerlingen wedden binnen twee maanden de uitstoot van CO met acht procent te kunnen verminderen in hun eigen omgeving.


,,Dat wordt iets korter douchen jongens``, waarschuwt de wethouder de enthousiaste groep scholieren rondom haar. De leerlingen van Scheldemond laten zich niet van de wijs brengen en gaan de uitdaging aan. Voor 1 mei willen zij bewijzen de uitstoot van CO in hun omgeving met acht procent te kunnen verminderen. De actie slaat op het Kyoto-verdrag van 1997, waarin verschillende landen met elkaar de afspraak maakten om de uitstoot van CO met acht procent terug te dringen. Tot op heden hebben regeringen nog niet veel ondernomen om hun woorden in daden om te zetten. Daarom gaan de jongeren zelf aan de slag.
In Zeeland heeft de actie een extra dimensie, omdat door de klimaatverandering de zeespiegel stijgt. De leerlingen willen geen natte voeten krijgen en laten daarom zelf het goede voorbeeld zien. Ze proberen aan de hand van een boekje vol bespaartips thuis en op school energie te besparen. Zo wordt de verwarming een graadje lager gezet, gaan de lichten op tijd uit en er gaat een brief richting de directie van de school met het verzoek om groene stroom. Leerlingen mogen zelf projecten verzinnen om hun doel te halen.
De actie draagt de naam `The Bet` en is een initiatief van de Zeeuwse Milieufederatie in samenwerking met Jongeren Milieu Actief. Dit project begon gisteren ook op de Nehalennia Scholengemeenschap en de Christelijke Scholengemeenschap Walcheren (CSW) in Middelburg. In totaal doen zo`n 290 Zeeuwse leerlingen mee.
Ellen Canters van Scheldemond gaat het de komende maanden zuiniger aan doen. ,,Bij ons thuis staan ze ontzettend lang onder de douche. Ik heb gezegd dat het best een beetje korter kan. Het zal niet altijd makkelijk zijn om mijn broer en zus te overtuigen, maar mijn ouders staan gelukkig achter de actie.``
Waar gewed wordt, is ook een inzet nodig. De gemeente Vlissingen beloofde de jongelui een milieuvriendelijk dagje uit als zij hun plannen kunnen waarmaken. Mochten de leerlingen onverhoopt verliezen, dan gaan zij als tegenprestatie een dag bomen planten of zwerfvuil opruimen. De Middelburgse scholen willen zonnepanelen als zij de weddenschap winnen. Voor beide scholen is een budget beschikbaar gesteld door de gemeente. De stichting Zeeuwind is bereid een handje te helpen om het doel te verwezenlijken.

bron: http://www.pzc.nl

Milieubewust ben ik hè? Haha!
Btw: raad eens wie ik ben *LOL*

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...


LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:42

De 2e van links op de bovenste rij?? Verward

*geen onderschrift*

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 17:44

Bijna...

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 17:44

De tweede of de derde van links op de bovenste rij.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 17:48

Mikkie schreef:
De tweede of de derde van links op de bovenste rij.


De derde jah

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

Ross

Berichten: 1318
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:07

Wat cool dat je in de krant staat!!!

boefjelover
Berichten: 95
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: de Goorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:16

HAHAHA wat leuk!

heeej mensjus!!!!!
i love boefje 4 evahh



Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:41

Die met de witte paraplu? Leuk hoor voor jullie!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-03 18:41

Euh, onder de witte paraplu met stippels Haha!

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-03 16:07

Clautje schreef:
Euh, onder de witte paraplu met stippels Haha!


het waren badeenden *LOL*

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lotus_Tessa, wend2009 en 34 bezoekers